Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@16:41:54 GMT

۲۳ صادرکننده نمونه در استان مرکزی انتخاب شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۴۹۴

۲۳ صادرکننده نمونه در استان مرکزی انتخاب شدند

جعفر اصغری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۴۰ صادرکننده استان مرکزی امسال در این سامانه نام نویسی کردند و آن دسته که  با شاخص‌های در نظر گرفته شده مطابقت داشتد،به عنوان نمونه گزینش شدند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان منتخب امسال در بخش‌های مختلف صنعتی از قبیل تولید ایزوگام، تولید مواد شیمیایی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی، تولید لوازم خانگی و  دارو و تعدادی نیز در بخش‌های مختلف کشاورزی از قبیل صنایع تبدیلی، تولید محصولات کشاورزی، لبنی و ماهی‌های زینتی انتخاب شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف و فعالیت های بازاریابی، مهارت فنی و تخصصی شرکت در بخش صادرات، حضور در نمایشگاه‌های بین المللی و صادرات به بازارهای جدید از مهمترین شاخص‌های انتخاب صادر کنندگان برتر استان مرکزی است.

اصغری اظهار داشت: دارا بودن گواهینامه استاندارد کیفی کالا، داشتن وب سایت به زبان های خارجی، راه اندازی دفتر فروش یا نمایندگی در کشورهای مختلف، دریافت گواهینامه استاندارد بین المللی و عضویت در تشکل های صادراتی ملی و استانی از دیگر شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان برتر این استان است.

وی گفت: کمیته‌ای با حضور نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور اقتصادی و دارایی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل گمرکات، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره استاندارد، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک توسعه صادرات، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، خانه صنعت و معدن و شرکت شهرک‌های استان مرکزی به منظور سنجش فعالیت‌های صادرکنندگان تشکیل شد.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی، تقویت عزم ملی برای صادرات، گسترش فرهنگ عمومی صادرات، ارتقاء منزلت اجتماعی صادرکنندکان، گسترش فرهنگ تولید صادرات محور، معرفی الگوهای صادراتی موفق، تشریح، تبیین و حل مشکلات صادرکنندگان و تبیین سیاست‌های صادراتی را مهم‌ترین اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارت از انتخاب و تجلیل صادرکنندگان برتر دانست.

اصغری افزود: بیست و نهم مهرماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی صادرات نامگذاری شده اما به دلیل تقارن این روز  با ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا در ماه صفر، آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر استان مرکزی اواخر آذرماه جاری در محل تالار کوه‌نور اراک برگزار می‌شود.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بر اساس آخرین آمار سال ۱۳۹۵ تعداد ۲۷۰ واحد از این واحدهای تولیدی در زمره صادرکنندگان قرار دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اداره کل تعاون کار و رفاه استان مرکزی جهاد کشاورزی درآمد قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می‌کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.

شادی قاسمی افزود:  پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه‌های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.

وی گفت: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان‌ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.

رییس اداره فرش اداره صمت خراسان رضوی افزود: در دوره‌های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل