Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قاضی در شهرستان کامیاران در حکمی جالب و انسان دوستانه متهم را بجای مجازات حبس ملزم به تهیه وسایل گرمایشی بمنظور کمک به زلزله زدگان آذربایجان شرقی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان کامیاران، قاضی میلاد امیری در جریان صدور حکم یک پرونده در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو دادگستری کامیاران به جای صدور حکم حبس برای متهم, وی را ملزم به تهیه وسایل گرمایشی برای مردم زلزله زده آذربایجان شرقی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر این گزارش یک فرد ۷۲ ساله به دلیل شکایت اداره دامپزشکی شهرستان کامیاران به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق جوجه ریزی غیرمجاز و عدم رعایت مقررات بهداشتی محکوم به یک سال حبس شده بود.

قاضی پرونده به دلیل فقدان سابقه کیفری متهم, اظهار ندامت وی و اوضاع و احوال متهم از قبیل کهولت سن و پیش بینی اصلاح وی در آینده و تعهد متهم به عدم ارتکاب جرم عمدی و با التفات به رویکرد ارفاقی نوین قانونگذار اسلامی در راستای بهره برداری جامعه کیفری از مقررات حمایتی و کاهش ورود محکومین به زندان به لحاظ معایب مجازات حبس و اثرات مخرب ان بر زندانی و خانواده وی و یا مدنظر قرار دادن سیاست جنایی فایده گرا و ارمان های عدالت ترمیمی مجازات حبس وی را به مدت یک سال به حالت تعلیق مراقبتی دراورده تا با توجه به تعهد متهم مبنی بر انجام دستور دادگاه طی ۷۲ ساعت از تاریخ ابلاغ رای قطعی و در راستای افزایش احساس نیکوکاری و نوع دوستی که خود یک اموزش اخلاقی جهت ارتقا و ترویج روش صحیح زندگی در اجتماع است و به جهت کمک به هموطنان زلزله زده حادثه اخیر اذربایجان شرقی نسبت به تهیه وسایل گرمایشی به مبلغ حداقل ۵۰ میلیون ریال و تحویل ان به مراجع ذیربط از جمله جمعیت هلال احمر, اقدام و رسید ان را تحویل واحد اجرای احکام کیفری کند.

همچنین بر اساس این حکم در صورت عدم ارتکاب جرم عمدی موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه هفت از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق و انجام دستورات دادگاه مجازات تعلیقی لغو می شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی جمعیت هلال احمر خانواده زلزله زندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۰۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری اراذل و اوباش فردیس

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس از دستگیری ۲ نفر از اراذل و اوباش سابقه‌دار و خطرناک این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، سرهنگ "کامران ملکی"   در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری 11 مرکزی شهرستان فردیس و اعلام شکایت مبنی بر اینک شاکی و پدرش در یکی از خیابان های فردیس در حال تردد بوده‌اند که توسط چند نفر ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران این کلانتری قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس بیان کرد: در روزهای بعد نیز چندین نفر از شهروندان به کلانتری مرکزی فردیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی را مطرح که با توجه به حساسیت موضوع و افزایش احساس ناامنی بین شهروندان، تحقیقات پلیسی در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی یکی از متهمان پرونده شدند که پس از هماهنگی قضائی، وی را دستگیر و پس از تحقیقات تکمیلی متهم دوم نیز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ ملکی در پایان با اشاره به اینکه هر 2 متهم دستگیر شده پس از معرفی به دستگاه قضائی روانه زندان شدند، اظهار داشت: این افراد از اراذل و اوباش سابقه دار و خطرناک شهرستان بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در پایان گفت: امنیت شهروندان خط قرمر پلیس است و با سلب کنندگان آرامش و آسایش مردم بدون مماشات برخورد خواهیم کرد.

 انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • دستگیری اراذل و اوباش فردیس
  • دستگیری عامل قتل زن و مرد میان‌سال در قیامدشت
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • مجازات دختر‌ی که باعث مرگ مادر معتادش شد
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • زلزله شدید خراسان شمالی را لرزاند
  • زلزله ۴‌.۲ ریشتری «تیتکانلو» در شهرستان فاروج را لرزاند
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب