Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@16:01:28 GMT

نامه مهم دیپلمات بانفوذ اروپایی به بروکسل

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۰۱۳۵

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع اروپایی گزارش داده است که «جین اسلبورن» وزیر خارجه لوکزامبورگ در تلاش است تا کشورهای اتحادیه اروپا را قانع کند که کشور فلسطین را به پایتختی قدس شرقی به رسمیت بشناسند.

اخبار بین الملل - هرچند لوکزامبورگ یکی از کوچکترین اعضای اتحادیه اروپاست، اما اسلبورن به عنوان وزیر خارجه‌ای که ۱۵ سال در این سمت حضور داشته، یکی از بانفوذترین دیپلمات‌های اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، تلاش‌های اسلبورن برای به رسمیت شناختن فلسطین پس از آن آغاز شده است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن دیگر شهرک‌های صهیونیست‌نشین ساخته‌شده در اراضی اشغالی کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند.

اسلبورن هفته گذشته در نامه‌ای به «جوزپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین تمام دیگر وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه، تأکید کرده است که تنها راه حفظ راه حل دو دولتی، ایجاد «یک وضعیت برابرتر» میان اسرائیل و فلسطینی‌هاست.

وی در بخشی از این نامه نوشته است: «اکنون زمان آن است که بحث در اتحادیه اروپا در مورد فرصت‌های شناسایی کشور فلسطین توسط تمام اعضا مورد بحث قرار گیرد.»

این نامه می‌افزاید: «به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور، نه یک لطف است و نه یک چک سفیدامضا، بلکه به رسمیت شناختن حق مردم فلسطین برای داشتن کشور خود است. این اقدام به هیچ‌وجه علیه اسرائیل نیست. در واقع، اگر می‌خواهیم به حل این مناقشه میان اسرائیل و فلسطین کمک کنیم، نباید هرگز از شرایط امنیت اسرائیل و همچنین عدالت و عزت مردم فلسطین چشم برداریم.»

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده است که تل‌آویو از تلاش‌های لوکزامبورگ بسیار نگران است، با این وجود دیپلمات‌های اسرائیلی و اروپایی گفته‌اند که این مسئله در نشست روز دوشنبه وزیران خارجه اتحادیه اروپا مورد بحث قرار نمی‌گیرد.

با این وجود، قرار است مسئله اسرائیل و فلسطین در نشست ماه آینده شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا بحث و بررسی شود.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا فلسطین اخبار بین الملل اتحادیه اروپا رژیم صهیونیستی فلسطین بروکسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، «سیمون هریس» (Simon Harris) نخست وزیر ایرلند امروز دوشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) بر لزوم به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی تاکید کرد.

نخست وزیر ایرلند در این خصوص ادامه داد: ایرلند و اسپانیا خواستار به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

«سیمون هریس» در ادامه نوشت: به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به عنوان بخشی از اذعان به اینکه راه حل دو دولتی راهی برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه است، مهم به شمار می آید.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه پیشتر اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۵ کشتار و جنایت دیگر را در این باریکه مرتکب شده است.

این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۲ فلسطینی شهید شده و ۹۰ نفر هم زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۷۳۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۸ هزار و ۱۰۸ نفر رسیده است.

کد خبر 6098679

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه اروپا به حمله اسرائیل علیه رفح
  • زاخارووا: حرف‌های ماکرون متحدان فرانسه را هم گیج کرده است!
  • درس‌های خانم دیپلمات؛ هیچ‌تضمینی وجود ندارد!
  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • ایجاد یک اتحادیه دفاعی هدفی دور از دسترس در اتحادیه اروپا
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد؛ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • بورل: آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد