Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی از افزایش ۱۳ درصدی ثبت‌نام داوطلبان برای حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: ثبت نام ۳۷۳ نفر در هفت روز اخیر قطعی شده در حالی که این تعداد در دوره قبل ۳۴۴ نفر بوده است.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه مدارک برخی از داوطلبان از سوی ستادهای ثبت‌نام داوطلبان اخذ شده است، احتمال افزایش ۱۰ تا ۱۵ نفری تعداد این افراد در روز جاری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: افزایش مشارکت در ثبت نام توسط داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به دوه قبل، افزایش مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای را به همراه دارد.

آقازاده گفت: ۸۸ و یک‌دهم درصد از مجموع داوطلبان ثبت نام شده در این مدت را مردان و ۱۱ و ۹ صدم درصد را زنان تشکیل می‌دهند که تناسب این افراد در دوره قبل ۸۰ به ۲۰ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود هفت کرسی نمایندگی استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی، ۵۵ و چهار دهم نفر در این دوره برای هر کرسی نمایندگی استان در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

استاندار مرکزی جوانترین داوطلب استان مرکزی را ۳۰ سال و پیرترین آنان را ۶۸ ساله عنوان کرد و گفت: ۴۶ نفر معدل ۱۲ درصد داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی این استان با مدرک دکترا و بالاتر، ۲۹۲ نفر معادل ۷۵ درصد با مدرک کارشناسی ارشد، ۳۶ نفر کارشناسی و ۱۴ نفر با تحصیلات حوزوی در این دوره از انتخابات حضور یافته اند.

آقازاده ادامه داد: ۱۴۸ نفر از مجموع داوطلبان استان مرکزی در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب ثبت نام کردند که ۲۱ و ۶ دهم درصد این افراد را زنان و ۷۸ و چهار دهم درصد آنان مردان تشکیل داده اند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۴ داوطلب برای هر کرسی حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، ۶۷ نفر هر کرسی حوزه انتخابیه تفرش، فراهان و آشتیان، ۲۷ داوطلب برای هر کرسی حوزه انتخابیه محلات و دلیجان، ۶۶ داوطلب برای هرکرسی حوزه انتخابیه ساوه و زرندیه و ۳۱ داوطلب برای هرکرسی حوزه انتخابیه شهرستان خمین در مجلس شورای اسلامی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

استاندار مرکزی با یادآوری تشکیل هیات‌های اجرایی شهرستان‌های استان مرکزی گفت: این استان نخستین استان در زمینه تشکیل هیات‌های اجرایی در سطح کشور بوده و فرمانداری اراک نیز نخستین فرمانداری در تشکیل این هیات در استان بوده است.

آقازاده، وحدت رویه در اجرای کامل قانون در مراحل انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از برنامه‌های اولویت‌دار استانداری مرکزی عنوان کرد و افزود: بر این اساس نشست‌های هیات‌های اجرایی برای افزایش هماهنگی هرچه بیشتر به صورت روزانه و استانی به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باید با خودداری از ارایه وعده‌هایی که در حیطه مسئولیت آنان نیست، از ایجاد درد و غم برای مردم جامعه جلوگیری کنند.

 

آقازاده گفت: با توجه به وجود برخی آیین‌ها از جمله دهه مبارک فجر و حضور برخی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کنار مسئولان استانی، نیاز است تمهیدات لازم برای جلوگیری از تبلیغات زود هنگام در استان توسط صدا و سیما و مطبوعات اندیشیده شود.

افزایش حامیان ورزش استان مرکزی

وی در بخش دیگری از سخنانش از افزایش حامیان ورزش استان مرکزی در سال‌جاری خبرداد و افزود: مصوبه لازم برای حمایت شهرداری اراک از ۲ تیم استان توسط شورای اسلامی این شهر صادر و با تایید استانداری مرکزی، پرداخت منابع مالی به این تیم‌ها آغاز شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: سند ورزش استان مرکزی تاپایان امسال آماده شده و در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرد.

 

ساخت هشت هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن

استاندار مرکزی از ساخت هشت هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی خبرداد و گفت: چهار هزار واحد این منازل در اراک، سه هزار واحد در شهرستان ساوه و یک هزار واحد در سایر شهرستان های استان ساخته می‌شود.

آقازاده ادامه داد: با پیگیری های انجام شده یک هزار و ۵۰۰ واحد این منازل توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بقیه توسط پیمانکاران دارای شرایط ساخته می‌شود.

وی نیاز شدید به واحدهای مسکونی در شهرستان اراک را از جمله مهمترین عوامل افزایش قیمت مسکن در این شهرستان عنوان کرد و  خاطرنشان کرد: شرایط ثبت نام افراد در طرح اقدام ملی مسکن تا یک ماه آینده در این استان اعلام و افراد می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری اراک

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری اراک گفت: ۳۰ دستگاه این اتوبوس‌ها با پیگیری استانداری به حوزه حمل و نقل شهری این شهرستان وارد شده و بقیه آنها نیز توسط شهرداری به حوزه حمل و نقل عمومی وارد می‌شود.

آقازاده یادآورشد: استان مرکزی در افزایش قیمت بنزین با همکاری رسانه‌ها کمترین تنش را در سطح کشور داشته است.

وی با یادآوری تشکیل شورای سران سه قوه در کشور گفت: این شورا در مدت یک سال گذشته برای تصمیم‌گیری در شرایط اضطراری تشکیل شده و پس از رفع این شرایط، منحل و مجلس شورای اسلامی به وظایف خود عمل می‌کند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: تشکیل شورای سه قوه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا تشکیل شد و تاکنون اقدامات مناسبی برای دور زدن تحریم ها انجام داده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انتخابات شهرداری قانون مجلس شورای اسلامی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899684

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • راهبرد انتخاباتی شورای وحدت در مرحله دوم انتخابات: از بانوان حمایت می‌کنیم
  • برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود