Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@13:24:42 GMT

۱۱۲ مدرسه کردستان همچنان غیراستاندارد است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۸۳۲۰

۱۱۲ مدرسه کردستان همچنان غیراستاندارد است

نشست شورای آموزش و‌ پرورش استان در حالی برگزار شد که به گفته مسئولان همچنان ۱۱۲ فضای آموزشی کردستان غیراستاندارد و نیازمند بازسازی است. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، نشست شورای آموزش و‌ پرورش استان در حالی عصر امروز با حضور استاندار و مسئولان در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد که مسئولان همچنان از مدارس و فضاهای غیراستاندارد و نیازمند بازسازی سخن به میان آوردند به طوری‌که روزانه دانش‌آموزان در 112 فضای غیراستاندارد و نیازمند به بازسازی تحصیل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در این جلسه با بیان اینکه همه ما به آموزش و پرورش مدیون و باید ویژه به این حوزه توجه شود، اظهار داشت: باید در سال‌جاری بخشی از اعتبارات جهت تامین تجهیزات آموزشی به حوزه اجتماعی اختصاص یابد.

تجهیز و هوشمندسازی 138 مدرسه حاشیه کردستان

فرانک قدسی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: سال گذشته 4 میلیارد و 600 میلیون تومان برای تجهیز و هوشمندسازی مدارس حاشیه استان هزینه شد.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار در قالب کمک به هوشمندسازی 138 مدرسه انجام شد، گفت: امسال نیز قرار است بخشی از اعتبارات برای توسعه و تجهیز هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای و کار و دانش در نظر گرفته شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان اظهار کرد: نیازمندی‌ها از طرف آموزش و پرورش به دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان اعلام شده و ‌بعد از تأیید رئیس سازمان مدیریت وبودجه استان، این موضوع ابلاغ و عملی می‌شود.

بهرام نصراللهی‌زاده، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان نیز گفت: سال گذشته 42 میلیارد و 286 میلیون تومان اعتبار به اداره‌کل آموزش و پرورش و ‌نوسازی مدارس استان اختصاص داده شد.

وی افزود: این میزان جزو بالاترین ارقام اختصاص داده شده در سال گذشته در سطح کشور بوده است.

نوسازی 130 مدرسه سنگی کردستان نیازمند 117 میلیارد تومان اعتبار است

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان نیز با بیان اینکه از هفته دوم مهرماه سال‌جاری هیچ کلاس درسی فاقد معلم نبوده است، اظهار داشت: 30 هزار ساعت در قالب یک هزار و 500 نفر کمبود نیرو در سطح استان وجود داشته که با بکارگیری نیروهای حق‌التدریس این موضوع نیز بر طرف شد.

وی افزود: 130 مدرسه سنگی در استان وجود داشته که دارای 417 کلاس درس بوده و نوسازی آنان نیازمند 117 میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: سال گذشته در هفت مدرسه و در 48 کلاس درس عملیات مقارمت‌سازی اجرا و امسال نیز تعدادی دیگر از مدارس جهت مقاوم‌سازی در نظر گرفته شده است.

قصه تکراری کمبود فضای آموزشی و فرسوده بودن مدارس در کردستانکمبود فضای آموزشی در کرمان چاره نشد؛ برخی دانش‌آموزان شهر کرمان در کانکس درس می‌خوانندسرانه فضای آموزشی خراسان شمالی و انتقاداتی که هم‌چنان پابرجا است

88 فضای آموزشی کردستان نیازمند تخریب است

ماجد احمدی، مدیر کل نوسازی و توسعه مدارس استان کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: در سال‌جاری از فضاهای آموزشی مدارس استان بازدید و وضعیت کنونی آنها مورد بررسی قرار گرفته که در کل 112 فضای غیراستاندارد و نیازمند بازسازی وجود داشته که 134 مورد استفاده مشروط و 88 مورد دیگر نیز با شرایط خاصی نیازمند تخریب است.

وی با یادآوری اینکه اعتبارات استانی در سال 93 تا پایان سال گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: همچنین اعتباراتی برای تکمیل سیستم گرمایشی، تکمیل فضاهای آموزشی و کمک به تجهیزات مناطق محروم استان تخصیص داده شده است.

نظام مرادی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به ماده 18 در قانون شورای آموزش و پرورش اظهار داشت: تا پایان مهرماه سال گذشته در 10 منطقه استان 13 هزار و 757 واحد مسکن مهر ساخته شده است.

وی افزود: برای این تعداد مسکن مهر فقط در شهرستان سنندج و بیجار 2 مدرسه 12 کلاسه ساخته شده و مابقی اجرا نشده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کردستان خاطرنشان کرد:  20.3 درصد جمعیت استان را دانش‌آموز تشکیل داده و جمعیت ساکن در هر خانواده در استان 3.73 درصد بوده که این میزان در کشور برابر 2.3 درصد است.

وی با اشاره به اینکه در شهرک بهاران سنندج ساخت 9 مدرسه برای ساکنان مسکن مهر نیاز است، خاطر نشان کرد: درمجموع 51 هزار و 314 نفر جمعیت ساکن در استان وجود دارد که دارای 10 هزار و 62 نفر جمعیت دانش‌آموز هستند و این میزان نیازمند وجود 21 مدرسه با 410 کلاس درس است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کردستان عنوان کرد: از این تعداد تنها 24 کلاس درس تاکنون ساخته شده و در اجرای این ماده قانونی مشکلاتی وجود دارد.

مرادی یادآور شد: قبل از احداث مسکن مهر در نواحی مختلف، جهت جلوگیری از بروز مشکلات در منطقه مورد نظر، انبوه‌سازی انجام می‌شود.

انتهای پیام/487/ ع

R7848/P1494/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد

وزیر آموزش‌وپرورش با بیان اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش خواهد بود، گفت: سال جاری سال نهضت ملی آموزش و توانمندسازی معلمان است و تمامی ظرفیت برای آموزش معلمان باید بسیج شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی با اشاره به اینکه گردهمایی‌ها فرصت مغتنمی است برای بررسی فعالیت‌های انجام شده و برنامه‌ ریزی برای آینده اظهار کرد: کلید حل مشکلات آموزش و پرورش درون خودش است و با اتحاد، انسجام، همدلی و همراهی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی افزود: اگر با هم کار کنیم به توان هم می‌رسیم و ظرفیت‌های درونی آموزش و پرورش برای ارتقای آن کافی است، راهبرد ما یکپارچگی و همدلی درونی آموزش و پرورش است، اگر امکانات و توانمندی‌های خود را شبکه کنیم از رموز موفقیت ما خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تحول را محور همه اقدامات دانست و افزود: مرحله اول این تحول، شناختی است؛ گفتمان اول آموزش و پرورش است، آموزش و پرورش نقطه اتکای همه کسانی است که برای پیشرفت کشور فعالیت می‌کنند و ما باید کاری کنیم که آموزش و پرورش مسئله اول تمام مسئولان و مدیران ارشد باشد.

صحرایی با اشاره به اصل بازگشت به مدرسه خاطرنشان کرد: مدرسه مزرعه آینده کشور است و این یک گفتمان است و کماکان مدرسه قوی، ایران قوی جهت و شعار اصلی ما خواهد بود و مدرسه باید به والدین اطمینان بدهد که می‌توانیم فرزندی تربیت کنیم که دغدغه آنها است.

وی ادامه داد: حذف تدریجی کنکور، اولویت پیدا کردن تربیت معلم نسبت به تأمین معلم، تحولات مدرسه سازی، تربیت بدنی و سلامت، امور پرورشی، سازمان تعلیم و تربیت کودک، فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و احیای باشگاه دانش پژوهان از تحولات آموزش و پرورش در سال گذشته بود.

سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۳ سال اجرای پرشتاب‌تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود، گفت: سال جاری سال نهضت ملی آموزش و توانمندسازی معلمان است و تمام ظرفیت برای آموزش معلمان باید بسیج شود.

صحرایی افزود: آئین نامه مسیر رشد معلمی در دستورکار شورای عالی است و مسیر رشد در سه ساحت صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی به طور روشن مشخص شده است، آئین نامه مسیر رشد معلمی به نتیجه عملکرد معلم در آموزش توجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه اقدام بعدی برنامه ملی مهارت آموزی دانش آموزان است، گفت: در این برنامه برای هر دانش‌آموز ۳۰۰ ساعت آموزش مهارت در نظر گرفته شده و تقویت هنرستان‌ها و ساخت هنرستان‌ها در کنار کارخانجات در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برنامه ملی دیگر ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی است که ماده واحده کاهش تنوع مدارس در دستور کار است و همه ظرفیت‌ها برای تقویت مدارس دولتی بسیج خواهد شد.

صحرایی اذعان کرد: برنامه ملی بعدی‌، انسداد مبادی بی‌سوادی و ارتقای سواد عمومی است، چراکه باید برنامه ویژه‌ای برای ریشه کنی بی‌سوادی در تمام مناطق کشور داشته باشیم و ارتقای سواد عمومی و خواندن در این برنامه مورد تاکید است.

وی با اشاره به ارتقای بهره‌وری و بهبود آموزش و پرورش گفت: باید هر آنچه بهره‌وری سازمانی را کاهش می‌دهد، شناسایی و برطرف شود.

هیچ جلسه و گردهمایی و همایشی نباید خارج از ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش برگزار شود

وزیر آموزش و پرورش بر ارتقای بهره‌وری اردوگاه‌ها تاکید کرد و گفت: هیچ جلسه و گردهمایی و همایشی نباید خارج از ظرفیت اردوگاه‌های آموزش و پرورش برگزار شود و باید ظرفیت اردوگاه‌ها فعال شود؛ اساس‌نامه سازمان دانش آموزی تغییر و به سازمان دانش آموزی اردویی تبدیل خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه سیاست دیگر ما تداوم نهضت مدرسه سازی است، تصریح کرد: دولت سیزدهم در مدرسه سازی درخشان عمل کرده است و به لطف خدا ۷ هزار مدرسه افتتاح شده است.

وی ادامه داد: ساخت هنرستان‌ها و تجهیز آن‌ها، تجهیز و تقویت اردوگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان از امور اصلی ما در سال جاری است؛ حدود ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی جدید به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در سال جاری دانشگاه فرهنگیان کار بزرگ آزمون اختصاصی تعلیم و تربیت را خواهد داشت و فرصت کافی برای ارزیابی دارد.

صحرایی با اشاره به محتوای کتاب‌های درسی و نظام پایه شایستگی‌ها دانش آموزان اظهار کرد: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کار دو ساله‌ای انجام داده که هر دانش آموزی در پایان پایه تحصیلی چه شایستگی عمومی باید داشته باشد تا کتاب‌های درسی بر مبنای احراز آن شایستگی‌ها تألیف شود.

نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهایی شده است

وی با اشاره به اینکه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نهایی شده است، گفت: پیش از این زیر نظام‌های سند نگاشته شده بود، اما چون پشتوانه‌ای نداشت، اجرایی نشد، امروز آئین نامه مدرسه تراز سند تحول، نهایی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌ها و ضوابط کیفیت بخشی دانشگاه فرهنگیان افزود: یک مصوبه ۱۱ ماده‌ای گرفته شده است که خیلی از مسائل دانشگاه را حل کرده است، از جمله کنکور اختصاصی تربیت معلم است که قانون پیدا کرد و آئین نامه آن نگاشته و امسال هم اجرا شد.

صحرایی اضافه کرد: هیئت جذب مرکزی در دانشگاه فرهنگیان، آئین نامه ویژه جذب استعدادهای برتر بدون کنکور به معلمی، آئین نامه ارتقای اساتید، مدارس وابسته، نظام صلاحیت حرفه‌ای معلمان و دانشجو معلمان از دیگر مسائلی است که در دانشگاه پیگیری شده است.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۳، سال آغاز برنامه هفتم پیشرفت کشور است و آموزش و پرورش ۳۸ حکم در این برنامه دارد و باید هم عهد شویم که در اجرای برنامه هفتم کوشش و تلاش حداکثری داشته باشیم.

هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پروژه تأمین مسکن فرهنگیان برنامه ملی بعدی است که مرحله اول این پروژه در ۱۸ استان آغاز شده است؛ هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.

صحرایی با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از افتخارات دولت سیزدهم است، گفت: تأمین محتوا برای کودکستان‌ها و برگزاری رویدادهای مهم مانند یارستان کودکستان و هوای مادرانه از اقدامات ارزشمند این سازمان در سال ۱۴۰۲ بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه تربیت بدنی در سال گذشته اظهار کرد: بیش از ۲ هزار فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در طرح شهید به بهره برداری رسیده است و در سال جاری طرح هر دانش آموزان ابتدایی یک مهارت ورزشی را به طور جدی پیگیری می‌کنیم و در این حوزه طرح ملی غربالگری دانش آموزان را اجرایی خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اولویت وزارت آموزش و پرورش سلامت جسمی، روحی و روانی دانش آموزان است و طرح نماد در دستور کار وزارت است و گزارش نماد حکایت از آن دارد که می‌توان بسیاری از چالش‌های آینده کشور را در مدارس برطرف کنیم.

کد خبر 747577

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مراقبین سلامت کردستان در دوره‌های توانمندسازی شرکت کردند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد