Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحمانی گفت: اراده دو کشور ایران و عمان بر توسعه روابط است و هیات تجاری عمان که الان در تهران حضور دارند، از ابتدای انقلاب اسلامی بزرگترین هیات اعزامی این کشور به ایران بوده است و نشانگر جدیت دو طرف در گسترش روابط است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رضا رحمانی در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران گفت: اراده دو کشور ایران و عمان بر توسعه روابط است و هیات تجاری عمان که الان در تهران حضور دارند، از ابتدای انقلاب اسلامی بزرگترین هیات اعزامی این کشور به ایران بوده است و نشانگر جدیت دو طرف در گسترش روابط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جلسات مفیدی در چارچوب برنامه های هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های ایران و عمان تاکنون برگزار شده است و با توجه به تفاهمات انجام شده، می توان این اجلاس را نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور قلمداد نمود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان ادامه داد: تفاهم نامه های امضا شده در راستای تسهیل مراودات تجاری دو کشور است و در حال حاضر موقعیت ترانزیتی دو ایران و عمان به عنوان یک ظرفیت قابل توجه برای تعمیق مناسبات و استفاده بهینه تر از فرصت های موجود، در صدر برنامه های همکاری مشترک قرار گرفته است.

رحمانی خاطرنشان کرد: اراده مقامات عالی ایران و عمان بر این محور است که مبادلات تجاری دو کشور به سطح قابل قبولی، ارتقا یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری مشترک ایران و عمان در محل اتاق ایران تصریح کرد: تامین زیرساختها و تسهیل تبادلات مالی و مواردی از این دست، باعث استفاده مناسب تر از پتانسیل های مشترک سرمایه گذاری و افزایش مبادلات تجاری خواهد شد.

رحمانی تاکید کرد: ما به عنوان دولت فقط تسهیل کننده روابط هستبم و مذاکرات با حضور بخش خصوصی و در چارچوب قراردادهای بلند مدت نهایی و اجرا شوند.

رحمانی خاطرنشان کرد: در تولید و تامین بسیاری از کالاهای صنعتی، دانش بنیان، فناورانه و خدمات فنی و مهندسی ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه مراودات وجود دارد که توسعه این همکاری ها در دستور کار است.

وی اعلام کرد: هم اکنون در کشورمان تعداد شرکتهای دانش بنیان و فناورانه از مرز ۶ هزار شرکت فراتر رفته است.

وزیر صمت تصریح کرد: بر روی صادرات و واردات کالاهای دارای استاندارد و با کیفیت تاکید داریم و بحث استاندارد را به جدیت دنبال می کنیم.

رحمانی گفت: قانون حمایت از سرمایه گذاری خارجی به امضای وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران رسیده است که برای تسهیل مراودات تجار و سرمایه گذاران عمانی مثمر ثمر است.

وی افزود: در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت از توسعه ارتباطات و گسترش روابط تجاری میان دو کشور با جدیت تمام حمایت می کند و پیگیری های لازم را جهت حصول نتیجه به عمل می آورد./

 

  پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد مسجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان استان همدان رضا رحمانی ایران و عمان رحمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۵۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان توسعه تجارت مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ، شهر اسلو را صادر کرد.

بنا بر این خبر، با صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در کشور نروژ شهر اسلو، به شرکت صنایع دومان قشم تحت نظارت سازمان توسعه تجارت موافقت شد. گفتنی است مدت اعتبار این مجوز از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ تا ۱۴۰۴/۰۱/۲۷ است.

بر این اساس این شرکت متعهد است فعالیت‌های خود را در چارچوب ضوابط و شروط ابلاغی عمل کرده و در صورت عدم رعایت شرایط و الزامات مربوط، حسب تصمیم کارگروه مراکز تجاری، مجوز فوق‌الذکر قابل تعلیق یا ابطال است.

کد خبر 6099813

دیگر خبرها

  • گزارش سفیر ایران در روسیه به امیرعبداللهیان
  • صدور مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ
  • مجوز تأسیس و فعالیت مرکز تجاری ج. ا. ایران در نروژ صادر شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان