Web Analytics Made Easy - Statcounter

تامین برخی تجهیزات بهره‌برداری آزادراه تهران- شمال به دلیل تحریم‌ها سخت و پیچیده است؛ به‌خصوص که تونل‌های طراحی شده برای این آزادراه تونل‌های بلند و طولانی است و سیستم نگهداری آنها یک سیستم بسیار پیچیده است و تجهیزات خاصی برای مدیریت می‌طلبد.

تعداد تونل‌ها در منطقه یک برابر ۳۹، در منطقه دو برابر با ۴۴، در منطقه سه برابر ۹۲ و در منطقه چهار برابر با چهار تونل است و کل آزاد راه در نهایت با ۱۷۹ تونل مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طول تونل‌ها نیز به ترتیب در مناطق چهارگانه برابر با ۳۳ هزار و ۴۰۰ متر، ۳۲ هزار و ۷۶۵ متر، ۳۳ هزار و ۵۲۰ متر و ۱۳۲۰ متر است و در مجموع کل آزاد راه ۱۰۱ هزار و پنج متر تونل خواهد داشت.

در همین راستا «سعید شاهسواری» مدیرعامل شرکت آزادراه تهران-شمال روز دوشنبه در خصوص آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران - شمال به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: نصب جت فن‌ها در تونل‌های شماره ۱۳ ،۱۴ ،۱۵و ۱۶ آزادراه تهران- شمال انجام شده است و برای تهیه جت فن‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: ۱۹۴ دستگاه جت فن با هدف تجهیز سیستم تهویه تونل‌های آزادراه تهران- شمال نصب شده است و اکنون در مرحله کابل کشی هستیم و تا ۲۰ روز آینده کابل کشی تهویه تونل‌ها تمام و از اواسط دی ماه تست تهویه تونل‌ها انجام می شود.

شاهسواری تامین روشنایی مسیر تونل‌ها، برق رسانی و تکمیل پست‌های برق را از دیگر عملیات باقی مانده و در حال اجرا در آزادراه دانست و گفت: برای تامین برق پروژه از غرب تهران در حال مذاکره با شرکت برق هستیم.

وی خبر داد که به طور کلی پیشرفت تاسیسات  آزادراه تهران-شمال به حدود ۷۰ درصد رسیده است و بر این اساس این آزادراه طبق برنامه زمانبندی در بهمن امسال به بهره برداری می رسد.

بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال به طول ۳۲ کیلومتر باعث کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر و ۲۰ دقیقه‌ای زمان تا سه‌راهی شهرستانک خواهد شد و بهره برداری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با روی کارآمدن دولت یازدهم و دوازدهم عملیات اجرایی بر روی منطقه یک و دو آزادراه بدون وقفه از سال ۹۳ شروع شد و اکنون وعده افتتاح این آزادراه تا بهار سال ۹۹ درحال تحقق است.

برچسب‌ها شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بنیاد مستضعفان وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بنیاد مستضعفان وزارت راه و شهرسازی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بنیاد مستضعفان وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد

مهدی صفایی رئیس راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چالوس گفت: آزاد راه تهران شمال که شب گذشته بر اثر ریزش سنگ و بارندگی مسدود شده بود بازگشایی شد.

وی افزود: جهت کاهش بار ترافیک به احتمال زیاد این مسیر از ساعت ۱۲ امروز از سمت تهران مسدود و از سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

وی با اشاره به ریزش سنگ و مسدود شدن آزاد راه تهران شمال در شب گذشته اظهار کرد: با تلاش نیروهای راهداری استان تهران، این محور بازگشایی شد و مشکلی برای تردد ندارد.

صفایی افزود: جهت کاهش بار ترافیک به احتمال زیاد این مسیر از ساعت ۱۲ امروز از سمت تهران مسدود و از سمت مرزن آباد یک طرفه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه امسال شهرداری تهران برای مترو چیست؟
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • کمربندی نسیم شمال بدون قطع یک‌ درخت احداث شد
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال در قزوین افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۳ مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • بهره برداری از فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • تردد در مسیر جنوب به شمال آزادراه تهران - شمال ممنوع شد
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد