Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-26@13:34:51 GMT

آخرین وضعیت اجرایی شدن تن کیلومتر

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۲۹۸۸

آخرین وضعیت اجرایی شدن تن کیلومتر

ایران اکونومیست- کریمی گفت: قیمت‌های پایین و غیراصولی در طرح تن کیلومتر زمینه‌ساز افزایش نرخ کرایه‌ها در جا به جایی کالا‌ها شده است.

احمد کریمی دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور، در باره آخرین وضعیت اجرایی شدن تن کیلومتر گفت: متأسفانه بعد از گذشت چندین ماه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نتوانسته است نرخ ثابتی برای طرح تن کیلومتر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او با اشاره به اینکه در ابتدا اعلام شده بود که قیمت مصوب برای تن کیلومتر ۲هزار و ۷۶ تومان باشد، اما بعد از مطالعات مختلف اعلام کردند که این نرخ بالا است و ممکن است زمینه ساز افزایش قیمت کالا‌ها و خدمات مرتبط شود.
کریمی افزود: در همان جلسه اعلام کردند که نرخ به هزار و ۷۶۰ تومان کاهش یابد، اما هنوز دو هفته بعد از تصویب این نرخ مجدداً اعلام کردند که نرخ کالا‌ها ممکن است تغییر کند بنابر این به هزار و ۴۰۰ ریال قیمت تن کیلومتر را رساندند.
بیشتر بخوانید:  ثبت سفارش های اشتباه برای لاستیک کامیون داران دردسرساز شد
دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور توضیح داد: متأسفانه با وجود آنکه نرخ هزار و ۴۰۰ تومان تصویب شده، اما استان‌ها هنوز این نرخ را قبول ندارند و بر اساس همان نرخ‌های خودشان بر جا به جایی کالا‌ها اعمال می‌کنند.
او یادآور شد: متأسفانه به دلیل تورمی که ایجاد شده نرخ‌های حمل کالا توسط کامیون‌ها هنوز تغییری نکرده این در حالی است که ما با انبوهی از کامیون‌های فرسوده در کشور رو به رو هستیم.
کریمی با اشاره به اینکه نرخ‌های کامیون‌ها در یکی دو سال گذشته به شکل جهشی افزایش یافته است، گفت: بسیاری از کامیون‌داران با نرخ‌های حمل کالا‌ها قادر به نوسازی وسیله خود نیستند همین موضوع باعث شده که نرخ‌های موجود برای جا به جایی‌ها را قبول نداشته باشند.
دبیر انجمن اتحادیه کامیون‌داران کشور تأکید کرد: طرح تن کیلومتر به درستی و به لحاظ قانونی اجرا نشده که همین موضوع باعث می‌شود که نرخ حمل کالا در شهر‌های مختلف تغییر کند و به شکل غیرکارشناسانه‌ای در شهر‌های مختلف شاهد افزایش قیمت کالا باشیم.
او یادآور شد: طرح تن کیلومتر به لحاظ قانونی جایگاه درستی از لحاظ اجرایی شدن ندارد.
کریمی با اشاره به اینکه ناوگان فرسوده در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای باعث شده که همه معادلات بخش حمل‌ونقلی به هم بریزد و این حوزه با سرطانی کامیون‌های فرسوده مواجه شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اتحادیه کامیون داران نرخ کامیون طرح تن کیلومتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۲۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری،  بابک احمدی گفت: دو دستگاه کامیون ۱۹۲۷ با تجهیزات با ۱۳ میلیارد تومان در سال گذشته خریداری و امسال به شهرداری تحویل شد.
وی افزود: این دو دستگاه در حوزه عمرانی به عنوان فلاسک آسفالت و تانکر آب به کارگیری خواهد شد.
مدیر واحد نقلیه و موتوری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ دستگاه ماشین آلات به مبلغ ۵۴ میلیارد تومان خریداری شد، بیان کرد: از مجموع ۱۸ دستگاه خریداری شده ۱۳ دستگاه در سال گذشته تحویل شد و ۵ دستگاه دیگر در سال جاری تحویل می‌شود.

دیگر خبرها

  • آواربرداری در غزه حدود ۱۴ سال طول می‌کشد
  • حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد (فیلم)
  • تصادف کامیون ۴ کشته بر جای گذاشت
  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)
  • (تصاویر) تجاوز به چپ کامیون در دره شهر / ۴ نفر جان باختند
  • کارگران پیشران توسعه ومسائل اقتصادی هستند
  • خرید دو دستگاه کامیون برای شهرداری شهرکرد
  • ◄ چرا کرایه حمل و نقل بار ثابت ماند؟/ شاخص تن کیلومتر چه زمانی بروزرسانی می شود؟
  • فیلم | برخورد وحشتناک قطار با کامیون در گذرگاه راه آهن ترکیه
  • تصادف مینی بوس با کامیون در بابل ۲ مصدوم داشت