Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مهدیان مدیرکل اوقاف هرمزگان به همراه معاون فرهنگی و مسئول روابط عمومی با حضور در ستاد دیه استان با احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیدار و در خصوص آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفتگو نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حجت الاسلام مهدیان با اشاره به اینکه موقوفه‌ای مختص آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان به ثبت نرسیده است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع نیازمند ایجاد وقف جدید با نیت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: راه اندازی انجمن یاوران وقف با همکاری ستاد دیه به منظور ایجاد وقف‌های مستقل و جمعی زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را فراهم خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه اوقاف با بهره‌گیری از ظرفیت مشاوره وقف به واقفان و خیرین نیک‌اندیش برای ایجاد وقف‌های جدید مشاوره می‌دهد، تبیین کرد: تمام تلاش‌ها بر این است که وقف‌های جدید را به سمت نیازهای روز پیش ببریم که یکی از نیات روز آزادی زندانیان می باشد.

حجت الاسلام مهدیان با بیان مزایای وقف مشارکتی اظهار کرد: گسترش فرهنگ وقف در بین تمامی سطوح درآمدی جامعه یکی از مزایای مهم وقف مشارکتی است.

 

وی افزود: در وقف مشارکتی، افراد با هر درجه از توان و تمکن مالی می توانند در وقف مشارکت داشته باشند و این موضوع می تواند نقش موثری در تقویت این سنت حسنه داشته باشد.

وی به راه اندازی مراکز افق در بقاع متبرکه اشاره کرد وگفت :طرح افق در سه حوزه آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی فعالیت میکند اظهار کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و به همین جهت بهبود وضعیت حاشیه‌نشینی شهرها، ازدواج جوانان ،کاهش پرونده‌های طلاق و نیز آزادی زندانیان غیر عمد در دستور کار این سازمان قرار دارد.

احمد مرادی نژاد مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان  گفت: اگر ظرفیت وقف به کمک ستاد دیه بیاید می‌توانیم سالانه به آزادی بسیاری از افرادی که ناخواسته یا به دلیل شرایط، گرفتار زندان شده اند کمک کنیم.

وی با تاکید بر این که ماندن در زندان، بیشترین آسیب را متوجه خانواده‌ی زندانیان می‌کند اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته، نگاه مردم به مقوله‌ی زندان تغییر کرده و آنان هم به این نتیجه رسیده اند که زندان فقط جای کسانی است که جان، مال و ناموس مردم را تهدید می‌کنند.

وی اظهار کرد: زندانیان جرایم غیرعمد در واقع مجرم نیستند، بلکه به دلایلی از جمله بی‌تدبیری و قصور گرفتار حبس شده‌اند که نیازمند حمایت هستند تا با پرداخت مبالغ دین و دیه‌ای که بر گردن دارند زمینه آزادیشان فراهم شود.

در پایان تفاهم نامه ای فی ما بین با موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در استان تنظیم گردید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دین دیه روابط عمومی معاون هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان

علی محبوب پور با حضور در زندان زرند، با تمامی زندانیان حوزه‌ی قضایی کوهبنان دیدار نمود و زندانیان، ضمن بیان مشکلاتشان، بصورت چهره به چهره با رییس حوزه قضایی کوهبنان، دیدار نمودند واز دستورات قانونی برای برخورداری از ارفاقات و مشاوره حقوقی مورد تقاضا برخوردار شدند.

علی محبوب پور، در این بازدید و رسیدگی قضایی که ۳ ساعت به طول انجامید، بازدید‌های هدفمند از زندان، و رسیدگی قضایی به امور زندانیان را از جمله برنامه‌های مهم ابلاغی رئیس کل دادگستری استان کرمان، در امور زندان و زندانیان برشمرد و مطرح نمود: حداقل در طی هر ماه یک مرتبه از زندان، بازدید داریم و ضمن بررسی عملکرد شعب حوزه قضایی، پیرامون پرونده‌های زندانی با زندانیان دیدار و پاسخگوی درخواست‌ها و سوالات آنان هستیم و به تقاضا‌های آنان رسیدگی خواهیم کرد.

رئیس دادگستری کوهبنان افزود: زندانی و بازداشت نمودن، به عنوان آخرین گزینه در طی رسیدگی به جرایم نمی‌باشد و بر ما قضات لازم است برای جرایم غیر مهم و خصوصا غیر عمد، زندان را در صورت ضرورت بعنوان آخرین گزینه مد نظر قرار دهیم.

رییس دادگستری کوهبنان گفت: پس از این که حکم زندان را صادر شد این پایان کار قضایی نیست بلکه موضوع مهم نظارت بر وضعیت زندانی در زندان می‌باشد، و بهتر است که پرونده‌های زندانی دار، روی میز ما قضات باشد و امور زندانی را مرتبا رصد شود چنانچه ندامت و پشیمانی از جرم انجام شده و انگیزه بازگشت به جامعه، را در فرد زندانی، مشاهده نمودیم، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به بازگشت این افراد به جامعه اقدام نماییم.

محبوب پور افزود: زندانیان جرایم خاص و خشن، سارقین سابقه دار و حرفه‌ای، نافیان امنیت و آسایش مردم و جرایمی از این قبیل، از امتیازات و ارفاقات قانونی برخوردار نمی‌شوند و این اقدام فقط وفقط برای حفظ آرامش و آسایش مردم می‌باشد.

 وی خاطر نشان کرد: برای زندانیان فاقد سابقه، جرایم غیر مهم و غیر عمد، هیچگونه اصراری بر نگهداشتن فرد در زندان نداریم.

رییس دادگستری کوهبنان، پدر پایان گفت: از تمامی خیران، گروه‌های جهادی ونهاد‌های خیریه و خدمات رسان، درخواست می‌نمایم، تا نسبت به کمک‌های موثر به خانواده‌های مستحق زندانیان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دانش‌آموزان زمینه ساز آزادی زندانیان جرایم غیر عمد شدند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد توسط هیئات کاشان
  • جشن گلریزان کمک به زندانیان جرایم غیر عمد در گرمسار
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی