Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سازمان بیمه سلامت، محمد هاشمی روز یکشنبه درباره هزینه‌های کمرشکن سلامت افزود: وقتی خانواده‌ها با هزینه‌های کمرشکن سلامت مواجه می‌شوند، ممکن است پرداخت هزینه‌های سلامت را از طریق قربانی کردن سایر نیازهای اساسی خود مانند غذا و تحصیلات انجام دهند که این موضوع پیامدهای جدی برای خانوار یا افراد درون خانوار به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اگر خانوار تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد، احتمال مواجهه با هزینه‌های کمرشکن سلامت به طور معناداری کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: نه تنها هزینه‌های درمان مستقیم، بلکه هزینه‌های غیرمستقیم مثل صرف زمان و نقل و انتقال نیز می‌تواند منابع خانوار را مصرف کند. خانوارهایی که با شوک‌های بیماری شدید مواجه می‌شوند، ممکن است تلاش کنند اثر کوتاه مدت آن بر رفاه خانوار را از روش‌های مختلف مدیریت کنند، اما برخی از همین روش‌ها می‌تواند فقر را در دراز مدت تشدید کند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: هزینه‌های کمرشکن سلامت در واقع یک نوع شوک در مصرف است و اگر عضوی از خانوار آن قدر مریض شود که نتواند کار کند، آن وقت هزینه‌های کمرشکن سلامت به شوک درآمدی تبدیل می‌شود.

هاشمی گفت: بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت، اگر هزینه‌های خدمات سلامت از ۴۰ درصد درآمد یا توان پرداخت خانوار بیشتر شود، کمرشکن تلفی می‌شود.

وی اظهار داشت: صرف بخش عظیمی از منابع خانوار برای دریافت خدمات سلامت می‌تواند سطح استاندارد زندگی را در کوتاه مدت و بلند مدت تهدید کند، آن چنان که در کوتاه مدت، خانوار باید از مصارف جاری سایر کالاها و خدمات چشم پوشی کند و در بلند مدت نیز عواقبی مانند فروش و حراج دارایی‌ها، اتمام پس انداز و انباشت بدهی در انتظار خانواده است. آنچه نگرانی بیشتری ایجاد می‌کند، این است که هزینه‌های کمرشکن سلامت چه در کشورهای ثروتمند و چه در کشورهای فقیر جهان، وقوع نسبتا بالایی دارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان بیمه سلامت بیان کرد: البته آن‌چه تحت عنوان هزینه‌های کمرشکن سلامت در اظهارات رسمی عنوان می‌شود، معمولا نگاه به هزینه‌های مستقیم پزشکی دارند، اما هزینه‌های مستقیم غیرپزشکی و هزینه‌های غیرمستقیم سلامت خانوار نیز حجم زیادی از هزینه‌های سلامت را شامل می‌شود. مواردی مانند هزینه‌های رفت و آمد همراه بیمار، هزینه‌های خوراکی و اسکان همراه بیمار، هزینه ناشی از تغییر محل زندگی خانواده به علت بیماری یکی از اعضای خانوار، هزینه از کار افتادگی دائمی بیمار به علت بیماری از جمله این موارد است.

برچسب‌ها سلامت بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران سازمان جهانی بهداشت سازمان بیمه سلامت ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران سازمان جهانی بهداشت سازمان بیمه سلامت ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت سلامت بیمه سلامت سازمان بیمه سلامت ایران سازمان جهانی بهداشت سازمان بیمه سلامت ایران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند

ایسنا/خوزستان مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: افراد کم‌توان تحت پوشش بیمه سلامت علاوه بر پوشش بیمه‌ای ۵۹ خدمت توانبخشی می‌توانند متناسب با نوع بیماری خود از خدمات صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز بهره‌مند شوند.

محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

 به گزارش ایسنا، وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

وی افزود: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند