Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@08:59:07 GMT

۹۰ هزار نفر در خراسان شمالی حاشیه‌نشین هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۷۵۰۵

۹۰ هزار نفر در خراسان شمالی حاشیه‌نشین هستند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم اجرای طرح بازآفرینی شهری گفت: ۹۰ هزار نفر در خراسان شمالی حاشیه‌نشین هستند و در حاشیه شهرها و مناطق زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد مهدی عبوری عصر امروز در مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به اولویت بازآفرینی شهری اظهار کرد: ۹۰ هزار نفر در خراسان شمالی حاشیه‌نشین هستند و در حاشیه شهرها و مناطق زندگی می‌کنند که باید بازآفرینی شهری را در دستور کار قرارداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میانگین جمعیت شهری خراسان شمالی را پایین‌تر از میانگین کشوری دانست و افزود: باید اقداماتی در راستای عدم مهاجرت به شهرها انجام داد تا روستاها مولد باشند و به زیرساخت‌های آن رسیدگی شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی ایجاد اشتغال را غیر دستور خواند و خاطرنشان کرد: باید بستر ایجاد اشتغال را فراهم کرد که در طرح اقدام ملی مسکن ۹ هزار ۹۰۰ واحد مسکونی در خراسان شمالی احداث می‌شود که در پی آن ۱۰ هزار اشتغال مستقیم و ۹ هزار شغل غیرمستقیم را ایجاد می‌کند.

وی در انتها از اجرای طرح ملی ابرار برای راه‌های روستایی استان خبر داد و گفت: ۴ هزار کیلومتر راه روستایی در خراسان شمالی وجود دارد که نزدیک به ۵۰ درصد آن نامناسب است و در این طرح قرار است طی ۲ سال ۵۵ هزار کیلومتر از راه‌های اولویت دار روستایی کشور بهسازی و احداث شود.

عبوری در ابتدای جلسه نیز عدم حضور مدیرکل سابق راه و شهرسازی خراسان شمالی را عمل بینی عنوان کرد که با تعجب حضار مواجه شد.

گفتنی است طی روزهای اخیر ماجرای تخلف برخی مدیران استان درباره قیر رایگان، شائبه‌های فراوانی را برای این تغییر ایجاد کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: منابع انسانی خراسان شمالی وزیر راه و شهرسازی مدیریت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رییس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه که مدیریت اعتبارات سفر رییس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: از این میزان، ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و ۲۵۰ میلیار تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: ۱۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل طرح محور بجنورد به جنگل گلستان است.

رشیدی بیان کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی) از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 6092543

دیگر خبرها

  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • (تصاویر) وضع ناگوار حاشیه‌نشین‌های مرادآباد
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز