Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: در بین ثبت نام‌کنندگان هفت نفر سابقه نمایندگی مجلس و 24 نفر نیز سابقه داوطلبی در انتخابات را داشته‌اند و از نمایندگان فعلی نیز دو نفر ثبت نام کردند.

ناصر خوش‌خبر، امروز یکشنبه ۱۷ آذر در نشست با اصحاب رسانه خراسان‌جنوبی با محوریت بیان مشکلات خبرنگاران در ایام انتخابات اظهار کرد: خبرنگاران نقش کلیدی در ایجاد شور انتخاباتی در جامعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: به عنوان کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات و رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی همه رسانه‌ها از جمله منتقد دولت و چه همراه با سیاست‌های دولت را به یک چشم می‌بینیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: پوشش رسانه‌ای برنامه‌های انتخابات مانند سایر وجوه انتخابات بر محور قانون خواهد بود و این تأکید نه به علت سخت‌گیری بر فعالیت خبرنگاران، بلکه برای پرهیز از اعمال سلیقه، ایجاد مصونیت و نظم‌بخشی به امور است.

خوش خبر ادامه داد: ۱۲۷ نفر به طور قطعی برای انتخابات مجلس در چهار حوزه انتخابیه در خراسان جنوبی ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد در حوزه انتخابیه بیرجند درمیان و خوسف ۴۰ نفر، حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه ۲۷ نفر، حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ۲۵ نفر و در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، سرایان و بشرویه نیز ۳۵ نفر ثبت‌نام کردند.

وی افزود: جوانترین و پیرترین ثبت‌نام کننده برای نامزدی مجلس از حوزه انتخابیه فردوس بوده که جوانترین فرد متولد سال ۶۸ و پیرترین فرد متولد سال ۲۸ است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی بیان‌کرد: کاهش تعداد اساتید دانشگاه در بین ثبت‌نام کنندگان در حوزه‌های انتخابیه خراسان‌جنوبی یکی از تفاوت‌های این دوره از انتخابات است که به ۱۲ نفر رسیده است.

خوش خبر ادامه داد: از بین ثبت‌نام کنندگان سه نفر لیسانس، 92 نفر فوق لیسانس، 20 نفر دکترا و 12 نفر نیز تحصیلات حوزوی داشتند.

وی به ترکیب جنسیتی و سن ثبت‌نام کنندگان نیز اشاره کرد و افزود: 114 نفر مرد و 13 نفر زن بوده و 86 نفر زیر 50 سال و 41 نفر نیر بالای 50 سال سن داشتند.

وی اظهار کرد: در بین ثبت نام‌کنندگان 7 نفر سابقه نمایندگی مجلس و 24 نفر نیز سابقه داوطلبی در انتخابات را داشته‌اند و از نمایندگان فعلی نیز دو نفر ثبت نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی بیان کرد: به خبرنگاران پیشنهاد می‌کنم که قانون انتخابات به ویژه بخش مرتبط با تبلیغات را مطالعه کنند چرا که این مهم از رخ دادن برخی از مشکلات و مسائل جلوگیری خواهد کرد.

خوش خبر اظهار کرد: در راستای موضوعات امنیتی انتخابات فضای مجازی را نیز رصد می‌کنیم هرچند که معتقدیم فعالیت سالم در فضای مجازی نیز در افزایش شور انتخاباتی مؤثر است.

وی یادآور شد: بر گردش آزاد اطلاعات تاکید می‌کنیم اما به واسطه ممنوعیت‌های قانونی نمی‌توانیم برخی مسائل چون چرایی رد صلاحیت یک نفر را بیان کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس پلیس راه استان گفت: هم اکنون تمامی محور‌های بخش سرداران شهرستان نهبندان و محور چاهداشی به میغان به‌ دلیل جریان سیل شدید و محور عشق آباد به بردسکن به دلیل  طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی آبنما‌ها و محور فرعی سرچاه عماری به بصیران و میغان نهبندان محدوده روستای صمدآباد به علت طغیان رودخانه‌های فصلی تااطلاع بعدی مسدود  است. 

سرهنگ علیرضا رضایی، از مسافران و رانندگان خواست قبل از حرکت از وضعیت راه‌ها مطلع و تا اطلاع بازگشایی این مسیرها، از تردد در آن خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • ۶ هزار نفر به برگزاری انتخابات مرحله دوم کمک می کنند
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • رفتار تبلیغاتی کاندیدهای انتخابات مجلس رصد می‌شود
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • آغاز تبلیغات انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • نظارت ۹۹۰ ناظر بر دور دوم انتخابات بیرجند، درمیان و خوسف
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند