Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها دانشجوی وکالت از دانشگاه‌های هاروارد و ییل طی نامه‌ای سرگشاده به کنگره آمریکا، اقدامات رئیس‌جمهور این کشور را قابل استیضاح دانستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از ۶۰۰ دانشجوی وکالت در آمریکا طی نامه‌ای سرگشاده به کنگره، جمع‌بندی خود از وجود «شواهدی قابل ملاحظه» برای استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را شرح دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، در این نامه آمده است: «شواهد قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که رئیس‌جمهور ترامپ به سوگندی که خورده، خیانت کرده است. زیرا تلاش داشته، از قدرت ریاست جمهوری در راستای تحت فشار گذاشتن دولتی خارجی برای کمک به او در ایجاد انحراف در انتخاباتی در آمریکا برای منافع شخصی به قیمت [به خطر انداختن] منافع امنیت ملی استفاده کند که کنگره نیز به همین [نتیجه] رسیده است».

این نامه سرگشاده می‌افزاید: «رفتار او (ترامپ) دقیقاً همان نوعی از تهدید برای دموکراسی ما محسوب می‌شود که بنیان‌گذاران [آمریکا] هنگامی که راهکار استیضاح را در قانون اساسی گنجاندن از آن بیم داشتند».

این دانشجویان گفتند جمع‌بندی آن‌ها بر طبق شواهدی است که تا کنون در ادای شهادت‌های انجام شده در مجلس نمایندگان شنیده‌اند. این موارد شامل سخنان مهم «گوردون ساندلند» و «ویلیام تیلور» درباره تماس تلفنی ترامپ و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین است.

این دانشجویان که در دانشگاه‌های مطرح آمریکا نظیر «ییل» و «هاروارد» تحصیل می‌کنند در نهایت متذکر شدند: «درصورتی که رفتار رئیس‌جمهور ترامپ در دسته ارتشاء و به‌عنوان جرم یا تخلف سنگین یا هردوی آن‌ها قرار گیرد، مطابق قانون اساسی، به روشنی قابل استیضاح است».

دموکرات‌ها ترامپ را متهم کرده‌اند که برای سودجویی شخصی در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا و بی‌حیثیت کردن «جو بایدن» رقیب انتخاباتی‌اش، زلنسکی را برای تحقیق قضایی در مورد «هانتر بایدن» فرزند بایدن که عضو هیأت مدیره یک شرکت اوکراینی است، تحت فشار قرار داده است اما ترامپ و جمهوری‌خواهان قویا این اتهام را رد کرده‌اند.

گام بعدی در مسیر استیضاح رأی‌گیری طرح استیضاح در صحن علنی مجلس نمایندگان است. اکثریت مجلس نمایندگان در اختیار دموکرات‌هاست و انتظار می‌رود این طرح در این مجلس تصویب شود. در صورت تصویب این طرح، لایحه استیضاح به سنا ارجاع می‌شود تا در آنجا اصطلاحا «دادگاه» رسیدگی به اتهامات ترامپ تشکیل شود.

در پایان جلسات محاکمه در صورتی که دو سوم سناتورها به برکناری ترامپ رأی مثبت دهند، او باید قدرت را واگذار کند. سنا در کنترل جمهوری‌خواهان است و رأی آوردن این طرح در این مجلس، دستکم فعلاً، بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ کنگره آمریکا اوکراین گیت استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت

با تداوم تنش‌ها در دانشگاه کلمبیا و ادامه حمایت دانشجویان از فلسطین، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در مقابل دانشجویان معترض کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد که البته دانشجویان هم با توهین به او از خجالتش درآمدند.

به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌ان، مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا در این کنفرانس مطبوعاتی گفت که با رئیس دانشگاه کلمبیا ملاقات کرده و از او خواسته است تا برای رسیدگی به ناآرامی‌های دانشگاه اقدام فوری انجام دهد.

مایک جانسون پس از بازدید از دانشگاه کلمبیا، از مینوش شفیق رئیس این دانشگاه خواست که از سمت خود استعفا دهد.

جانسون در این کنفرانس مطبوعاتی افزود: ما درست قبل از اینکه روی پله‌های دانشگاه بایستیم، به طور مختصر با رئیس دانشگاه و مقامات ارشد او ملاقات کردیم. ما او را تشویق می‌کنیم که اقدام فوری انجام دهد و این موضوع را برطرف کند. تصور ما این است که آنها برای برقراری نظم در محوطه دانشگاه اقدامی نکرده‌اند.

سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: قصد من این است که پس از خروج از اینجا با رئیس جمهور جو بایدن تماس بگیرم و آنچه را که به چشم خود دیده‌ام با او در میان بگذارم و از او بخواهم اقدامی انجام دهد. اگر این اعتراضات در دانشگاه کلمبیا به سرعت مهار نشود و این تهدیدها و ارعاب‌ها متوقف نشود، گارد ملی برای کنترل شرایط روی کار خواهند آمد.

اما دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حین صحبت‌های جانسون او را با صدای بلند هو کردند و شعار سر دادند. 

معترضان شعارهای «آزاد، آزاد فلسطین» و «افشا، واگذار کن، ما متوقف نمی‌شویم، آرام نمی‌گیریم» سر می‌دادند. (این شعار آخر که اغلب در تظاهرات استفاده می‌شود، حقوق برابر و استقلال فلسطینی‌ها را مطالبه می‌کند، اگرچه در برخی موارد قصد دارد خواستار نابودی کامل رژیم صهیونیستی شود.)

گریس، یک دانشجوی فارغ التحصیل به CNN  گفت:مایک جانسون باید "برود". اونجا اینجا آمده تا یک نمایش سیاسی راه بیندازد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!