Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران: حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به نامه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد علیه برنامه موشکی ایران، گفت: همانطور که روسیه هم در اجلاس شورای امنیت با صراحت اعلام کرد ادعای اروپایی‌ها مبنی بر اینکه در قطعنامه شورای امنیت به مسئله موشکی ایران اشاره شده کاملاً کذب و دروغ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هیچ اشاره‌ای به سلاح‌های موشکی ایران نشده و تنها موشک‌هایی که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای باشند منع شده است و موشک‌هایی که جنبه دفاعی برای ایران دارد مشمول چنین قطعنامه‌ای نمی‌شوند.

ترقی افزود: بهانه‌جویی‌های مکرر اروپا بیش از هرچیز نشان از ضعف آن‌ها در برابر آمریکا و عدم توانایی برای انجام یک حرکت مستقل از کاخ سفید دارد؛ بنابراین معتقدم که بین آمریکایی که در سال گذشته برجام را نقض کرد و اروپایی که مدام فرصت‌سوزی می‌کند تفاوتی وجود ندارد، زیرا اتحادیه اروپا نیز تاکنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده است و طی این مدت فقط خواست، ایران را معطل کند و صرفاً جمهوری اسلامی ایران باشد که به صورت یک‌جانبه به تعهدات برجامی خود پایبند می‌ماند.

فعال اصولگرا بیان کرد: معتقدم که اظهارت هر روزه اروپا نظیر مکانیزم ماشه و بهانه‌تراشی‌هایش درباره صنعت موشکی کشورمان ناشی از این است که آن‌ها بنا دارند زیر تعهدات خود بزنند و با مکانیزم ماشه ایران را بترسانند و وادار کنند که همچنان به صورت یکطرفه به تعهدات برجامی خود پایبند بماند.

عضور شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره واکنش مناسب ایران هم گفت: ایران باید به فکر ادامه گام‌های کاهش تعهدات برجامی خود در برجام باشد و به صراحت اعلام کند که برجام مرده و متاسفانه این توافق‌نامه پیش از این توسط آمریکا پاره شده است و الآن توسط اروپا هم در حال پاره شدن است؛ بنابراین دنیا باید بداند که هر توافقی با آمریکا و اروپا غیرعملیاتی خواهد ماند و اروپا و غرب هرگز پایبند به تعهدات خود در هیچ تعهدی نیستند.

گفتنی است؛ فرانسه، انگلیس و آلمان با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل مدعی شدند برخی مدل‌های موشک‌های بالستیک ایران ناقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و گوترش باید در گزارش بعدی خود درباره ایران، این موضوع را اعلام کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترقی عضو شورای حزب موتلفه اروپا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا

 پارلمان اروپا در حمایت از مسائل حقوق بشری قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» محکوم شده است.   به گزارش ایرنا؛ در این قطعنامه که با ۵۱۶ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۲۷ رای ممتنع به تصویب رسید، آنچه «سیاست گروگان‌گیری از سوی ایران» نامیده شده محکوم و از اتحادیه اروپا خواسته شده که یک راهبرد مشترک را برای مقابله با این سیاست ادعایی از طریق تشکیل یک گروه ضربت اتخاذ کند.   در این قطعنامه بر لزوم آزادی بی‌قید و شرط کامران قادری و مسعود مصاحب نیز تاکید کرده است که خرداد ماه گذشته به دلایل انسان‌دوستانه آزاد شدند.   قانون‌گذاران اروپایی همچنین، درخواست افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا و همچنین تحریم رئیس جمهوری ایران را تکرار کرده اند.   گفتنی است که تصمیمات پارلمان اروپا پیشنهادی محسوب می‌شود و اتخاذ تصمیم‌ نهایی با شورای اروپاست. شورای اروپا هم در خصوص مواردی نظیر این مورد بر مبنای اجماع و نه اکثریت، تصمیم‌گیری می‌کند. در واقع قطعنامه‌های پارلمان اروپا سندی غیر الزام‌آور است و نمی‌تواند شورای اروپا را ملزم به اجرای آن کند. بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اندیشکده شورای آتلانتیک: ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • اندیشکده شورای آتلانتیک : ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران