Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@03:46:37 GMT

جامعه نیازمند افزایش بهداشت حقوقی است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۵۱۵۱

جامعه نیازمند افزایش بهداشت حقوقی است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «محمدرضا زارع» در حاشیه برگزاری طرح هر مسجد یک حقوقدانان، افزود: سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد علاوه بر ورود به عرصه‌های تخصص علمی و پژوهشی، طرح‌های خود را با دقت و طمانینه خاص حقوقی پیگیری می‌کند و در عرصه عام و خدمات‌رسانی عمومی و همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی ورود پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: طرح ابتکاری «هر مسجد یک حقوقدان» با اهداف حضور فعال و مستمر حقوقدانان در مساجد به عنوان پایگاه‌های دینی و معنوی و همچنین آگاه‌سازی و آشنایی مردم نسبت به قوانین، مقررات و تکالیفشان از طرف سازمان بسیج حقوقدانان استان یزد با همکاری ادارات و نهادهای مختلف از جمله دادگستری کل استان، کانون وکلای دادگستری و قوه قضاییه، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، کانون فرهنگی و هنری مساجد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد اقامه نماز و سازمان تبلیغات اسلامی با حضور آیت الله «سید محمدرضا مدرسی» عضو فقهای شورای نگهبان در مرداد ماه سال ۹۴ به صورت رسمی کلید خورد.

این مقام مسئول از دو گام مهم طرح هر مسجد یک حقوقدان خبر داد و گفت: گام اول این طرح، مشاوره و ارشادات قضایی با رویکرد صلح و سازش را دنبال می‌کند و گام دوم، آموزش همگانی حقوق در راستای تحقق حقوق شهروندی را مد نظر دارد.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از پنج هزار و ۹۸۰ مورد مشاوره حقوقی و ارشادات قضایی به صورت فردی و هشت کارگاه آموزشی به صورت تخصصی و گروهی توسط دبیرخانه استانی طرح که در مسجد امیرچخماق مستقر هست، ارائه شده است.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان استان گفت: در حال حاضر دو هزار و ۱۷۹ مسجد در سطح استان موجود است که ۷۷۸ مسجد آن در مرکز استان قرار دارد و از طرف دیگر تعداد یک هزار و ۹۸۰ نفر حقوقدان مجرب اعم از قضات برجسته استان، اساتید حقوقی، وکلا و مشاورین، سردفتران و مدیران حقوقی در سطح استان هستند که ظرفیت عظیمی را برای ارتقاء دانش حقوقی آحاد جامعه دارند.

زارع در پایان ابراز کرد: تحقق شعار هر مسجد یک حقوقدان کاملاً علمی و منطقی  است و می‌تواند در سطح استان تحقق پیدا کند و در حوزه آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به ویژه در حوزه کاهش پرونده های قضایی می تواند نقش به سزایی ایفا کند.

کد خبر 468652 برچسب‌ها اسلام - مسجد حقوق شهروندی استان یزد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اسلام مسجد حقوق شهروندی استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام صفاجوئیان روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم با حضور فرمانده سپاه و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: شهید مطهری از عالمان و صاحبان بزرگ اندیشه بود که خداباوری و ایمان خالصانه از مهمترین دلایل ماندگاری و اثرگذاری اندیشه‌های این شهید بزرگوار است.

وی با اشاره به شخصیت کم‌نظیر شهید مطهری و تأثیرات عمیق‌اندیشه‌ ایشان در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی، گفت: جامعه ما هنوز به درس گرفتن از سیره عملی و‌ اندیشه‌های زلال آن شهید مطهر و آن فیلسوف متفکر نیاز مبرم دارد.

صفاجوئیان با بیان اینکه شهید مطهری عالمی مجاهد و احیاگر ارزش‌ها و فضیلت‌های دینی و انقلابی بودند، افزود: استاد شهید مطهری، دانشمند و عالم کم نظیر جهان اسلام بود که با کتاب‌ها و سخنرانی‌های اثرگذارش در مقابل انحرافات و کجروی‌ها ایستاد و در همین راه مقدس هم به شهادت رسید.

وی با تاکید بر اینکه باید در آموزش‌های عقیدتی ترویج دهنده سبک زندگی اهل بیت و ارزش‌های دینی و قرآنی باشیم، تصریح کرد: با ترویج هر چه بیشتر فرهنگ دینی و اسلامی می‌توانیم نقشه‌های شوم دشمنان که هویت مردم را مورد هدف قرار دادند، نقش برآب کنیم.

در پایان این مراسم از مربیان برتر عقیدتی و هادیان سیاسی با اهدای لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرابی به نام حقوق بشر آمریکایی + فیلم
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • سازمان جهانی بهداشت: سوءتغذیه در نوار غزه افزایش یافته است
  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • دستور روسیه برای افزایش تولید تسلیحات
  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود