Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@01:17:23 GMT

بررسی پرونده شهدای منا ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۹۸۵

بررسی پرونده شهدای منا ادامه دارد

به گزارش فارس، تفاهم‌نامه حج تمتع سال ۱۳۹۹ در پی مذاکرات یکشنبه ۱۷ آذرماه بین هیأت جمهوری اسلامی ایران به ریاست علی رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت و محمد بن صالح بنتن وزیر حج و عمره عربستان سعودی امضا شد.

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در پایان مذاکرات حج تمتع گفت: این مذاکرات پس از تبادل نظر و جمع‌بندی کارشناسان دو طرف و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات و درخواست‌ها به انجام رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه محور مذاکرات ما تاکید بر حفظ عزت، کرامت، امنیت  و آرامش زائران و حجاج ایرانی بود، افزود: توسعه و تقویت هماهنگی‌ها و تعاملات دو جانبه به منظور تسهیل امور اجرایی و ارائه خدمات باکیفیت و بهتر به زائران دربخش‌های مختلف همچون حمل و نقل، اسکان و نیز انجام پشتیبانی‌های لازم از جمله مباحث مورد تاکید در این مذاکرات بود.

رشیدیان همچنین ارائه تسهیلات بیشتر از سوی طرف عربستانی برای شرکت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نقل و انتقال حجاج را از جمله مباحث مورد توجه در این مذاکرات دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا موضوع بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاه طائف برای جابه‌جایی زائران ایرانی در موسم حج مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مشکلاتی که برای زائران ایرانی طی سنوات گذشته در زمینه اسکان در شهر مدینه وجود داشت، افزود: بدین منظور به وزیر حج و عمره عربستان اعلام کردیم که سرمایه گذاران ایرانی آمادگی مشارکت درساخت هتلهای مناسب  در مدینه را دارند. بر این اساس مقرر شد این موضوع توسط مبادی ذیربط بررسی و پاسخ آن به سرعت اعلام شود.

رشیدیان گفت: همچنین در این جلسه موضوع پیگیری حقوق شهدای منا مطرح و از وزیر حج و عمره عربستان خواسته شد روند پیگیری این موضوع تسریع شود و وی نیز اعلام کرد، موضوع همچنان در دست پیگیری است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

کنعانی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.

وی گفت: بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، به دور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

کد خبر 6088125 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • مربی لژیونر ایرانی در راه لیورپول
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • قاهره بررسی طرح‌هایی برای یورش به رفح همراه با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • بررسی پرونده پتروشیمی مازندران