Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@23:23:04 GMT

اسکان مسافران در هتل‌های قزوین افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۳۹۰۱

اسکان مسافران در هتل‌های قزوین افزایش یافت

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار مسافر در هتل ها، هتل آپارتمان ها، میهمان پذیرها، خانه مسافرها  و اقامتگاه های بوم گردی استان قزوین اسکان پیدا کرده اند که رشد نزدیک به 20 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر محمدی همچنین گفت: بیشتر مسافران خارجی در اقامتگاه های بوم گردی و یا هتل های سنتی اسکان داشته اند.

این مسوول اظهار داشت: در سال گذشته چهار هتل به مجموعه اماکن اقامتی استان قزوین افزوده شدند و این موضوع به رشد اسکان مسافران در استان کمک کرد.

وی با بیان اینکه ساخت چندین هتل پنج و چهار ستاره در قزوین در دست پیگیری است،اظهار داشت: امیدواریم با اجرای این طرح ها، وضعیت قزوین در حوزه زیرساخت های رفاهی گردشگری بهبود پیدا کند.این مسوول با بیان اینکه قزوین رنگین کمانی از جاذبه های گردشگری است و با برخورداری از صدها بنای تاریخی در کنار صدها اثر طبیعی می تواند به یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران تبدیل شود،اظهار داشت: این موضوع نیاز قزوین به زیرساخت های گردشگری از جمله اماکن اقامتی همچون هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی را گوشزد می کند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های سرمایه گذاری در استان قزوین در حوزه اماکن اقامتی است،اظهار داشت: اهلیت سرمایه گذاران این حوزه مورد تایید قرار می گیرد تا طرح های هتل سازی در استان با سرعت و مطابق با زمان پیش بینی شده اجرا و محقق شوند.

استان قزوین دارای ۱۶ هتل، ۱۵ مهمان‌پذیر، ۴۷خانه‌مسافر و ۹ اقامتگاه بوم‌گردی است.

براساس آخرین آمار، ۱۷ هتل در حال ساخت و یا نیمه کاره در استان قزوین وجود دارد.

در صورت تکمیل و بهره برداری از این مجموعه های اقامتی ۱۵۰۰ تخت به تخت های اقامتگاهی رسمی استان قزوین افزوده می شود.

برچسب‌ها گردشگری طرح های زیرساختی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری طرح های زیرساختی استان قزوین گردشگری طرح های زیرساختی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست وبیناری طرح افزایش تولید گوجه فرنگی گفت: در صورت تخصیص اعتبار و تسهیلات کم بهره به مکشاورزان و بهره برداران می‌توان سطح زیرکشت گوجه فرنگی در مزارع استان را با روش سایبان افزایش داد و در فصل پاییز هم به تولید قابل توجهی دست یافت.

وی بیان کرد: قزوین یکی از استان‌های مهم در تولید گوجه فرنگی است و امسال بر اساس برنامه ابلاغی و با توجه به الگوی کشت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار برای کشت گوجه فرنگی به استان تخصیص یافته که پیش بینی می‌شود بیش از چهار هزار تن محصول گوجه فرنگی تولید شود که بیش از ۵ درصد تولید آن در فصل پاییز خواهد بود.

راه انجام اضافه کرد: استان قزوین به دلیل استفاده از ارقام جدید، روش‌های نوین کشت و بهره گیری از کشت سایبان و داربستی کردن مزارع عملکرد بالای حدود ۷۵ تا ۸۰ تن در هکتار در مزارع را بدست آورده است. 

وی افزود: در طرح سایبان در کشت گوجه فرنگی در دو سال گذشته حدود ۲۷ هکتار از مزارع گوجه فرنگی به این طرح اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود امسال این میزان به ۶۰ هکتار افزایش یابد.

راه انجام بیان کرد: حفظ رطوبت، جلوگیری از تابش نور خورشید و عملکرد بالای محصول حتی تا بیش از ۲۰۰ تن در هکتار از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

در این نشست در خصوص اهمیت تولید گوجه فرنگی در پاییز برای کنترل قیمت این محصول و امکان افزایش عرضه آن و معرفی استان قزوین بعنوان پایلوت مهم در اجرای این طرح تبادل نظر شد.

در این نشست در خصوص طرح افزایش تولید گوجه فرنگی در فصل پاییز با دو روش، افزایش سطح زیر کشت در استان‌های جنوبی کشور و کشت داربستی در مناطق تولید تابستانه شامل استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، قزوین و زنجان گفتگو شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • افزایش ۹۰ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • توضیحات وزیر کار درباره افزایش بیمه کارگری
  • سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی به‌ ثبت رسید
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • ۳ رویداد گردشگری قزوین ثبت ملی شد
  • ثبت سه رویداد گردشگری قزوین در تقویم ملی
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد