Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، از تمام دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دخیل در امر کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله در شهرستان‌های میانه و سراب قدردانی و اظهار کرد: در هفته اول بعد از وقوع این حادثه، اسکان اضطراری و هفته دوم اسکان موقت زلزله‌زدگان انجام شد و هم‌اکنون مراحل اسکان آنان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از سه هزار خانوار آسیب دیده در این حادثه، دو هزار و ۷۴۰ خانوار، درخواست کمک ۱۰ میلیون تومانی بلاعوض را داشتند که بیشتر این کمک‌ها واریز شده و بقیه نیز درخواست احداث اتاقک اسکان موقت کرده بودند که واحدهای آنها نیز ساخته شده است.

پورمحمدی با اشاره به تامین بیش از ۳۰۰ دستگاه کانکس در مناطق زلزله‌زده، بیان کرد: در برخی از روستاها، کانکس بیش از نیاز افراد تأمین شده است.

وی، با بیان اینکه در برخی از رسانه‌ها القا می‌شود که هنوز مردم زلزله‌زده در چادرها سکونت دارند، افزود: چادرهایی که برای اسکان اضطراری برپا شده بود، هم‌اکنون به عنوان انباری استفاده می‌شود و دلیل برپایی این چادرها، بی‌رغبتی اهالی روستاها برای تحویل آنها است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعتراض‌های اخیر به افزایش قیمت بنزین، گفت: به طور طبیعی مردم حق اعتراض دارند، اما در قضیه اخیر، بدخواهان نظام به بهانه افزایش قیمت بنزین، پروژه‌ای را برای ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور طراحی کرده بودند که با هوشیاری مردم ناکام ماند.

وی افزود: مردم تبریز راه خود را از اغتشاش‌گران جدا کردند و با راهپیمایی عظیم خود دوباره در خنثی شدن توطئه‌های دشمنان پیشگام شدند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی در ادامه با اشاره به کاهش ارزش افزوده بخش کشاورزی از سال ۸۹ تاکنون، گفت: برای اصلاح این وضعیت، نیازمند ایجاد زنجیره کامل تولید، توزیع و صادرات محصولات کشاورزی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه برخی از محصولات تولیدی استان مثل کشمش از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، افزود: بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید برای افزایش ارزش افزوده این محصولات و استفاده از مزیت‌های بخش کشاورزی استان، راهبردهای لازم را تدوین کند.

وی تأکید کرد: در این راستا بازنگری در روند کاشت، داشت، برداشت و نوع محصولات کشاورزی تولیدشده در استان و ایجاد زنجیره کامل تولید، توزیع و صادرات محصولات و همچنین مکانیزه کردن بخش کشاورزی ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی را برای کاهش بروکراسی اداری و به مثابه قانون دانست و گفت: دبیرخانه شورا دستگاه‌هایی را که مصوبات را اجرا نمی‌کنند، معرفی کند تا طبق قانون با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به تاکیدهای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور بر هموار کردن راه تولید و رفع موانع از مسیر آن، خاطرنشان کرد: ناهمواری‌ها و مشکلات باید با همفکری مدیران دستگاه‌ها از بین برود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی بخش کشاورزی دولت زلزله زدگان کمک به زلزله زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: این اجلاس با حضور نمایندگان حدود ۳۰ کشور عضو در اتاق بازرگانی اصفهان از دهم تا دوازدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.
امیرکشانی، این اجلاس را میزبان رؤسای ۲۵ اتاق بازرگانی و اعضای هیأت رئیسه اتاق کشور‌های آسیایی دانست وافزود:هیات‌های مهمی از اتاق‌های مجمع آسیایی در این اجلاس ۲ روزه مهمان اصفهان خواهند بود و فضای تجاری، اقتصادی و بین المللی شهر را تغییر خواهند داد.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم در این اجلاس اصفهان را به عنوان یک شهر مهم آسیایی نشان دهیم، گفت: کشاورزی و امنیت غذایی، سرمایه گذاری، توسعه پایدار، گردشگری و فناوری و دانش بنیان از موضوعات مورد بحث در کمیسیون‌های مجمع ACD است.
رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان توسعه پایدار را یکی از موضوعاتی اجلاس اصفهان دانست و افزود: اصفهان رشد صنعتی خوبی داشته، اما از لحاظ محیط زیستی بسیار آسیب دیده و سعی می‌کنیم این اجلاس بر محیط زیست اصفهان هم تأثیر گذار باشد هر چند نمی‌توان مشکلات محیط زیستی را در مدت ۲ روز برطرف کرد.
وی ادامه داد: با قوت و قدرت تلاش می‌کنیم که این اجلاس بین‌المللی در شهر اصفهان به طور مطلوب برگزار شود، چرا که این میزبانی یک امتیاز جهانی برای معرفی ایران و اصفهان به جهان خواهد بود.
قائم مقام دبیر دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا گفت: هدف از این اجلاس گفتگو بین کشور‌های آسیا است که از ۴۶ کشور در این قاره، ۳۵ کشور عضو مجمع ACD هستند.
سعید ابراهیمی ادامه داد: از بین ۳۵ کشور عضو مجمع برای ۳۲ کشور دعوتنامه رسمی ارسال شده و پیگیری‌ها از طریق دفاتر وزارت‌خارجه و سفارتخانه‌ها در دست بررسی است.
مجمع گفتگوی همکاری آسیا Asia cooperation dialogue با هدف ارتقای همکاری و همگرایی منطقه‌ای بین دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا در ژوئن ۲۰۰۲ در چاآم تایلند تأسیس شد.
ایران در ژوئن ۲۰۰۴ به این مجمع پیوست و در سال ۲۰۰۹ به عنوان کشور پیشگام همکاری فرهنگی انتخاب شد و در حال حاضر ریاست این مجمع بر عهده ایران است.
کشور‌های بحرین، بنگلادش، بروئنی دارالسلام، کامبوج، چین، هند، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، لائوس، مالزی، میانمار، پاکستان، فیلیپین، قطر، سنگاپور، تایلند، ویتنام، قزاقستان، کویت، عمان، سیریلانکا، بوتان، مغولستان، امارات، روسیه، عربستان، تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، افغانستان، ترکیه، نپال و فلسطین عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD هستند.
استانبول نخستین میزبان این اجلاس در سال ۲۰۲۱ بود.

دیگر خبرها

  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران در امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • نشست خبری اتاق بازرگانی اصفهان
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • زلزله در اتاق مدیریت پرسپولیس/ درویش رفتنی شد؟