Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-09@02:13:19 GMT

تفاهمنامه حج ۹۹ امضا شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۹۶۸۲

تفاهمنامه حج ۹۹ امضا شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این تفاهمنامه در پی مذاکرات پیش از ظهر روز یکشنبه (١٧ آذر) بین هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی‌رضا رشیدیان و محمد بن صالح بنتن - وزیر حج و عمره عربستان سعودی - امضا شد.

سازمان حج و زیارت هنوز سهمیه توافق شده حج ٩٩ را اعلام نکرده است. این سهم برای ایران در سال گذشته حدود ٨٨ هزار و ۵٠٠ نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت پس از مذاکره با وزیر حج عربستان گفت: این مذاکرات پس از تبادل نظر و جمعبندی کارشناسان دو طرف و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و درخواست‌ها به نتیجه رسید.

او یادآور شد: محور مذاکرات تاکید بر حفظ عزت، کرام، امنیت و آرامش زائران و حجاج ایرانی بود.

وی گفت: از طرف عربستانی خواسته‌هایم تسهیلات بیشتر برای شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقل و انتقال حجاج ارائه دهد. در این راستا موضوع بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاه طائف برای جابه جایی زائران ایرانی در موسم حج مورد تاکید قرار گرفت.

رشیدیان با اشاره به مشکلاتی که برای زائران ایرانی در سنوات گذشته در زمینه اسکان در شهر مدینه وجود داشت، افزود: به  وزیر حج و عمره عربستان اعلام کردیم سرمایه‌گذاران ایرانی آمادگی مشارکت درساخت هتل‌های مناسب در مدینه را دارند. بر این اساس مقرر شد این موضوع توسط مبادی ذیربط بررسی و پاسخ آن به سرعت اعلام شود.

رییس سازمان حج همچنین گفت: موضوع پیگیری حقوق شهدای منا در این جلسه مطرح و از وزیر حج و عمره عربستان خواسته شد موضوع تسریع شود و او نیز اعلام کرد، موضوع همچنان در دست پیگیری است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: عربستان سعودی تفاهمنامه سازمان حج و زیارت زائران حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی امضا کردند.

این پروژه با عنوان «کنترل اصالت غذایی و مدیریت زنجیره تأمین غذا برای دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف توسعه پایدار» مطابق با چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد، اهداف توسعه پایدار و چارچوب برنامه کشوری فائو است.

این طرح دو ساله بخشی از برنامه همکاری فنی فائو است که در دسامبر ۲۰۲۵ میلادی به پایان می‌رسد.

این پروژه تحت نظارت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت زنجیره تأمین شفاف و قابل اعتماد زعفران، تضمین امنیت و ایمنی مواد غذایی و تغذیه برای مصرف کنندگان را هدف قرار داده است و به دنبال پاسخگویی به چالش‌های ناشی از جهانی‌شدن عرضه مواد غذایی و پیچیدگی‌های تجارت مدرن، به‌ویژه در صنعت زعفران است؛ حوزه‌ای که ایران با تولید تقریباً ۹۰ درصد محصول جهانی جایگاه برتری دارد.

همچنین از تأثیرات این طرح می‌توان به تضمین دسترسی مصرف کنندگان به محصولات زعفران ایمن و اصیل از طریق افزایش ظرفیت برای مکانیسم‌های اجرایی مؤثر برای آزمایش کیفیت مواد غذایی اشاره کرد. این پروژه گامی مهم در جهت افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی در صنعت زعفران است که در نهایت به امنیت غذایی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

این پروژه نمونه‌ای از تعهد فائو برای تقویت سیستم‌های کشاورزی و غذایی پایدار است که با دستور کار جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار همسو می‌شود. فائو با همکاری با همتایان ملی و بهره‌گیری از تخصص، قصد دارد توانمندی کشورهایی مانند ایران را در تاب‌آوری و پایداری بخش‌های کشاورزی ارتقا بدهد.

کد خبر 6099002

دیگر خبرها

  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم
  • بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس
  • آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه
  • دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج
  • جزئیات اعزام زائران خراسان رضوی به عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳
  • هدیه جالب عربستان به زائران حج امسال
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • کارت هوشمند«نسک»؛ گامی برای ورود حجاج به مشاعر مقدسه
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است