Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@16:46:33 GMT

بررسی توافقنامه ترکیه - لیبی در نشست اتحادیه اروپا

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۷۳۴

بررسی توافقنامه ترکیه - لیبی در نشست اتحادیه اروپا

وزیر خارجه فرانسه از بررسی توافقنامه اخیر ترکیه - لیبی در نشست سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، توافقنامه همکاری‌های نفتی – امنیتی و حاکمیت مناطق دریایی که در سفر اخیر رئیس دولت وفاق ملی لیبی به ترکیه با مقامات آنکارا به امضاء رسید همچنان با واکنش منفی برخی کشورهای اروپایی از جمله یونان و فرانسه روبروست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات آتن در راستای افزایش فشار بر آنکارا و طرابلس از پاریس خواسته‌اند، توافقنامه مزبور را در نشست اتحادیه مطرح کند. این در حالی است که ترکیه و لیبی بر اجرای این توافقنامه تاکید دارند.

وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ژان ایو لودریان وزیر خارجه این کشور در نشست سیاست خارجی اتحادیه اروپا که فردا در بروکسل برگزار می‌شود، موضوع توافقنامه اخیر ترکیه و آنکارا را مطرح می‌کند تا شرکت کنندگان در این نشست در خصوص مسائل مربوط به توافقنامه مزبور بحث و گفت وگو کنند.

به نوشته تارنمای الوسط لیبیا" وزارت خارجه مصر هفته گذشته اعلام کرد: وزیران خارجه مصر و فرانسه بر این نکته اتفاق نظردارند، توافقنامه اخیر آنکارا – طرابلس فاقد مشروعیت است.

شرق دریای مدیترانه دارای منابع نفت و گاز است و عدم ترسیم مرزهایی دریایی دربین کشورهای ساحلی سبب شده است تا این کشورها با یکدیگر اختلاف پیدا کنند.

لیبی|شروع عملیات اکتشاف نفت و گاز در شرق مدیترانه / شکری از پیچیده‌تر شدن بحران لیبی خبر داد

ترکیه اعلام کرده است با وجود اعتراضات برخی کشورهای اروپایی و عربی،  به اجرایی تواقفنامه‌اش با طرابلس پایبند است و به محض اینکه پارلمان‎های دو کشور آن را تصویب کند، عملیات اکتشاف نفت و گاز را در شرق دریای مدیترانه شروع خواهد کرد.

پارلمان ترکیه اواخر هفته گذشته توافقنامه آنکارا طرابلس را تصویب کرد و نمایندگان پارلمان لیبی که در طرابلس حضور دارند، دیروز با انتشار بیانیه‌ای از این توافقنامه حمایت کرده‌اند.

چند ماه قبل گروهی از نمایندگان پارلمان لیبی در اعتراض به سکوت معنادار این پارلمان در قبال حمله به طرابلس و ناکارامدی پارلمان مزبور در پایان دادن به این جنگ، از پارلمان لیبی جدا شدند و در طرابلس پارلمان دیگری تشکیل دادند.

انتهای پیام.

 

R7969/P/S8,88,89,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "لیبی"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار لیبی اخبار لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است

پسکوف با اشاره به قطعنامه پارلمان اروپا در امتناع از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گفت، پارلمان اروپا پر است از تضادهای داخلی و مدت‌هاست که به تولید کننده بیانیه‌های بی حوصله تبدیل شده که اقدامات آن به شدت بر اساس روس هراسی است.

به گزارش ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در بیانیه خود آورده است: « پارلمان اروپا مدتهاست که موضع روس هراسی شدید و سیستماتیک را اتخاذ کرده است. این اقدامات برخلاف فراخوان اصلی قانونگذاران، یعنی ایجاد و برقراری گفت‌وگو و جست‌وجوی راه های گفت‌وگو است. این پارلمان به ماشینی پر از تضادهای درونی تبدیل شده است که مدام گزاره‌های بی‌رحمانه تولید می‌کند.»

به نقل از خبرگزاری تاس، در قطعنامه پارلمان اروپا که در جلسه عمومی در استراسبورگ تصویب شد، اعضای آن خواستار خودداری از به رسمیت شناختن نتایج انتخابات ریاست جمهوری روسیه شدند و آن را غیردموکراتیک خواندند.

دست اندرکاران این سند همچنین به کشورهای عضو اتحادیه اروپا توصیه کردند از آنچه که به عنوان سازمان‌های مستقل جامعه مدنی، رسانه‌های مستقل و مدافعان حقوق بشر توصیف می‌کنند و از مخالفان دموکراتیک روسیه حمایت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • رای پارلمان اروپا به تضعیف قواعد زیست محیطی به نفع کشاورزان
  • (ویدئو) رها کردن یک کبوتر در پارلمان اروپا جنجالی شد
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • پارلمان اروپایی قواعد سلاح برای غیرنظامیان را تشدید کرد
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد