Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر توانمند سازی خانواده و زنان بهزیستی گفت: افزایش و ارتقاء توانایی‌ها و توانمندسازی خانواده‌های زن سرپرست خانوار از اهداف بهزیستی محسوب می‌شود.

فریبا درخشان‌نیا در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره وضعیت معیشت زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: راهبردهای اساسی دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی در قالب مساعدت و حمایت اجتماعی و توانمندسازی است و به زنان سرپرست خانوار و افراد تحت تکفل آنان، زنان و دختران خود سرپرست و افراد و خانواده‌های نیازمند خدمات متنوعی را ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: افزایش و ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های زیستی، روانی، اجتماعی و توانمندسازی خانواده‌های زن سرپرست از جمله اهداف دفتر توانمندسازی خانواده و زنان در سازمان بهزیستی است.

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی با بیان اینکه یکی از ابزارهای توانمندسازی جامعه هدف، آماده‌سازی شغلی و عضویت آنان در «گروه‌های همیار» زنان سرپرست خانوار است گفت: تاکنون بیش از یک هزار و 300 گروه همیار در سراسر کشور وجود دارد که در قالب تولید محصول و خدمات از جمله مشاغل آشپزی، خیاطی، صنایع‌دستی، تولید قارچ و محصولات چرم و ... مشغول هستند.

وی ادامه داد: گروه‌های همیار با حمایت دفتر توانمندسازی خانواده و زنان از طریق کلینیک‌های مددکاری اجتماعی که از شرکای تخصصی سازمان هستند راه‌اندازی و توسعه می‌یابد. این گروه‌ها مطابق دستورالعمل‌های تخصصی و حرفه‌ای طی پروسه زمانی مشخص (حداقل ٣ ماهه )با عضویت به‌صورت میانگین ٧-٥ نفر از زنان سرپرست خانوار تشکیل و در یکی از مشاغل مورد نظر گروه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. بدیهی است در این برنامه ارتقای توانمندی زیستی، روانی و اجتماعی زنان سرپرست خانوار بسیار مورد توجه است.

درخشان‌نیا ادامه داد:‌ یکی از دغدغه‌های گروه‌های همیار عرضه محصولات آنها برای فروش به صورت آنلاین بود که از سال گذشته پیگیر فراهم آوردن بستری به‌منظور راه‌اندازی سایتی برای فروش آنلاین و بار گذاری محصولات آنها و دریافت سفارش‌های مشتریان محصول و خدمات هستیم.

وی با بیان اینکه بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری و زنان و دختران روستایی و عشایری یکی دیگر از دغدغه‌های دفتر توانمندسازی خانواده و زنان بهزیستی است گفت: تاکنون 51 هزار و 500 زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی شهری بوده و 51 هزار و 500 زن سرپرست خانوار بیمه اجتماعی روستایی و عشایری هستند.

درخشان‌نیا عنوان کرد: با توجه به تنزل ارزش پول، افزایش مشکلات اقتصادی، کاهش توان اقتصادی، نقص در نظام رفاه اجتماعی کشور به ویژه در بخش اشتغال، بیمه و تامین اجتماعی متاسفانه روز به روز بر تعداد افراد نیازمند حمایت افزوده می‌شود. تا این لحظه ، بیش از 30 هزار نفر در نوبت تشکیل پرونده و دریافت خدمات دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی هستند که نیازمند توجه جدی دولت است. البته این تعداد فقط بخشی از جامعه هدف سازمان است و با توجه به خدمات گسترده سازمان، بالطبع كمبودهای اعتباری بیش از اینهاست و امیدواریم لایحه بودجه ٩٩ با همدلی نمایندگان مجلس تایید شود.

انتهای پیام/4046/

منبع: آنا

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نرجس نیازمند بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری روسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم گفت: کمیسیون زنان و خانواده در اردیبهشت ماه سال گذشته و به دنبال مطالبات بانوان قمی در شورای اسلامی شهر قم تشکیل شد.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: در ابتدای دوره فعالیت شورای شهر قم در دوره ششم کارگروهی مباحث مربوط به زنان و بانوان را دنبال می کرد و موضوعات متناسب با این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: موضوع جوانی جمعیت، حمایت از مشاغل خانگی در راستای تقویت اقتصاد خانوارها و همچنین حمایت از محافل قرآنی بانوان در راستای تقویت تربیت دینی از اولویت های کمیسیون زنان و خانواده شورای شهر قم بوده است.

نیازمند ادامه داد: ۱۳ بوستان در سطح شهر قم به منظور برپایی بازارچه هایی برای حمایت از تولیدات خانگی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی عنوان کرد: تقویت امر ورزش بانوان از مطالبات خانم ها بوده که در این راستا در برخی از بوستان ها ورزش صبحگاهی راه اندازی شد و به دنبال گسترش ورزش همگانی در سطح شهر قم هستیم.

رییس کمیسیون زنان و خانواده شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در شهر قم برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088185

دیگر خبرها

  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • همایش ملی پیاده روی بانوان در ۲۱ اردیبهشت ماه قم برگزار می شود
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟