Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:54:53 GMT

سردترین نقطه مسکونی جهان کجاست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۱۵۳

تا به حال شده به این موضوع فکر کنید که سردترین منطقه مسکونی جهان در کجا واقع شده است و مردم آن چطور زندگی می‌کنند؟ نقطه‌ای در کره زمین وجود دارد که تصور زندگی در آن برای اکثر ما غیرممکن است، منطقه‌ای که لقب سردترین نقطه مسکونی دنیا را دارد، ولی با این حال مردم آن خیلی عادی به زندگیشان می‌پردازند.

کشور روسیه در شمالی‌ترین سرزمین‌های قابل سکونت کره زمین قرار دارد و بخش زیادی از آن در فصل زمستان آب و هوایی بسیار سرد و طاقت فرسا دارد؛ برخی از شهر‌های کشور روسیه در فصول زیاد سال دارای آب و هوای سرد هستند که زندگی در این شرایط جوی به شدت سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یکی از سردترین نقاط مسکونی جهان به نام "اویمیاکون" در این کشور وجود دارد؛ به گزارش "واشنگتن پست" این روستا در شمال شرقی ایالت "یاکوتیا" در روسیه قرار گرفته است و ناسا آن را به عنوان سردترین نقطه جهان معرفی کرده‌است؛ اویماکون در زبان مردم سیبری به معنی "آب یخ زده" نامگذاری می‌شود.

دمای این روستای کوچک که تنها ۵۰۰ ساکن دارد، در فصل زمستان به ۷۲- درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ میانگین دما در اویمیاکون در فصل زمستان ۵۸- درجه سانتی‌گراد است و در سال ۱۹۲۴ با دمای ۹۶- درجه رکورد سردترین منطقه روی کره زمین را زده است!

مردم این شهر چهره‌های خاصی دارند؛ با وجود چنین هوای طاقت‌فرسایی، مردم این روستا خود را با شرایط جوی عادت می‌دهند و به راحتی به ادامه زندگیشان می‌پردازند؛ در روز‌های زمستان ۲۱ ساعت از شبانه روز هوا تاریک بوده و نزدیک‌ترین شهر در فاصله ۸۰۵ کیلومتری از این روستا قرار دارد؛ مردم این روستا بیشتر زمان خود را در خانه می‌گذرانند و تنها در مواقع ضروری از خانه خارج می‌شوند.

در روستای اویمیاکون امکان کشاورزی وجود ندارد و مردم با دامداری و کار‌های مربوط به شهرداری کسب درآمد می‌کنند؛ زمستان‌ها مردم برای سیر کردن خود تنها گوشت مصرف می‌کنند؛ از جمله غذا‌های محلی این روستا می‌توان به ماهی یخ زده و گوشت اسب و گوزن اشاره کرد که همگی به صورت خام مصرف می‌شوند.

یکی از نکات جالبی که در مورد این روستا وجود دارد آن است که باتری ماشین‌ها در این منطقه به علت هوای بسیار سرد خالی می‌شوند و مردم این منطقه برای جلوگیری از این اتفاق ماشین‌ها را به طور مداوم روشن نگه می‌دارند؛ به همین منظور ایستگاه‌های پمپ گاز در این روستا ۲۴ ساعته دایر هستند تا مردم برای سوخت مشکلی نداشته باشند.

یکی دیگر از مشکلات ساکنین این منطقه که با آن کنار آمده‌اند، دفن بستگان به هنگام مرگ آن‌ها است؛ مردم برای دفن مردگان مجبور می‌شوند با روشن کردن آتش دمای زمین را بالا ببرند؛ با بالارفتن دما و ذوب یخ ها، کندن خاک آسان‌تر می‌شود.

اگر چه در بسیاری از کشور‌ها حتی کشور‌های غربی، پوست حیوانات به عنوان یکی از کالا‌های لوکس شناخته می‌شود، ولی در روستای اویمیاکون ساکنین تمام لباس هایشان از پوست است، چرا که تنها راه برای زنده ماندن در این شرایط آب و هوایی کشنده استفاده از این پوشش است.

با وجود چنین شرایطی، مدارس همچنان پابرجا هستند و دانش‌آموزان اویمیاکون هم خیلی عادی به مدرسه می‌روند؛ در واقع مدرسه این روستا فقط وقتی که دمای هوا به منفی ۵۲ درجه‌ی سانتیگراد برسد، بسته می‌شود!

در اویمیاکون خبری از آنتن موبایل نیست و اصلاً پوشش‌دهی موبایل در این منطقه وجود ندارد؛ حتی اگر وجود داشت باز هم به خاطر یخ زدگی تاسیسات الکترونیکی، استفاده از موبایل غیر ممکن بود.

گروهی از پزشکان روی مردم این منطقه تحقیقات زیادی انجام داده و اعلام کرده‌اند که مردم این منطقه دچار سوءتغذیه نمی‌شوند، دلیل خاصی دارد؛ در واقع در شیر حیوانات این منطقه ریزمغذی‌هایی وجود دارد که مواد مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و گردش خون افراد به صورت طبیعی عمل می‌کند.

این‌ها مشکلاتی است که مردم سردترین نقطه جهان با آن روبه‌رو هستند، اما سعی می‌کنند با طبیعت سازگار باشند؛ زندگی در این شرایط برای هرکسی سخت و طاقت‌فرسا است، اما مردم بومی این منطقه به زندگی خود ادامه می‌دهند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: روسیه گوزن گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آزادسازی اراضی حریم ۳۰ متری تونل های ریلی منطقه 17 تهران در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است، اعلام کرد: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده در این منطقه، امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امروز ۶ اردیبهشت و در حاشیه بازدید رئیس جمهور از محلات شهر تهران، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه خط راه آهن در منطقه ۱۷ شهری تهران در سالهای گذشته به دلیل ایجاد آسایش و امنیت از روی زمین به زیر زمین منتقل شده است، تصریح کرد: بعد از این عملیات چندین موضوع مورد تاکید قرار گرفت از جمله این موضوعات، ایمنی تونل احداث شده، تهویه مناسب تونل، روشنایی کافی تونل و همچنین امکان تخلیه سریع مسافران هنگام بحران بود که بر رعایت آنها تأکید شد.

بذرپاش ادامه داد: در توافق شرکت راه آهن با شهرداری تهران بنا شد تا زمین های روی تونل ریلی زیرزمینی برای رفاه حال مردم واگذار شود. در این توافق، شهرداری تهران، مکلف به مناسب سازی، ایجاد فضای سبز و احداث پیاده رو شد که هم اکنون بخشی از فضای سبز و پیاده روها برای رفاه حال مردم منطقه ایجاد شده و بخشی از کار باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون اختلاف نظرهایی در خصوص زمین های روی این تونل ریلی زیرزمینی وجود دارد، توضیح داد:  در خصوص حریم هایی مسیر راه آهن باید تصمیم گیری شود، در حریم ۱۷ متری، ایمنی الزامی است و باید حفظ شود و در حریم ۳۰ متری برخی مناطق نیاز است تا تسهیلگری هایی انجام شود.

بذرپاش افزود: هم اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای حریم بعد از ۱۷ متر در محدوده ۳۰ متری به دولت ارائه شده که در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است و هم اکنون منتظر تایید هیأت وزیران است که با تصویب پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی گشایش خوبی برای ساکنان مسیر ریلی منطقه ۱۷ اتفاق می افتد.

بذرپاش ادامه داد: در صورت تصویب هیئت وزیران، محدوده ۳۰ متری از حریم ۱۷ متری ریلی که اکثراً نیز بافت فرسوده است امکان نوسازی را پیدا می کنند. این حریم ها با رعایت حقوقی که باید به دولت و راه آهن پرداخت شود آزادسازی می شوند و مجوز ساخت و ساز خواهند یافت.

نوسازی بافت فرسوده شهری سیاست اصلی دولت است

وی با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده سیاست های اصلی دولت است، توضیح داد: ۱۳ هزار پلاک در منطقه ۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به عنوان پلاک فرسوده هستند و در صورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت و ساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می شود.

بذرپاش گفت: با آزادسازی ۱۳ هزار پلاک فرسوده حریم ۳۰ متری تونل ریلی منطقه ۱۷ تهران امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی فراهم می شود که گشایش خوبی برای شهر تهران خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • 200 روز جنگ اسرائیل در غزه ؛ جهان شکست خورد
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق