Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:38:01 GMT

عملکرد تجاری استان ایلام قابل قبول است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۲۰۱

عملکرد تجاری استان ایلام قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی امروز یکشنبه در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی ضمن تقدیر از عملکرد مدیران گمرک و امور مالیاتی استان گفت: طی یکی دو سال گذشته علی‌رغم شرایط موجود کشور، شاهد تحرک خوب و مثبتی در مسائل اقتصادی و تجاری استان بوده ایم.

استاندار ایلام ضمن تشکر از زحمات مدیران قبلی در این حوزه، گفت: با حضور مدیران جدید شاهد وضعیت بهتری نسبت به گذشته هستیم با این حال کماکان در برخی از شاخص ها رشد منفی داریم که بایست ضمن بررسی روند به مطلوب اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به نگاه ضعیف به بخش خصوصی، گفت: امروز مشکلی که داریم بر می گردد به این موضوع که که غالب مدیران ما اعتقاد و اعتمادی به بخش خصوصی ندارند.

سلیمانی دشتکی با تاکید بر این مهم که بایست به بخش خصوصی میدان داد، افزود: دولت راهی جز اعتماد و واگذاری تصدی گری به بخش خصوصی ندارد.

وی در ادامه از مدیران استان خواست تا  مطالبه گر منافع استان در مرکز باشند و اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص افزایش اعتبارات دستگاه مربوطه با توجیه مناسب رایزنی کنند.

نماینده عالی دولت در ادامه یکی از ملاک های بودجه بندی استانها را درآمدهای استانی عنوان کرد و گفت: برخلاف آنچه که دیده می شود درآمدهای استان بسیار بالاتر از این است که محاسبه می شود بطور مثال در بحث نفت و گاز و پتروشیمی درآمدهای بسیار بالایی در استان وجود دارد که مالیات آن در خارج از استان واریز می شود.

وی افزود: ما سال گذشته در یک قلم ۱ میلیارد دلار قرارداد اکتشاف نفت با یک شرکت خارجی داشته ایم و علاوه بر این ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه لرزه نگاری و اکتشاف نفت و گاز در مناطق شمالی و جنوبی استان سرمایه گذاری شده است و از آنجا که این شرکت ها حمل و نقل و درآمد و مالیات دارند اما متأسفانه درآمدهای این شرکت ها در خارج از استان واریز می شود که بایست این رویه اصلاح شود.

نماینده عالی دولت در ادامه کل مالیات اخذ شده در استان را ۲۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۹ درصد آن از درآمدهای گمرکی بوده که حدود ۲۰ میلیارد تومان است.
 
وی ادامه داد: اما متاسفانه نه تنها این درآمدها در استان هزینه نمی شود و در چرخه اقتصادی استان نقش ندارد بلکه به خارج از استان واریز می شود البته در این زمینه پیگیری های بسیاری صورت گرفته است و در این زمینه یکی از اولویت های مهم دستگاه‌های مرتبط وصول درآمدها در استان است.

سلیمانی دشتکی در پایان گذری به عملکرد موفق برخی از دستگاه های استان در بودجه ریزی اشاره کرد و گفت: در این میان بودجه راهسازی نسبت به سال گذشته بین ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: علی رغم شرایط سخت اقتصادی در کشور در بودجه ۹۹ برخی پروژه های مهم استان از جمله آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف وارد بودجه شده است و قبل از آن هم آزاد راه حمیل ایلام مهران کربلا وارد فاز اجرایی شده و امسال نیز راه آهن استان با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی می شود.

کد خبر 4792492

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری ایلام قاسم سلیمانی دشتکی ایلام انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر مجلس شورای اسلامی ایلام گرگان قزوین بارش برف ثبت نام کاندیداها بیرجند تعطیلی مدارس شهرکرد بسیج خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۹ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۱ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • تن‌هاخ: قابل قبول نیست با این حال خوشحالم
  • تنفس هوای قابل قبول در تهران
  • هوای مشهد در شرایط پاک قرار گرفت
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • کیفیت هوای تهران در شرایط «قابل قبول»
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • حال هوای تهران خوب است
  • کیفیت هوای تهران در روز جاری