Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلویزیون دولتی روسیه برای نخستین بار تصویری از کیف رئیس جمهور این کشور را نشان داد که می‌تواند شامل دکمه‌ای باشد که در صورت بروز جنگ سوم جهانی از آن استفاده شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نوشته روزنامه میرر، این تصویر که نخستین بار توسط تلویزیون دولتی زوزدا روسیه پخش شد یک "چگت" یا کیف هسته‌ای است که شامل یک کد کلیدی شخصی شده یا یک فلش کارت است و به صورت ۲۴ ساعته و هر روز هفته تحت نظر می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌تواند کد دستوری را به نیرو‌های موشکی استراتژیک برای استفاده از سلاح اتمی در هر زمانی ارسال کند.

در مجموع سه کیف به اندازه لپ تاپ وجود دارد که به پوتین و دو تن از مقام‌های عالی رتبه روسیه اجازه می‌دهد تا حمله اتمی را عملیاتی و اجرایی کنند. این وسیله یکسری عدد در مرکز و چهار دکمه بزرگ در زیر و یک دکمه سفید دارد که گفته می‌شود دکمه راه اندازی است.

  به گفته اتومیک هریتج، همچنین این یک سیستم سه گانه است که به دستور پوتین و دو مقام ارشد دیگر برای انجام یک حمله اتمی نیاز دارد.

این چگت با "توپ فوتبال هسته‌ای" دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا (کیف اتمی همراه ترامپ) قابل مقایسه است که شامل کد‌های پرتابی برای تسلیحات اتمی ایالات متحده است.

اما توپ فوتبال اتمی، دکمه پرتاب ندارد و بجای آن دارای کد‌های فرمانی است که رئیس جمهوری می‌تواند آن را به پنتاگون ارائه کند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین ایالات متحده دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۴۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد

 منیری  با بیان اینکه در شهرستان بستان آباد سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای تولید می‌شود گفت: با توجه به ارزش غذایی خوبی که در این محصول وجود دارد و همچنین ظرفیت مناسب قارچ برای جایگزین شدن گوشت به عنوان یک پروتئین تولید این محصول از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تولید قارچ کسب‌وکاری است که از بهره‌وری بالایی برخوردار است اضافه کرد: براساس آمار‌های موجود برای تولید یک کیلوگرم قارچ به کمتر از ۲۰ لیتر آب نیاز است و با توجه به اینکه تولید قارچ خوراکی در فضای بسته و مدیریت‌پذیر انجام می‌شود باعث افزایش تولید در واحد سطح، اشتغالزایی بالا، تولید در تمام فصول سال و گردش سرمایه با توجیه اقتصادی قابل قبول می شود.

وی با اشاره به اینکه در این شهرستان ۴ واحد تولید قارچ دکمه‌ای صنعتی و بیش از ۳۰ واحد تولید خانگی فعال وجود دارد افزود: شهرستان بستان آباد به دلیل آب و هوای خاص خود و نزدیکی به مرکز استان و شهرستان‌های همجوار از لحاظ بازار مصرف مناسب تولید قارچ است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟! | اسرائیل تنها در صورتی از سلاح اتمی استفاده می‌کند که ....
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • اولیانوف: سفر گروسی به روسیه در حال برنامه ریزی است 
  • تولید سالانه بیش از یک هزار تن قارچ دکمه‌ای در بستان آباد
  • اسلامی:‌ تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد