Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@04:33:33 GMT

«سمیر خطیب» هم از تشکیل دولت لبنان انصراف داد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۱۹۸۱۷

به گزارش فارس،‌ «سمیر خطیب» گزینه مورد حمایت سعد الحریری برای تصدی سمت نخست‌وزیری لبنان از تشکیل دولت این کشور انصراف داد.

به گزارش المنار،  سمیر خطیب پس از اعلام انصراف خود گفت: «شیخ عبداللطیف دریان مفتی (معروف) لبنان به من گفته که از نامزدی سعد الحریری برای تصدی سمت نخست‌وزیری حمایت می‌کند».

خطیب دومین گزینه تصدی پست نخست‌وزیری لبنان پس از اعلام استعفای سعد الحریری به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزینه اول برای تصدی این پست پس از استعفای الحریری، «محمد الصفدی» بود که وی هم در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه انصراف داده بود.

خطیب نامزد مورد حمایت سعد الحریری نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور و رهبر جریان المستقبل لبنان است که هفته پیش رسما حمایت خود را از نخست‌وزیری سمیر الخطیب اعلام کرده بود.

شبکه المیادین لبنان شامگاه سه‌شنبه به نقل از حریری اعلام کرد: «قصدی برای نخست‌وزیری ندارم. ولی از سمیر خطیب برای تصدی نخست‌وزیری حمایت می‌کنم؛ ولی جزئیاتی وجود دارد که نیازمند مشورت و گفت‌وگو است».

شهرهای لبنان از ۲۴ مهر در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی، به عرصه برگزاری تظاهرات مردمی تبدیل شده است. معترضان خواهان اصلاحات جدی و برکناری مسئولان فاسد و فاقد صلاحیت هستند.

در پی این اعتراضات «سعد الحریری» نیز در تاریخ هفتم آبان استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۱۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق