Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@05:43:37 GMT

حُرّ انقلاب چه قولی به مردم داد؟ + ویدئو

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۴۲۱۸

شهید شاهرخ ضرغام معروف به حُر انقلاب در جبهه‌های دفاع مقدس و پیش از شهادت قولی به مردم ایران داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت و ایستادگی در دوران 8 ساله دفاع مقدس  به رهبری امام خمینی(ره) فرصتی را پدید آورد که بسیاری از عاشقان حقیقت ره صد‌ساله را یک‌شبه طی کردند و به سرمنزل مقصود رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهید شاهرخ ضرغام نیز یکی از آن حق جویانی بود که راه حریت را در پیش گرفت و از بادیگاردی کافه‌ و کاباره های پیش از انقلاب به میدان نبرد گام گذاشت و عاشقانه یکی شهدای دفاع مقدس شد.

شهید شاهرخ ضرغام در سال ۱۳۲۸ در تهران متولد شد. در جوانی کشتی‌گیر بود.قدرت بدنی بالا و جسارت و یکدندگی در کنار رفقای نااهل باعث شد تا مدت زیادی در سال‌های پیش از انقلاب به عنوان فردی یکه‌بزن و اهل دعوا و درگیری شناخته شود. در بحبوحه پیروزی انقلاب و با آشنایی با امام‌خمینی (ره) در زندگی او تحولی ایجاد شد؛ به‌گونه‌ای که از همان روزهای نخست و در جریان نا‌آرامیهای کردستان حضوری فعال داشت. این شهید بزرگوار که به «حر انقلاب» معروف است، پس از رشادت‌های فراوان در هفدهم آذرماه سال ۱۳۵۹ در آبادان به شهادت رسید و پیکرش نیز برای همیشه جاویدالاثر شد.

هفدهم آذرماه، سی و نهمین سالگرد شهادت این شهید بزرگوار است؛ به همین مناسبت فیلمی کوتاه از صحبت‌های او و قولی که به مردم ایران می‌دهد را مشاهده خواهید کرد.  

انتهای پیام/4100/

منبع: آنا

کلیدواژه: شهدا دفاع مقدس شهید شهید شاهرخ ضرغام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران

رضا علیجانی با اشاره به تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران اظهار کرد: پیکر مطهر این شهدا طی روزهای گذشته در منطقه عملیاتی فکه در جغرافیای شهرستان دهلران پیدا شده است.

وی افزود: این شهدا سال ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک به شهادت رسیده اند.

علیجانی ادامه داد: این شهدای تازه تفحص شده همگی دارای پلاک هویتی هستند.

وی یادآور شد: پیکر مطهر این شهدا به معراج شهدای تهران برای تشخیص هویت، آزمایشات تخصصی دی.ان.ای و استان محل اعزام فرستاده می شود.

 ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • تجلیل جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شهید غیرت
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند