Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال‌های اخیر در دشت‌های استان اردبیل پس از برداشت محصولات کشاورزی اقدامات پیشگیرانه فرسایش خاک در راستای جلوگیری از آسیب‌رسانی و فرسایش خاک اجرا می‌شود. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، خلیل نیکشاد شامگاه یکشنبه در سومین گردهمایی بزرگداشت روز جهانی خاک در استان اردبیل اظهار داشت: از چند سال گڋشته در وزارت جهاد کشاورزی در راستای حفاظت از خاک رویکردی بسیار خوب شکل یافته است که استان اردبیل نیز در عملیاتی کردن آن بسیار خوب عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه فرسایش خاک در استان اردبیل اجرا می‌شود افزود: در سال‌های اخیر در دشت‌های استان اردبیل پس از برداشت محصولات کشاورزی اقدامات پیشگیرانه فرسایش خاک در راستای جلوگیری از آسیب رسانی و فرسایش خاک اجرا می‌شود.

نیکشاد از ارتقای رتبه استان اردبیل در بحث استفاده از سامانه‌های هوشمند آبیاری خبر داد و تصریح کرد: حفظ منابع تولید و استفاده از سامانه‌های آبیاری از رویکردهای فوق وزارت جهاد کشاورزی است که استان اردبیل در طول چند سال اخیر در حوزه سامانه‌های آبیاری از رتبه 30 به جز 10 استان در کشور ارتقاع یافته است.

جهانگیری: طرح‌های عظیم آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت استوزارت جهاد کشاورزی: گزارشی از قاچاق خاک کشاورزی نداریمکشاورز: مشکل فرسایش خاک خود مسئولان هستند نه کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از فرسایش خاک بیان کرد: فعالیت‌ها و اقدامات سازمان جهاد کشاورزی برای جلوگیری از فرسایش خاک بسیار ارزشمند است اما باید این گونه آموزش‌ها و همایش‌های تخصصی در سطح ملی و استانی در کل کشور به اجرا درآید.

وی نقشه‌ جامع خاک کشور را الزامی عنوان و اظهار کرد: تهیه نقشه جامع خاک کشور یکی از الزاماتی است که باید به شکل جدی در سطح ملی پیگیری شده و در صورت وجود این نقشه جامع از آسیب‌رسانی به خاک تا حد مطلوبی جلوگیری می‌شود.

لزوم ارائه طرح تخصصی جلوگیری از فرسایش خاک

سعید شهند رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل نیز در این نشست گفت: متاسفانه در کشور ما سالانه شاهد فرسایش میزان زیادی از خاک هستیم که باید در این زمینه تدبیری اتخاذ شود و برای کاهش این میزان از فرسایش منابع خاک تلاش کنیم.

وی ادامه داد: فرسایش خاک در مدت زمان طولانی آشکار می‌شود و متاسفانه سالانه در کشور بیش از 2 میلیارد تن فرسایش خاک وجود دارد که معادل بر 56 میلیون دلار است و فرسایش خاک ایران در رتبه اول جهان و سه برابر میانگین جهانی است.

شهند افزود: با اشاره به تصویب قانون حفاظت از خاک تصریح کرد: البته در خردادماه سال‌جاری با پیگیری‌ دستگاه‌های مربوطه قانون حفاظت از خاک در 26 ماده و 4 تبصره تصویب و توسط رئیس جمهور به دستگاهای اجرایی کل کشور ابلاغ شد.

گزارش از پویا حاجی‌وند

انتهای پیام/146/ح

R41374/P/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن

سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات جهت تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌گردد.

بیشتر بخوانید

نصب تله‌های فرمونی در باغات و مزارع شهرستان اردل

وی اضافه کرد: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع زسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی می‌باشد.

اسدی ادامه داد: عملیات نصب و ردیابی هفتگی آفات در تله‌های مذکور بصورت مستمر صورت گرفته و اطلاعیه‌های پیش آگاهی نیز بصورت شهرستانی صادر و به اطلاع عموم بهره برداران می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه سد و نیروگاه اومااویا در کشور سریلانکا + فیلم
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی