Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@21:17:15 GMT

قوانین جامعی درخصوص فضای مجازی نداریم

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۰۰۵۰

قوانین جامعی درخصوص فضای مجازی نداریم

بیگی گفت: در ارتباط با کل فضای مجازی قوانین جامعی نداریم و باید شورایعالی فضای مجازی در بخش تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، «احمد علیرضابیگی»، در خصوص تخلفات انتخاباتی، اظهار داشت: احترام به قوانین، نشانه ثبات و استحکام جامعه است و ناظران و ضابطین دستگاه قضائی باید با جدیت رفتار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در قضاوت عمومی خود نسبت به افرادی که تبلیغات انتخاباتی خود را خیلی زود آغاز کرده‌اند، به عنوان نشانه عدم پاینبدی این کاندیداها به رعایت قوانین است و حضور این افراد در مجلس نیز کارگشا نخواهد بود.

وی افزود: طبیعتا با رعایت قوانین شرایط مثبتی برای همه کاندیداهایی که می‌خواهند برای حضور در دستگاه تقنینی، خود را در معرض رای دهند، ایجاد می‌شود و شور برگزاری انتخابات بیشتر خواهد شد.

علیرضابیگی ادامه داد: اگر فردی بداند که رقیب وی تبلیغات زودهنگام انجام داده، ناخرسند می‌شود و این ناخرسندی آثار مثبتی در جامعه نخواهد داشت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص تبلیعات و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی؟، گفت: ساز و کار مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ارتباط با کل فضای مجازی قوانین جامعی نداریم و باید شورایعالی فضای مجازی در بخش تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی اقدام کند زیرا اختیار قانونگذاری در اختیار دارد، نیازمند ساز و کار واحدی هستیم تا با موضوع تبلیغات زودهنگام و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی برخورد کنیم.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد انتخابات کانون های مساجد روز دانشجو انتخابات مجلس مجلس شورای اسلامی دانشجو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس وفات حضرت معصومه س بیگی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسائل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضائی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجی‌اش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضائیه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلاً منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تأیید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

کد خبر 6087215

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات