Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:39:27 GMT

توفیق ایسنا مرهون اعتماد به دانشجویان است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۰۰۰

توفیق ایسنا مرهون اعتماد به دانشجویان است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: حرکتِ آرام، مستمر، هدفمند، معتمد و صادقانه ایسنا باعث شده تا این رسانه هنوز هم به کارش ادامه دهد.

علی‌اکبر شمسیان در بازدید از تحریریه ایسنا که به مناسبت روز دانشجو و بیستمین سالگرد تأسیس این رسانه صورت گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگاران این خبرگزاری با بیان این که «دکتر فاتح بنیان مهمی را در سیستم خبری، خبرگزاری و رسانه‌ای این کشور، برجاگذاشت»، اظهار کرد: این حرکت، آغازی شد که پس از آن ده‌ها خبرگزاری دیگر شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضویادامه داد: درباره این‌که ایسنا به این درجه از رشد و شکوفایی نسبت به دیگر رسانه‌ها رسیده است دو تا سه دلیل بیشتر دیده نمی‌شود. یکی از این دلایل، وجود بانیان آن است، آدم‌هایی که ایسنا را برپا کرده‌اند، اصلا نگاه مادی، سیاسی، اقتصادی، بحث‌های صنفی و حزبی نداشته‌اند، بلکه نیازی در آن مقطع از کشور را دیدند.

وی افزود: زمانی که آدم‌ها با یکدیگر حرف نمی‌زنند و باهم در تعامل و ارتباط نیستند، نتیجه آن بروز مشکلاتی است. بسیاری از این اتفاقاتی که در کشور می‌افتد، خیلی راحت با گفت‌وگو، صحبت، تعامل و بازکردن ابعادی که ممکن است از نظر خیلی‌ها پنهان باشد، حل می‌شود. اتفاقات کلانی که اخیراً چه در درون و چه در بیرون کشور افتاد، اتفاقات خوبی نبود.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که «وجود جوانان در ایسنا دلیل رشد و موفقیت این خبرگزاری بوده»، عنوان کرد: ایکنا هم همین‌طور است، ده‌ها مجموعه قرآنی وجود دارد، اما افرادی که به صورت نزدیک‌تر در زمینه قرآن فعالیت دارند، همیشه از ایکنا به عنوان یک مجموعه صادق و بدون چشم‌داشت یاد کرده‌اند. جوانی، صداقت، شجاعت و سلامت خبرنگاران این مجموعه بسیار مهم است.

شمسیان خاطرنشان کرد: سازمان‌های دیگر اوضاع سلامت اداری‌شان به شدت کاهش پیدا کرده و ما هم وضع بسیار خوبی نداریم، اما در مقایسه با آن‌ها بهتریم. نباید اجازه دهیم ایسنا مانند خیلی از خبرگزاری‌هایی باشد که فرازهایی مقطعی داشته‌اند، اما بعد که پشتوانه‌های آن‌ها قطع شد فرود پیدا کردند.

وی تاکید کرد: خوشحالم بگویم که جهاد دانشگاهی همیشه روی یک مجموعه تغییرات خیلی کم سینوسی پایدار بوده است. در حالی که برخی دیگر از خبرگزاری‌ها، تنها زمانی که حمایت‌های جدی می‌شدند، فعالیت خوبی داشته‌اند. ایسنا در سه دولت فعالیت داشته، در این دولت‌ها ساپورت‌های مالی کم و زیاد شده، اما کوچک‌ترین تاثیری بر عملکرد جدی ایسنا نداشته‌است و با تمام این عوامل، رویکرد ایسنا هرگز تغییر جدی نکرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان این که «جهاد دانشگاهی جدا از ایسنا نیست و ایسنا هم جدا از جهاد دانشگاهی نیست»، اظهار کرد: حرکتِ آرام، مستمر، هدفمند و صادقانه ایسنا باعث شده است به رقم تمام گسترشی که در زیرساخت رسانه‌ای کشور و دنیا به وجود آمده، هنوز هم به کارش ادامه دهد. در این خبرگزاری جوانانی هستند که خیلی به حقوق آخرماهشان نگاه نمی‌کنند که باید این شجاعت، صداقت و سلامت را پاس بدارید.

وی ادامه داد: هیچ‌کس مخالف و منتقد نقد منصفانه نیست. خواهش من این است، اگر نقدی از مجموعه‌ای می‌کنید، منصفانه باشد. شأن ایسنا، جهاد دانشگاهی و شأن سازمان‌هایی مانند جهاد، ایسنا و ایکنا فراتر از جناح‌هایی است که در کشور وجود دارد. هرکدام از ما تفکراتی داریم، با این‌ها بزرگ شده‌ایم، رشد کرده‌ایم و می‌میریم، تلاش‌ کنیم این‌ها در کارمان تأثیر نگذارد.

شسمیان با اشاره به این که «صداقت و نقد منصفانه در رفتارهای ما خصوصاً در این چند ماه آخر سال بسیار مهم است»، گفت: ایجاد امید در مردم به رقم تمام ناامیدی‌هایی که ممکن است برخی از ما ناخواسته در کشور برای انتخابات پایان سال به وجود آوریم، می‌تواند مهم و تأثیر گذار باشد. فضای مجازی بسیار رشد کرده، اما هنوز تعداد کثیری از مردم هستند، خصوصاً جوانانی که به خبرگزاری‌ها خصوصا ایسنا اعتماد دارند.

وی تصریح کرد: اتحاد و هم‌دلی خوبی در ایسنا و ایکنا وجود دارد. بخش عمده‌ای از آن مرهون تلاش یک خانواده است. باید این همدلی را پاس بداریم، ما همه در یک قایق هستیم و با یک سرنوشت طی مسیر می‌کنیم. ما در جهاد دانشگاهی تلاش می‌کنیم به آدم‌ها احترام بگذاریم، اعتماد کنیم و بعد به آن‌ها، اختیار دهیم. هر کدام از شما خبرنگاران ایسنا، در هرجایی از این کشور، جذب یک ساختار رسانه‌ای شوید، به این کشور خدمت شده و قدمی در راستای تحکیم مسیر شهدا برداشته‌ایم.

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با بیان این که «خبرنگاران ایسنا، موقر، با صلابت و با سواد هستند»، عنوان کرد: بدون مطالعه رکود و سردرگمی و افول و سپس حذف اتفاق می‌افتد. اگر می‌خواهید در این عرصه رشد کنید، بخوانید و بخوانید و بخوانید تا اسیر هیچ دیکتاتوری نشوید. این گفته دکتر شریعتی به پسرش است. سعی کنید در تمام ابعاد زندگی سیاسی، اجتماعی و اخلاقی به رشد برسید. امیدوارم ایسنا به خاطر آرمان‌های بلندی که بنیان‌گذارانش داشته‌اند، راهش را با صلابت طی کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مشهد ایسنا جهاد دانشگاهی ابوالفضل فاتح گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: دو رشته تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بر اساس نیاز‌های روز کشورراه اندازی شد. 
محمود حق بجانب افزود: براساس نیاز‌های روز کشور شورای گسترش و آمایش رشته‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش اینترنت اشیاء در مقطع کارشناسی ارشد و ریاضی گرایش آنالیز در مقطع دکتری را برای قوچان  تصویب کرد.
وی گفت: این واحد دانشگاهی برای اولین بار در سال ۱۴۰۰ میزبان اولین نشست تخصصی اینترنت اشیاء با حضور اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی بود و هم‌اکنون تنها واحد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور بوده که این رشته را دارا است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان افزود: قطعاً تأسیس و راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء زمینه‌ساز ورود به انقلاب صنعتی نسل چهارم است و می‌توان امیدوار بود کشورمان در این خصوص دوشادوش سایر کشور‌های توسعه یافته به‌ویژه درزمینه هوشمندسازی حرکت کند.

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در سمت خود ابقا شد
  • بخشی از اقتدار کشور مرهون تلاش رزمندگان خط مقدم نبرد اقتصادی است
  • مهم‌ترین دلیل توفیق سپاه، بافت مردمی آن است
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان