Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@22:06:43 GMT

استان تهران رتبه نخست کشور در کشت گلخانه‌ای

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۹۷۸۳

استان تهران با ۳۵۰۰ هکتار کشت گلخانه‌ای رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران در دیدار از گلخانه ۹ هکتاری نسیم شهربهارستان بااشاره به وسعت ۱۳ هزارهکتاری گلخانه‌های کشور گفت: هرگلخانه به طور مستقیم برای ۱۰ نفر و بصورت غیرمستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجادمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریم ذوالفقاری افزود: علاقه مندان راه اندازی کشت‌های گلخانه‌ای از تسهیلات مالی ۹ درصدی به شرط آورده۲۰ درصدی و تامین وثیقه بهره‌مند خواهند شد.
او با اشاره سود آوری زیاد و مناسب کشت‌های گلخانه‌ای و استقبال مالکان زمین‌های کشاورزی گفت: از ابتدای امسال ۲۲۰ هکتار به وسعت گلخانه‌های استان تهران افزوده شده است.
مدیرکل جهادکشاورزی استان تهران وسعت زمین‌های کشاورزی استان را ۱۷۸ هزارهکتار اعلام و ابراز امیدواری کرد: در آینده نیمی از زمین‌های کشاورزی به گلخانه و کشت‌های گلخانه‌ای تبدیل و علاوه بر سرمایه گذاری پاک اشتغال مورد نیاز استان هم تامین شود.
گلخانه بزرگ نسیم شهر در زمینی به وسعت ۱۷ هکتار بنا شده که تاکنون در ۵ هکتار از آن گلخانه گوجه فرنگی و فلفل ایجاد شده و ۴ هکتار دیگر هم تا دهه فجرامسال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گلخانه ای کشت استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 

صالح محمدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: سال گذشته ۴۶ درصد جوجه‌های تولیدی مزارع مرغ مادر در استان مصرف شد و بقیه به سایر استان‌های کشور ارسال شده است.

او افزود: ۱۴۰ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۳۱ قطعه جوجه ریزی سال گذشته در گیلان انجام شد که نسبت به سال ماقبل آن نزدیک به ۱۹ درصد افزایش داشت.

به گفته رئیس جهاد کشاورزی گیلان، این استان رتبه نخست را به لحاظ شرکت‌های زنجیره‌ای مرغ به خود اختصاص داده است.

محمدی تصریح کرد: این مهم علاوه بر تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغالزایی پایدار و جلوگیری از خروج ارز از کشور منجر به تاب‌آوری در شرایط تحریم و بحرانی می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه گیلان از استان‌های پیشرو در توسعه صنایع بالادستی پیشران صنعت طیور در کشور است، گفت: میانگین توزیع روزانه مرغ در این استان ۳۰۸ تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: ضمن اینکه ۳۳۱ تن مرغ نیز به سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز به قیمت مصوب ارسال می‌شود.

محمدی تصریح کرد: استان گیلان با ۱۱ واحد پرورش مرغ اجداد گوشتی فعال رتبه نخست، ۹۹ واحد مرغ مادر جایگاه دوم و ۹۰۷ واحد مرغ گوشتی رتبه سوم تولید گوشت مرغ در کشور را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • استان قزوین رتبه نخست توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • جهاد کشاورزی نیشابور رتبه نخست ارزیابی عملکرد در خراسان رضوی
  • رتبه نخست ایران در پیوند کلیه در خاورمیانه
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور