مدیریت فتحی در برزخ استراماچونی
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۱۷۳
زخم مشکلات «آندره آ استراماچونی» با مدیران استقلالی قرار نیست درمان پیدا کند؛ هر چند که تیم مدیریتی «امیرحسین فتحی» با مُسَکِن درمانی هر چند وقت یکبار مدعی درمان آن هستند اما قهر و آشتی سرمربی سابق اینترمیلان ایتالیا نشان از آن دارد که آنچه پشت درهای بسته بین مربی و مدیر رخ خواهد داد، دوستانه نیست بلکه مجموعهای از وعدهها است که باید مدیران آن را بر آورده کنند، اما بنا به ادعای مرد ایتالیایی خبری از عملی شدن وعده نیست.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اختلاف نفر نخست کادر فنی با مدیریت باشگاه از بیست و یکم مردادماه شروع شد جایی که قرار بود استقلال با پیکان تهران یک دیدار دوستانه داشته باشد. در آن دیدار استراماچونی با لباس شخصی در کنار زمین حضور داشت و تیم نیز باخت. حال پس از نزدیک به چهار ماه از آن اتفاق مدیریت نه تنها نتوانسته است که مربی موفق تیم را راضی نگه دارد بلکه روز به روز به آتش اختلاف او با مجموعه باشگاه افزوده میشود، آتشی که زبانههای آن ممکن است روند رو به رشد تیم را در برگیرد. آتش این اختلافات روز گذشته (یکشنبه) بیش از روزهای دیگر بود تا جایی که برخی رسانهها از خداحافظی مرد ایتالیایی با دستیارانش خبر میدهند.
اما اگر شایعه رفتن استراماچونی با فسخ یکطرفه قرارداد به واقعیت منتهی شود چه بلایی بر سر فتحی و تیم مدیریتش خواهد آمد؟
برای پاسخ به این پرسش لازم است عملکرد نفر نخست کادر فنی استقلال در چهار ماه گذشته مورد بررسی قرار گیرد؛ عملکردی که شاید در پنج هفته نخست لیگ نوزدهم چنگی به دل نمیزد اما در ادامه این مربی توانست با دانش خود استقلال را از یک تیم بحران زده به یک مجموعه مدعی تبدیل کند. تیمی که اکنون با ۲۵ امتیاز در صدر جدول، ۲ مهاجم آن (مهدی قائدی و شیخ دیاباته) با ۱۲ گل مدعی آقای گلی، ۲ بازیکن در صدر بهترین پاسور (غفوری و قائدی) و خط حمله این تیم با ۲۶ گل زده اختلاف فاحشی با دیگر تیمها دارد. عملکرد استقلال زیر نظر استراماچونی نه تنها مورد تمجید هواداران این تیم بلکه مورد پسند هواداران سایر تیمها قرار گرفته است.
هواداران استقلال و مجموعه فوتبال ایران برای لیگ نوزدهم نمیتوانند که استقلال را بدون مرد ایتالیایی تصور کنند. آنان به خوبی میدانند که استراماچونی توانسته است پس از نزدیک به ۵ سال اعتبار از دست رفته یکی از پرطرفدارترین تیمهای ایران را به آن برگرداند و تیمی بسازد که خط حمله آن به یکی از زهردارترین خط حملههای لیگ تبدیل شده است.
اگر این استقلال بدون مرد ایتالیایی باشد بدون شک هواداران نوک پیکان انتقادات را به سمت و سوی فتحی خواهند میرود. اعتراضی که نشان میدهد که فتحی حتی با قهرمانی نمیتواند جای خود را در بین هواداران باز کند. حال تصور کنید که در شرایطی که استقلال استراماچونی در اوج است مربی تیم به خاطر مشکلات مالی و مدیریتی قهر کند، آن زمان فضای ورزشگاه برای فتحی چگونه خواهد بود؟ بدون شک فتحی پس از استراماچونی جایی نه تنها جایی در استقلال ندارد بلکه حضور او در ورزشگاهها به کشاکش بین مدیریت و هواداران تبدیل میشود. همچنین با توجه به ارتباط بازیکنان با مرد ایتالیایی، بدون شک اعتراض به عملکرد مدیر کنونی آبیپوشان به راه خواهد افتاد که در نهایت او را مجبور به استعفا خواهد کرد.
اینکه در آستانه دیدار امروز با پیکان به مانند مرداد ماه زخم مشکلات مربی با مدیران باشگاه سرباز کرده است، نمیتواند خبر خوشایندی برای تمام فوتبال ایران باشد، زیرا خارجیهای شاغل در فوتبال کشور به بهانه دریافت نکردن مطالبات در چند ماه گذشته هزینههای زیادی به ایران تحمیل کردند. فسخ قرارداد یکطرفه «برانکو ایوانکوویچ»، قهر «مارک ویلموتس» و بهانه گیریهای استراماچونی نمونههایی از این مشکلات هستند که بدون شک محکوم پایانی آن مدیران فوتبالی ایران هستند.
اگر استراماچونی گام در مسیر ویلموتس و برانکو بگذارد فتحی برخلاف مدیر پرسپولیس و تاج رییس فدراسیون فوتبال نمیتواند به بهانه های مختلف از مسوولیت شانه خالی کند بلکه او باید پاسخگو باشد که چرا زمانی پیشکسوتان و هواداران خواستار استعفای وی بودند در سمتش ماند تا کِشتی استقلال را در مشکلات خودساخته قرق کند؟
برچسبها آندره آ استراماچونی باشگاه استقلال تحریم امیرحسین فتحیمنبع: ایرنا
کلیدواژه: آندره آ استراماچونی باشگاه استقلال تحریم امیرحسین فتحی آندره آ استراماچونی باشگاه استقلال تحریم امیرحسین فتحی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شب اول قبرِ کسانی که دفن نمیشوند چگونه است؟
به گزارش «مبلغ»، اگر مردهها را بسوزانند، به دریا بیندازند، مومیایی کنند و در محفظههای خاصی نگه دارند یا حیوانات آن را بخورند، باز هم مسائل شب اول قبر مانند فشار قبر، سؤال و مکافات، برای او وجود دارد و شب اول قبر او همان شبی است که به دریا افتاده یا در آتش سوخته و یا خوراک حیوانی شده است.
حوزه نیوز نوشت: کتاب «پرسمان معاد» از سوی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی، نمایندگی اصفهان به چاپ رسیده که در شماره های گوناگون، به انتشار مطالب این کتاب ارزشمند خواهیم پرداخت.
سؤال: دربارۀ مرگ و عذاب قبر توضیح دهید: شب اول قبر برای کسانیکه دفن نمیشوند و مثلاً در آب غرق میشوند، چگونه است؟
بر اساس آیات و روایات، روح انسان بعد از مرگ و انقطاع از بدن مادی، خود را در بدن برزخی و قالب مثالی مییابد. بدن مثالی، شباهت بسیاری به بدن دنیوی انسان دارد، اما در عین حال بدنی است که با نظام و قوانین عالم برزخ سازگار است و با بدن مادی دنیوی تفاوتهایی دارد.
در بیشتر موارد، مقصود از واژۀ «قبر» مسائل مربوط به برزخ است؛ مثلاً: «إِنَّ الْقَبْرَ رَوْضَةٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِ النِّیرَان؛ قبر یا روضهای از ریاض بهشت یا گودالی از گودالهای آتش است»؛ البته قبر برزخی و قبر خاکی ارتباط خاصی با هم دارند که مجال تبیین آن نیست، اما باید توجه داشت که عمده مسائل شب اول قبر و بعد از آن، با عالم برزخ درپیوند است، نه با قبر خاکی.
بنابراین، هم عذاب قبر و فشار آن و هم شادیها و فراخی آن، به عالم برزخ و قالب مثالی مربوط است؛ ازاینرو، اگر مردهای را بسوزانند، به دریا بیندازند، مومیایی کنند و در محفظههای خاصی نگه دارند یا حیوانات آن را بخورند، باز هم مسائل شب اول قبر مانند فشار قبر، سؤال و مکافات، برای او وجود دارد و شب اول قبر او همان شبی است که به دریا افتاده یا در آتش سوخته و یا خوراک حیوانی شده است.
حضرت علی (علیه السلام) میفرماید: «فروگذار نمیشود احدی از مردم که در شرق و غرب زمین و دریا و صحرا هستند، مگر آنکه فرشتههای سؤالکننده به ملاقات آنان خواهند رفت».
بهعبارتدیگر، شب اول قبر همان مراحل نخستین ارتحال از این عالم و ورود در عالم برزخ است و وضعیت جسم در این دنیا تأثیر چندانی در آن ندارد.
امام جواد (علیه السلام) به یکی از شیعیان که در حال احتضار بود، فرمود: «مردن مثل این است که بدنت خیلی کثیف باشد و به حمام بروی. وقتی خودت را تمیز کردی چه حالتی به تو دست میدهد؟ همان حالت، هنگام مرگ برای مؤمن رخ میدهد».
عذاب قبر برای افراد مختلف شدت و ضعف دارد. از روایت استفاده میشود که پرهیزنکردن از نجاسات، بداخلاقی (مخصوصاً در محیط خانواده) و بیهودهگویی از موجبات عذاب قبر است، برعکس خوشاخلاقی، احسان (مخصوصاً به پدر و مادر)، صدقه، اولاد صالح و تلاوت قرآن موجب راحتی در قبر است. اما عذاب قبر چگونه است؟ آیا تجسم آن با نیش مار و عقرب یا حملۀ سگ درست است یا به شکل دیگری واقع میشود؟ در پاسخ باید گفت که جزییات این عذاب برای ما معلوم نیست.
سؤال: تا حد ممکن وجود فشار قبر را اثبات کنید؟
یادآوری میشود که منظور از واژۀ «قبر»، قبر خاکی و متعارف نیست. امام صادق (علیه السلام) فرمود: «عالم برزخ، قبر است» و در روایت دیگری فرمود: «الْقَبْرُ مُنْذُ حِینِ مَوْتِهِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ؛ مقصود از قبر، برزخ انسان است که از لحظۀ مرگ تا روز رستاخیز است» .
آیتاللّه سبحانی بر اساس این روایت و روایاتی دیگر دربارۀ عذاب قبر معتقد است: «واقعیت قبر همان برزخ است». به گفتۀ شیخ مفید: «اثبات عذاب قبر از طریق آیات و اخبار میسر میشود نه با عقل؛ اخبار عامه (اهلسنت) و شیعه دربارۀ عذاب و فشار قبر متواتر است».
محقق طوسی میگوید: «سؤال فرشتگان در قبر، و رحمت و عذاب برای مؤمنان و کافران در آن جایگاه از مسلّمات دین است. هرکس به سؤالات فرشتگان پاسخ درست بدهد، مشمول رحمت الهی و هرکس پاسخ نادرست بدهد، گرفتار عذاب خدواند خواهد شد» . تفتازانی نیز گفته است: «والاحادیث فی هذا الباب متواتر المعنی».
در اینجا به ذکر چند نمونه از این احادیث متواتر بسنده می شود:
۱. پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: «إِنَّ الْقَبْرَ رَوْضَةٌ مِنْ رِیَاضِ الْجَنَّةِ أَوْ حُفْرَةٌ مِنْ حُفَرِ النِّیرَان؛ قبر باغی است از باغهای بهشت یا گودالی است از گودالهای جهنم» . ایشان از عذاب و فشار و تنگی قبر به خدا پناه میبرد: «إِنِّی أَعُوذُ بِکَ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضَغْطَةِ الْقَبْرِ وَ مِنْ ضِیقِ الْقَبْر».
۲. امیرمؤمنان (علیه السلام) در نامهای به فرزندش مینویسد: «قبر باغی است از باغهای بهشت یا گودالی است از گودالهای جهنم».
با توجه به اخبار و مفاد آنها، دربارۀ عذاب قبر جای تردیدی نمیماند و فشار قبر اولین مرحلۀ کیفر در عالم برزخ است.
۳. در حدیث دیگری از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) چنین نقل شده است: «فَقَالَ إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ مُؤْمِنٍ إِلَّا وَ لَهُ ضَمَّةٌ؛ هیچ مؤمنی نیست که فشار قبر نداشته باشد» . پیامبر، این فشار را کفارۀ گناه اسراف نعمتهای الهی خوانده است.
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898880