Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: بند خاکی وحدتیه کار خود را به‌خوبی انجام داده و به دلیل بارندگی بیش‌ازحد سرریز کرده است که این اتفاق، نگران‌کننده و امری بعید نیست.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان در بازدید از بند خاکی وحدتیه اظهار داشت: این بند در سال نود و شش با اعتبارات استانی و حجم عملیات خاکی بیش از ۵۸ هزار مترمکعب آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: مخزن این بند خاکی یک‌میلیون و 400 هزار مترمکعب است که بارندگی اخیر باعث پر شدن مخزن شده است.

وی در خصوص پروژه بند خاکی واقع در وحدتیه بیان داشت: سرریز بند خاکی کار خود را به‌خوبی انجام داده است و دارای استحکام لازم بوده و تا به‌ حال عملکرد آن مناسب و اثبات‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود 10 درصد از تکمیل این بند خاکی مانده بیان داشت: به دلیل نبود اعتبار پیمانکار پروژه قسمت آخر تکمیل سرریز را ناتمام گذاشته است و در صورت گرفتن اعتبارات لازم، این پروژه تکمیل خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به فیلم‌ها و تصاویر پخش‌شده در شبکه‌های مجازی و صداوسیمای مرکز بوشهر در خصوص سرریز شدن این بند و وجود خطرات برای مردم وحدتیه بیان داشت: پخش شدن فیلم از این بند خاکی در شبکه‌های مجازی باعث القا شدن اطلاعات نادرست و ایجاد نگرانی در بین مردم شده و همه این موارد و اتفاقات، ناشی از نداشتن اطلاعات فنی کافی از این موضوع و هدف از احداث این بند بوده است.

وی تصریح کرد: بند خاکی کار خود را به‌ خوبی انجام داده و به دلیل بارندگی بیش‌ از حد سرریز کرده است که این اتفاق، نگران‌کننده و امری بعید نیست و اگر این بارندگی ادامه‌دار شود نیز اتفاقی صورت نخواهد گرفت.

منتظری با بیان اینکه این امر هیچ خطری برای مردم پایین‌دست نداشته و نخواهد داشت گفت: بند خاکی وحدتیه یکی از بندهای خوب است که در مکانی بسیار مناسب احداث‌ شده است و کارایی لازم را داراست و اهداف خود را برای ما تأمین کرده است.
گفنی است مدیرکل منابع طبیعی استان بوشهر به همراه کارشناسان در بازدید از بند خاکی وحدتیه روند آبگیری و سرریز شدن آن را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بندخاکی وحدتیه دشتستان بارندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ببینید | تصاویری از سرریز شدن سد سنگی ملاتی پس از بارش باران
  • صنایع نفت و گازوپتروشیمی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند
  • ذخیره ۲ میلیون مترمکعب آب در بند خاکی فهرج
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت‌ ما نباشند، پای روایت دشمن می نشینند»
  • خرم‌آباد در انتظار ساخت ۲ سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی