Web Analytics Made Easy - Statcounter

«جیمز متیس» وزیر دفاع سابق دولت ترامپ و «لئون پانه‌تا» وزیر دفاع دولت اوباما در نشستی از لزوم آغاز گفت‌وگوی مستقیم با ایران صحبت کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق دولت کنونی آمریکا و «لئون پانه‌تا» یکی از وزرای دفاع دولت سابق آمریکا روز شنبه در نشستی از لزوم از سرگیری گفت‌وگوهای مستقیم با ایران صحبت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پایگاه «میلیتاری تایمز»، متیس و پانه‌تا در نشستی که دیروز در نشست سالانه «مجمع ملی گفت‌وگوی ریگان» برگزار شده، ادامه وضعیت فعلی را برای غرب آسیا و کل جهان تهدیدآمیز توصیف کرده‌اند.

پانه‌تا در این خصوص گفته است: «خلاصه کلام اینکه، آن‌ها خطرناک هستند. ما باید تلاش کنیم تا آن‌ها را به میز مذاکره بازگردانیم. و فکر نمی‌کنم آنچه که الان داریم انجام می‌دهیم، چندان برای این کار مؤثر باشد.»

متیس هم در این نشست ضمن حمایت از گفت‌وگو با ایران، از لزوم همکاری میان آمریکا و متحدانش در منطقه برای «مهار» ایران صحبت کرده و مدعی شده است که ایران مجهز به سلاح اتمی تهدیدی برای امنیت بین‌المللی است.

به نوشته میلیتاری تایمز، هم متیس و هم پانه‌تا با وجود حمایت از گفت‌وگو با ایران، از اینکه آمریکا به سرنگون شدن پهپاد این کشور توسط پدافند هوایی ایران واکنش محکم‌تری نشان نداده، انتقاد کرده‌اند. با این حال، هردو از بیان صریح اینکه باید به ایران پاسخ نظامی داده می‌شد، خودداری کرده‌اند.

این دو وزیر دفاع پیشین آمریکا گفته‌اند که سرنگون شدن پهپاد آمریکا توسط ایران اهمیت پیشرفت در گفت‌وگو و حل مناقشه با ایران را گوشزد کرده است.

انتهای پیام/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ اوباما وزیر دفاع جیمز متیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه

وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه دیدار و گفتگو کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، ارتشبد سرگئی شایگو در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر آشتیانی ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشورهای غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشورهای غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید کرد.

آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روندهای جهانی  تاکید کرد.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت است، تصریح کردند: حضور بازیگران  فرامنطقه‌ای و مداخله‌گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور است و فرمت منطقه‌ای 3+3 که با حضور کلیه کشورهای منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس شانگهای
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا