Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی نجفی قدسی که ۹ سال مدیریت دارالقرآن علامه طباطبایی را برعهده داشت، طی نامه‌ای از این جایگاه کناره‌گیری کرد. ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش تسنیم، مرتضی نجفی قدسی که 9 سال مدیریت دارالقرآن علامه طباطبایی را برعهده داشت، طی نامه‌ای از این جایگاه کناره‌گیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این استعفانامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« وَکَلِمَةُ اللّهِ هِیَ الْعُلْیَا وَاللّهُ عَزِیزٌ حَکِیمٌ »

دارالقرآن علامه طباطبایی از سال 1390 به پیشنهاد حضرت آیت‌الله سبحانی و با حمایت و پشتیبانی مراجع عظام تقلید در بیت شریف این عالم ربانی تاسیس شد.

در این مدت فعالیت‌های چشمگیری در عرصه تفسیر قرآن‌کریم چه در بعد آموزشی و چه در بعد ترویجی  صورت گرفته است و عموم حوزویان  در جریان برنامه‌های این دارالقرآن‌اند و نیاز به بازگویی آنها نیست.

یکی از شخصیت‌های علمی حوزه که سالیان متمادی در آثار مرحوم علامه طباطبایی غور و تحقیق کرده‌اند و حتی پژوهشکده‌ای  به نام علامه طباطبایی داشتند جناب حجت‌الاسلام دکتر احمد عابدی از اساتید بنام حوزه است که خوشبختانه تقبل کرده‌اند تا کلاس‌ها و درس‌ها  و بحث‌ها و مرکز تخصصی خود را در این دارالقرآن مستقر کنند، بنابراین این حقیر شرط ادب می‌دانم تا به پاس تشریف فرمایی ایشان، مسئولیت دارالقرآن علامه طباطبایی را به حضرت ایشان تفویض کنم تا ان‌شاء الله با همت و پشتکار عالی که در ایشان وجود دارد، بتوانند دارالقرآن علامه طباطبایی را در آن ساحتی که ایشان شایسته آن است  قرار دهند.

از تمامی بزرگان حوزه، مدرسین عالی‌مقام و مراجع عظام تقلید که در این سالها مکررا در بیت شریف علامه طباطبایی شرف حضور پیدا کردند صمیمانه تشکر می‌کنم و ان شاء الله عندالله مأجورند و سلامتی و دوام توفیقات همگان را از درگاه الهی مسألت می‌کنم.

خادم‌القرآن - مرتضی نجفی قدسی
انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT12 واژه های کاربردی مرتبط قرآن کریم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی از پخش تلاوت ترتیل روزانه یک جز از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان شهر مقدس قم، از شبکه قرآن و معارف سیما تجلیل و قدردانی کردند.

مقام معظم رهبری ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه قرآنی، آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها و شبکه قرآن و معارف سیما و با تحسین از این نوجوانان عزیز علاقمند به قرآن کریم فرمودند: 

«مکرراً این برنامه را از رسانه ملی دیده‌ام. برگزاری آن، اقدامی عالی است. من جداً از این جلسه‌ی قرآنی لذت می‌برم و خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم.»

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم با حضور بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز از مدارس متوسطه اول شهر مقدس قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها ضبط و در ماه مبارک رمضان پخش و هم اکنون نیز بعد از برنامه اذانگاهی ظهر هر روز از شبکه قرآن و معارف سیما رسانه پخش می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه تکان‌دهنده فوت دکتر آیت‌الله‌زاده شیرازی پشت میکروفن پس از تلاوت قرآن
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • دومینوی کناره گیری‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی
  • تاکنون ۱۰۰ هزار جلد مصحف شریف در طرح ملی نورباران جمع آوری شده است
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • جزئیات دریافت و توزیع قرآن و ادعیه در طرح ملی نورباران
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد