Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-08@17:49:29 GMT

تراز تجاری چین با آمریکا 24.60 میلیارد دلار شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۶۷۴۷

تراز تجاری چین با آمریکا 24.60 میلیارد دلار شد

پول نیوز - تراز تجاری چین با ایالات‌متحده در ماه نوامبر با کاهشی اندک نسبت به ماه قبل به ۲۴.۶۰ میلیارد دلار رسیده است.

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از رویترز، محاسبات رویترز بر اساس داده‌های اداره کالاهای چین که در روز یکشنبه منتشر شد نشان داد که میزان مازاد تجاری چین با ایالات‌متحده در ماه نوامبر با کاهشی اندک نسبت به ماه قبل به ۲۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۰ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در ماه اکتبر مازاد تجاری چین با آمریکا به ۲۶.۴۵ میلیارد دلار رسیده بود.

 

به این ترتیب مازاد تجاری چین با آمریکا در بازه ژانویه تا نوامبر به ۲۷۲.۵ میلیارد دلار رسید.

 

اداره کالای چین اعلام کرد که تجارت با آمریکا ۱۵.۲ درصد در ۱۱ ماه اول ۲۰۱۹ افت کرده است. در این بازه صادرات چین به آمریکا با افت ۱۲.۵ درصدی و واردات چین از آمریکا با افت ۲۳.۳ درصدی روبرو شده است. در داده‌های این اداره میزان افت درصدی صادرات و واردات برای ماه نوامبر ارائه نشده است.

 

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تراز تجاری جنگ تجاری چین اقتصاد جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، بلومبرگ در گزارشی نوشت: همه ارز‌های شناخته شده به جز یکی از ۲۳ ارز اصلی کشور‌های در حال توسعه که توسط بلومبرگ ردیابی شده اند، امسال در برابر دلار کاهش یافته اند.

پشتیبانی بزرگ پشت دلار، «استثنایی گرایی» آمریکا بوده است. در حالی که بیشتر اقتصاد جهان تنها شاهد رشد متوسطی است، داده‌های آمریکا از اشتغال گرفته تا خرده‌فروشی تا تورم اغلب پیش‌بینی‌های تحلیلگران را شکست داده است. این امر باعث شده است که معامله گران از شرط بندی بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو خودداری کنند، که به افزایش سود در دلار کمک کرده است. شاخص دلار بلومبرگ که ارز آمریکا را در برابر ۱۲ همتای اصلی خود ردیابی می‌کند، امسال بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.

نرخ بالای بهره فدرال رزرو در حال حاضر ۵.۵ درصد است، به این معنی که سرمایه گذاران می‌توانند بازده جذابی از نگهداری دلار بدون نیاز به پذیرش ریسک نرخ ارز ناشی از ارسال وجوه به بازار‌های نوظهور دریافت کنند.

ارز‌های آسیایی در سال جاری شاهد برخی از بزرگترین کاهش‌ها در نرخ بهره بانکی بوده اند، عمدتاً به این دلیل که نرخ‌های بهره بانک مرکزی در این منطقه نسبت به سایر بازار‌های نوظهور پایین‌تر است. به عنوان مثال، معیار مالزی، ۲.۵ واحد درصد کمتر از فدرال رزرو است، که یک رکورد برای این کشور آسیای جنوب شرقی است. نرخ‌های معادل در تایلند، کره جنوبی، تایوان و چین نیز کمتر از ایالات متحده است.

این گونه دلار آمریکا با سرکوب ارز کشور‌های آسیایی در حال توسعه، در بازار جهانی قدرت نمایی می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آستین: ده‌ها میلیارد دلار به اسرائیل کمک کردیم
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • برنت ۸۲ دلار و ۹۴ سنت شد
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد