Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواپیمایی ایرفرانس برای اولین بار به منظور جابجایی چمدان های مسافران در یکی از فرودگاه‌های این کشور در ماه گذشته از یدک کش های خودران استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، حمل چمدان های مسافران به صورت خودران در فرودگاه Toulouse-Blagnac فرانسه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یدک کش هایی که بدین منظور به کار گرفته شدند، توسط شرکت Charlatte Autonom ساخته شده اند که در زمینه تولید وسایل و محصولات رباتیک فعال است. یدک کش یادشده Autonom Tract AT135 نام دارد و می تواند به شکلی ایمن چمدان های مسافران را در مسیرهای از قبل تعیین شده جابه جا کند.

این دستگاه علاوه بر حرکت خودکار برای هدایت دستی توسط راننده نیز قابل استفاده است. رایانه ای ویژه، رادار ۵ لایه، دوربین هایی در پشت و جلو، سیستم ناوبری مبتنی بر جی پی اس و باتری ۳۲ کیلووات ساعتی از جمله امکانات این دستگاه است.

حداکثر سرعت این یدک کش به ۲۴کیلومتر در ساعت می رسد و حداکثر توان تحمل آن ۲۵ تن است. برنامه ریزی مسیر حرکت این دستگاه توسط نمایشگر لمسی آن صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه مسافران ایرفرانس فرودگاه خودران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم

دریافت 8 MB

به گزارش همشهری آنلاین جدی نگرفتن هشدارهای هواسناسی در این روزها باعث خسارات و گرفتاری‌های بسیاری در برخی از نقاط کشور شده است.

کد خبر 849070 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان خراسان جنوبی

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳۰ میلیاردی دستگاه‌های آزمایشگاهی قاچاق
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • برقراری نخستین ارتباط بلوتوثی با فضا/ مقرون به‌صرفه و کارآمد
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم