Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-09@07:15:23 GMT

فرمانده ارشد روس: ناتو باید از حیاط خلوت ما خارج شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۱۹۵

به گزارش فارس، فرمانده ناوگان شمالی روسیه به کشورهای عضو پیمان آتلانیتک شمالی (ناتو) در خصوص خطر جنگ هشدار داده و به آنها توصیه کرد از نواحی غنی از منابع طبیعی در قطب شمال خارج شوند.

به نوشته روزنامه «دیلی میل»، «آلکساندر موسی‌اف» فرمانده ناوگان شمالی روسیه با اشاره افزایش حضور کشورهای عضو ناتو در قطب شمال گفت شمار رزمایش‌های آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی در این منطقه ظرف پنج سال دو برابر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرمانده ارشد روسی در ادامه گفت: «در آینده نزدیک، باید انتظار افزایش حضور نظامی نیروهای مسلح و در نتیجه افرایش احتمال منازعه را داشته باشیم.»

فرمانده ناوگان شمالی روسیه، همچنین غرب را به تلاش برای فشار بر روسیه با حربه تحریم‌ها و همکاری چند جانبه سیاسی  در قطب شمال متهم کرد. وی کشورهای ناتو را به عدم توجه منافع ملی روسیه و آمادگی استفاده از نیروی نظامی به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف سیاسی متهم کرد.

 این فرمانده روس با انتقاد از فنلاند و سوئد گفت، کشورهایی که دسترسی مستقیم به نواحی قطبی ندارند، بسیار بیشتر در تلاش برای دستیابی به منابع طبیعی این منطقه هستند.

به نوشته دیلی میل، موسی‌اف قطب شمال را «حیاط خلوت قطبی» روسیه توصیف کرده است.

چندی قبل نخست وزیر دانمارک پیش از برگزاری اجلاس پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن، پایتخت انگلیس گفت، دانمارک قصد دارد عملیات تجسسی در دریا و حریم هوایی قطب شمال را در واکنش به افزایش فعالیت‌های نظامی روسیه در این منطقه گسترش دهد. (جزئیات بیشتر)

به نوشته دیلی میل،فرمانده ناوگان شمالی روسیه در خاتمه با بیان این که در برهه کنونی چالش‌های موجود راه حل نظامی ندارد، تاکید کرد که روسیه تقویت توان بالقوه نظامی در منطقه را یک اقدام ضروری برای مقابله با تهدیدات احتمالی و ایجاد شرایط مطلوب برای حمایت از منافع ملی خود می‌داند.

 

 

روسیه اینک اولین کشتی یخ شکن رزمی خود را به منظور تقویت حضور نظامی عازم آبهای قطب شمال کرده  و قصد دارد مقرهای نظامی  را در مناطقی دوردستی چون «کوتنلی» تاسیس کند.

ارتش روسیه به تازگی یک موشک جدید فراصوت (هاپیرسونیک) را نیز نزدیک قطب شمال با موفقیت آزمایش کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: نگران رزمایش هسته‌ای روسیه هستیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، گروسی چهارشنبه به سی.ان.ان گفت: اگر چه آژانس مسئولیت مستقیمی در این باره ندارد اما ما عمیقا نگران هستیم.

وی افزود: ما معتقدیم که این رزمایش به پیچیدگی اوضاع دامن می‌زند و بر این باوریم که تسلیحات هسته‌ای جایی در این مناقشه (اوکراین) و هیچ مناقشه دیگری ندارد.

گروسی اظهار کرد: ما بسیار مراقب هستیم زیرا وقتی چنین تحولاتی رخ می‌دهد تنش‌ها در ارتباط با نیروگاه برق هسته‌ای زاپوریژیا افزایش پیدا می‌کند. وقتی وضعیتی در ارتباط با این نیروگاه مطرح می‌شود، ما مسئولیت‌هایی داریم.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که آمادگی برای برگزاری رزمایش‌های هسته‌ای را آغاز کرده و واحدهای موشکی و دریایی استفاده از تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی را تمرین می‌کنند.

این وزارتخانه افزود که این رزمایش در واکنش به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدیدهای مقام‌های غربی برگزار می‌شود.

همچنین ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه شنبه گفت که رزمایش‌های چهارماهه ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه ثابت می‌کند که این ائتلاف نظامی برای درگیری احتمالی با مسکو آماده می‌شود.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر، بزرگترین رزمایش ناتو بعد از جنگ سرد، در نزدیکی مرزهای روسیه در حال برگزاری است. در سناریوی آنها، اقدامات ناتو علیه روسیه با استفاده از تمام ابزارها از جمله تسلیحات متعارف و ترکیبی، در حال تمرین است.

وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که ناتو با جدیت در حال آماده شدن برای مناقشه احتمالی با ماست.

دیگر خبرها

  • کشورهای غیردوست به رژه پیروزی در مسکو دعوت نشدند
  • گروسی: نگران رزمایش هسته‌ای روسیه هستیم
  • نزدیکی به ناتو در دستورکار کشورهای بی‌طرف اروپا
  • دستور کار نشست آینده ناتو: نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی‌شود
  • وزیر خارجه اتریش: قصد پیوستن به ناتو را نداریم
  • ببینید | شعار مرگ بر اسرائیل در حیاط خلوت صهیونیست‌ها
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف