Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-08@22:48:37 GMT

تفاهم ایران و عربستان در مورد حج تمتع ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۹۳۶

تفاهم ایران و عربستان در مورد حج تمتع ۹۹

تفاهمنامه حج تمتع سال ۱۳۹۹ (برابر با ۱۴۴۱ ه. ق) بین رئیس سازمان حج و زیارت و وزیر حج و عمره عربستان روز حج تمتع یکشنبه به امضا رسید.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، این تفاهمنامه در پی مذاکرات پیش از ظهر امروز بین هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت و محمد بن صالح بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان حج و زیارت در پایان مذاکرات امروز به خبرنگار ما گفت: این مذاکرات پس از تبادل نظر و جمعبندی کارشناسان دو طرف و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و درخواست‌ها به انجام رسید.

علی رضا رشیدیان تصریح کرد: محور مذاکرات ما تاکید بر حفظ عزت، کرامت، امنیت و آرامش زائران و حجاج ایرانی بود.

وی افزود: توسعه و تقویت هماهنگی‌ها و تعاملات دو جانبه به منظور تسهیل امور اجرایی و ارائه خدمات باکیفیت و بهتر به زائران دربخش‌های مختلف اعم از حمل و نقل، اسکان و نیز انجام پشتیبانی‌های لازم از جمله مباحث مورد تاکید در این مذاکرات بود.

وی همچنین ارائه تسهیلات بیشتر از سوی طرف عربستانی برای شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقل و انتقال حجاج را از جمله مباحث مورد توجه در این مذاکرات دانست.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان حج وزیارت، وی اظهار کرد: در این راستا موضوع بهره گیری از ظرفیت فرودگاه طائف برای جابه جایی زائران ایرانی در موسم حج مورد تاکید قرار گرفت.

رشیدیان با اشاره به مشکلاتی که برای زائران ایرانی طی سنوات گذشته در زمینه اسکان در شهر مدینه وجود داشت، افزود: بدین منظور به وزیر حج و عمره عربستان اعلام کردیم که سرمایه گذاران ایرانی آمادگی مشارکت درساخت هتل‌های مناسب در مدینه را دارند.

وی تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد این موضوع توسط مبادی ذیربط بررسی و پاسخ آن به سرعت اعلام شود.

رشیدیان افزود: همچنین در این جلسه موضوع پیگیری حقوق شهدای منا طرح شد و از وزیر حج و عمره عربستان خواسته شد موضوع تسریع شود و وی نیز اعلام کرد، موضوع همچنان در دست پیگیری است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور لایحه بودجه 99 استیضاح ترامپ گاز مرکاپتان بوی نامطبوع تهران استعفای استراماچونی حج تمتع ایران عربستان تفاهم سازمان حج انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا عوارض خروج از کشور لایحه بودجه 99 استیضاح ترامپ گاز مرکاپتان بوی نامطبوع تهران استعفای استراماچونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس

به گزارش خبرآنلاین، «جمشید دلفارد»، مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در حاشیه ورود زائران به فرودگاه بندرعباس گفت: نخستین گروه حاجیان، ساعت ۱۳ امروز، وارد فرودگاه بندرعباس شدند.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در خصوص جزییات این اعزام افزود: نهم اردیبهشت ماه جاری ‌۲۵۵ زائر در قالب سه کاروان عازم بیت‌الحرام شدند که از این تعداد ۱۸۰ نفر خانم و ۷۵ نفر آقا هستند. دلفارد همچنین از پرواز سفرهای زائرین حج تمتع به سرزمین وحی در ۱۳ و ۱۴ مردادماه جاری خبر داد و گفت: ‌از اول ماه صفر یعنی ۱۵ مردادماه، پروازهای عمره از سر گرفته خواهد شد.


گفتنی است؛ طی ۱۰ روز گذشته، نخستین پرواز زائران حج عمره مفرده پس از ۹ سال از فرودگاه بین المللی بندرعباس به سوی خانه خدا انجام شد. کوچک‌ترین زائر این سفر در این پرواز، هفت سال و مسن‌ترین آنها ۹۷ سال سن دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904332

دیگر خبرها

  • شکسته شدن سد عدم اعزام زائران عمره به همت دولت سیزدهم
  • بازگشت زائران عمره ‌هرمزگانی به بندرعباس
  • آغاز پروازهای حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه
  • دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج
  • جزئیات اعزام زائران خراسان رضوی به عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳
  • احتمال ثبت‌نام عمره در ماه‌های آینده
  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • زمان اعزام زائران به حج تمتع اعلام شد
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع