Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:03:14 GMT

انتخاب نخست‌ وزیر جدید لبنان به تعویق افتاد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۱۹۷۶

انتخاب نخست‌ وزیر جدید لبنان به تعویق افتاد

رئیس‌جمهوری لبنان رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید، که قرار بود امروز انجام شود را به دوشنبه هفته آینده موکول کرد. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، رئیس‌جمهوری لبنان تصمیم گرفت رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر جدید، که قرار بود طبق برنامه زمان‌بندی و موعدهای از پیش اعلام‌شده، امروز- دوشنبه (9 دسامبر 2019) انجام شود را به روز دوشنبه هفته آینده 16 دسامبر موکول کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر ریاست‌جمهوری لبنان، شب گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: در سایه تحولات شکل‌گرفته در امور دولت، به‌ویژه اتفاقی که عصر روز یکشنبه افتاد و با توجه به خواست بیشتر فراکسیون‌های مهم پارلمانی با رویکردهای مختلف، تصمیم به تاخیر رایزنی‌ها گرفته شده است تا فرصت برای رایزنی‌ها و تماس‌ها میان فراکسیون‌های پارلمانی مختلف و با شخصیت‌های احتمالی جهت تصدی ماموریت تشکل دولت جدید، بیشتر فراهم شود.

تلویزیون «الجدید» لبنان نیز گزارش داد که تصمیم به تاخیر رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر بعد از سلسله‌ تماس‌های «میشل عون» رئیس‌جمهوری با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان برای بحث درباره پرونده تشکیل دولت، اتخاذ شد.

الجدید افزود، روسای فراکسیون‌های بزرگ پارلمانی خواستار موکول کردن رایزنی‌ها حداقل به هفته آینده شده‌اند در حالی‌که الحریری از عون خواسته که این رایزنی‌ها به روز پنجشنبه موکول شود.

«سمیر خطیب» گزینه مورد حمایت سعد الحریری برای تصدی سمت نخست‌وزیری لبنان، روز یکشنبه از تشکیل دولت این کشور انصراف داد. وی پس از اعلام انصراف خود گفت که شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی معروف لبنان به او گفته است که از نامزدی سعد الحریری برای تصدی سمت نخست‌وزیری حمایت می‌کند.

لبنان|دیدار سمیر الخطیب با حریری؛ عذرخواهی برای انصراف از پذیرش مسئولیت

لبنان از 17 اکتبر گذشته شاهد تظاهراتی مردمی در اعتراض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر برخی از خدمات دولتی است. دو هفته بعد از آغاز این اعتراضات سعد الحریری استعفای خود را تقدیم رئیس‌جمهور لبنان کرد و تا زمان انتخاب نخست‌وزیر جدید، دولت پیشبرد امور را به خواسته رئیس جمهور تشکیل داد.

انتهای پیام/

R1016196/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط لبنان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: لبنان لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد