Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشمهری آنلاین/ فاطمه عسگری­ نیا: در پی ریزش بخشی از سقف یکی از کلاس­های درس دبستان «حضرت فاطمه»(س)، متاسفانه یک تن از دانش‌­آموزان کلاس دوم ابتدایی این مدرسه به بیمارستان منتقل شد که خوشبختانه حال این دانش­‌آموز مطلوب گزارش شده است.

هر چند در حادثه اخیر خطر از بیخ گوش مسئولان آموزش و پروش، دانش‌­آموزان و خانواده‌­های آنها گذشت، اما با وقوع این حادثه، ترس و نگرانی در دل خانواده­ ها جوانه زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبستان حضرت فاطمه(س) یکی از مدارس فرسوده واقع در کوچه «شهید عز آبادی» یا همان کوچه «مدرسه» است که روزانه بالغ بر ۲ هزار دانش‌­آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در آن تردد دارند. «میترا حسینی»، مادر یکی از دانش‌­آموزان این مدرسه می­ گوید: « وارد تمام مدارس این کوچه که می­شویم فرسودگی بنای ساختمان­ها توی ذوق آدم می‌­زند. بزک در و دیوار کهنه مدارس با رنگ و لعابی که در ابتدای ماه مهر به آنها زده می­ شود هم  نمی‌­تواند فرسودگی این بناها را پنهان کند. »

«نسترن معصومی»، یکی دیگر از اولیای دانش­‌آموزان می‌­گوید: «حادثه­‌ای که روز چهارشنبه در مدرسه حضرت فاطمه(س) رخداد داد، ممکن است فردا در همان کلاس درس یا مدارس دیگر تکرار شود. ترس و دلهره‌­ای که از روز چهارشنبه به همه والدین و دانش­‌آموزان وارد شده را کسی درک نمی‌­کند. »

«رویا امامی»، مادر دانش‌­آموز دیگری هم می‌­گوید: «هیچ ­کدام از این مدارس کهنه و قدیمی در برابر زلزله مقاوم نیستند. وقتی با یک باران، سقف مدرسه ریزش می‌­کند، در هنگام حوادث، چه انتظاری می‌­توانیم داشته باشیم؟ »

کمبودهای شهر تهران در حوزه آموزش و پروش غیر قابل انکار است

«مسعود ثقفی»، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش تهران وقتی از این حادثه مطلع شد، عصر روز چهارشنبه به اتفاق مدیر کل آموزش و پرورش تهران و مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران، برای ملاقات دانش‌­آموز حادثه دیده به بیمارستان رفته و  از خانواده این دانش‌­آموز دلجویی کرد.

او در گفت­ و گو با همشهری محله می‌­گوید: «متاسفانه بالغ بر ۵۰ درصد مدارس شهر تهران فرسوده­‌اند و این مدارس فرسوده در همه مناطق پایتخت پراکنده‌­اند. از مناطق ۱ و ۲ گرفته تا مناطق ۱۸ و ۱۹  و این موضوع را بارها و بارها به شکل رسمی اعلام کرده­‌ایم. »

ثقفی با اظهار تاسف از حادثه­‌ای که در دبستان حضرت فاطمه(س) رخ داده، می‌­افزاید: «هرچند در این حادثه خدا را شکر آسیب جدی به دانش آموزان وارد نشد، اما این موضوع چیزی از نگرانی‌­های ما بابت وقوع حوادث جدی­‌تر کم نمی‌­کند.»

او با اشاره به تعدد مدارس در کوچه شهید عزآبادی و فرسودگی اغلب این مدارس اظهار می­‌دارد: «کوچه مدرسه یا همان کوچه شهید عزآبادی در برگیرنده تعداد زیادی مدرسه در مقاطع مختلف تحصیلی است که اغلب فرسوده­‌اند و برای بازسازی این مدارس نیازمند کمک خیران و مدرسه سازان تهرانی هستیم.»

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش تهران در ادامه با بیان این که کمبودهای شهر تهران قابل انکار نیست می گوید: «همه تلاشمان را به کار بسته‌­ایم تا با وجود همه محدودیت­‌هایی که در اختیار داریم، ضریب ایمنی را در مدارس فرسوده بالا ببریم. »

کد خبر 468254 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر فتحی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خیران از اصلی‌ترین بازوهای توسعه زیرساخت‌های آموزشی در استان اصفهان هستند، اظهار کرد: در سال گذشته خیران ۹۸۰ میلیارد تومان برای ساخت مدرسه پراخت کردند.

وی با بیان اینکه با پرداخت این مبلغ بیش از نیمی از تعهد خیران در سال گذشته پرداخت شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد خیران مدرسه ساز استان اصفهان یک هزار و ۷۰۰ نفر است که در کنار ۱۰۰ نفر پرسنل اداره کل نوسازی و بهسازی مدارس استان بهره برداری از ۴۵۰ طرح آموزشی و پرورشی را در دستور کار دارند.

مدیرکل نوسازی و بهسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به سهم بسیار خیران در ساخت مدارس استان اصفهان افزود: می‌توان گفت ۸۰ درصد از مدارس استان اصفهان به صورت مشارکت صد در صدی خیران ساخته شده است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در سال جاری نیز ابراز کرد: ۱۰۰ طرح آموزشی در قالب ۵۰۰ کلاس درس امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد که بسیاری از این طرح‌ها در پروژه‌های مسکن مهر و مناطق پر جمعیت ساخته خواهد شد.

کد خبر 6098034

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • دیدار با الفبای علم و مهربانی پس از ۲۵ سال
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • معلم، کلید بهره‌برداری از گنجینه‌‌ای تمام‌نشدنی را به دانش‌آموز می‌دهد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • نخستین سرویس مدرسه تهران مخصوص بچه‌پولدارها بود
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • واژه ای به نام سمپاد به گوشتان خورده است ..