Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیداهای مطرح مجلس یازدهم در مرکز مازندران جناح خود را مستقل اعلام کرده درباره هزینه‌های انتخاباتی به طور شفاف برای مردم از چگونگی تامین هزینه‌های انتخاباتی‌شان گفتند و حضور جوانان در مدیریت دولت و مجلس را راه چاره برای حل مشکلات کشور عنوان کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، یکی از دغدغه‌های مهم مردم در رابطه با انتخابات آتی، عدم شفافیت نمایندگان با مردم بوده است و با ارسال پیام‌های مختلف به خبرنگاران فارس و فارس من خواهان گفت‌وگو با کاندیداهای انتخابات مجلس شدند که در همین راستا خبرنگار خبرگزاری فارس در مرکز مازندران با برخی از کاندیداهای سرشناس مجلس گفت‌وگو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره از ثبت‌نام کاندیداها طیف‌ها و گروه‌های مختلف مردمی کاندیدا شدند و از افراد صاحب‌نام، سرشناس و مسؤولان اجرایی گرفته تا افراد ناشناس و بی‌نام و نشان در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کردند.

استاندار مازندران در جمع خبرنگاران پس از پایان مهلت نام نویسی برای مجلس، از رشد ۱۰۵ درصدی استقبال کارمندان دولت به ثبت‌نام برای انتخابات مجلس یازدهم خبر داد و گفت: در این دوره آمار کلی ثبت‌نامی‌های داوطلبان انتخاباتی در سطح استان ۴۰۱ نفر در ۹حوزه انتخابیه بود که ۲۸۱ نفر از آنها مرد هستند.

خبرنگار فارس با تعدادی از کاندیداها از طیف‌ها و گروه‌های مختلف گفت‌وگویی را انجام داده است که ماحصل آن در ذیل می‌خوانید؛

*خدمت صادقانه به مردم

عبدالرضا بابایی معاون آموزش مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی برای مجلس یازدهم به‌عنوان داوطلب آمادگی خود را برای کاندیداتوری این دوره از انتخابات اعلام کرده است و در حین ثبت‌نام در فرمانداری ساری به سوالات خبرنگار فارس پاسخ گفت. 

وی در پاسخ به سوال از کدام جناح آمده است، گفت: بگذارید از ادبیات جدید‌تری استفاده کنیم به نظر من باید فارغ از نگاه سیاسی به مسئله نگاه کنیم، و اصل را خدمت به مردم، خدمت صادقانه به مردم و دیدن آنان قرار دهیم فارغ از هر نگاه سیاسی و جناحی.

بابایی در پاسخ به سوال هزینه‌های انتخاباتی‌اش می‌گوید: هزینه‌های ما کاملا مردمی است کمک‌هایی که دوستان در ستاد به ما می‌کنند و آمادگی این را داریم که شفاف بگوییم و اعلام کنیم، دعوت می‌کنم از همه کاندیدا در سراسر کشور، استان و مخصوصا ساری که یکبار شفاف‌سازی کنیم و هزینه‌های انتخاباتی را برای مردم اعلام کنیم من هم قول می‌دهم در روزهای آینده اموال خود و مبادی کمک به ستاد و هزینه‌های آن را اعلام کنم، اجازه دهید ابتدا باید مبادی حقوقی و قضایی طی شود بعد رسانه‌ای می‌کنم.

*مشکلات کشور با حضور نیروهای جوان و تازه نفس حل می‌شود

وی در پاسخ به مهمترین اقدامی که با ورودش به مجلس پیگیر می‌شود، بیان کرد: شرایط امروز کشور استان و منطقه ما شرایط مطلوبی نیست مردم گله‌مندند و حق هم دارند گلایه کنند، احساس می‌کنم این شرایط بوجود آمده ماحصل فرآیندهای غلط تصمیم‌گیری است که در طول این سال‌ها اتفاق افتاد و ما اگر به دنبال این هستیم که آن را اصلاح کنیم و شرایط  را بهبود ببخشیم مخصوصا در اقتصاد و معیشت مردم که وقتی صحبت می‌کنند، گله دارند، یک راه پیش روی ماست ما نیازمند این هستیم که یک جریان جدید و یک هوای تازه در کشورمان و در حوزه انتخابیه دمیده شود.

این امر قطعا و یقینا محقق نمی‌شود مگر با جوانان تازه نفسی که بیایند و عرصه و مدیریت را در رتبه‌های مختلف کشور در دست بگیرند به‌خصوص در مجلس و دولت و بتوانند گامی در جهت حل مشکلات مردم بگیرند.

جوان‌ها امروز مشکلات را بهتر می‌فهمند و راه حل‌های بهتری دارند و خواهید دید که به خواست خدا این اتفاق می‌افتد، نسل جوان مومن انقلابی می‌آید و در راس امور قرار می‌گیرد و آینده، آینده روشنی خواهد بود.

* عدم مدیریت شایسته پروری و شایسته سالاری در مدیریت‌ها مهمترین مشکل استان

کمال زارعی دیپلمات جمهوری اسلامی نیز با حضور در فرمانداری ساری و پس از ثبت‌نام یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال‌های خبرنگار فارس در مورد هزینه‌های انتخاباتی اش چنین گفت: من سعی کردم در یحث مالی شفاف باشم ضمن اینکه معترض در بحث هزینه مالی انتخاباتی هستم و با هزینه شخصی وارد انتخابات شدم و دوست دارم تمام کاندیدا ریز هزینه‌های تبلیغاتی خود را اعلام کنند و مطمئن باشید در آن صورت من اولین نفر خواهم بود.

وی در مورد مهمترین کاری که در این دوره مجلس روی زمین مانده و او می‌خواهد در مجلس آینده انجام بدهد، می‌گوید: در خیلی از بخش‌های در حوزه مدیدریت شهری دچار مشکل و چالش نقیضه‌های فراوان هستیم و به مردم باید ایمان و اعتماد بدهیم و تحول خواهی و کمال‌گرایی را به منصه ظهور برسانیم و برای مردم به این ایمان و باور برسانیم.

*عدم استقلال نمایندگان مجلس و حق آزادی بیان مهم‌ترین ضعف مجلس

زارعی مهم‌ترین مشکل استان را علی‌رغم همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، عدم مدیریت شایسته پروری و شایسته سالاری در مدیریت‌ها می داند و معتقد است که این اتفاق در جمع نمایندگان ما نیافتاده است.

وی مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی را عدم استقلال نمایندگان مجلس و حق آزادی بیان می‌داند.

* اعتقاد دارم مجلس آینده مجلس تخصص‌گرا باشد

محمد دامادی نماینده فعلی حوزه انتخابیه ساری و میاندرود با دو دوره حضور در مجلس برای مجلس یازدهم کاندیدا شد و در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه از جناح اصلاح طلب، اصولگرا یا مستقل آماده است، گفت: فعلا مستقل هستم.

دامادی در مورد هزینه های انتخاباتی خود نیز چنین گفت: قطعا هزینه‌های انتخاباتی خودم را شفاف‌سازی می‌کنم هنوز که هزینه‌ نکردم؛ اعلام می‌کنم، ماشین را برای همچین روزهایی گذاشتیم.

وی در پاسخ به سوال فکر می کنید چرا باید مردم دوباره به شما رای دهند؟ می‌گوید: یادی در کار نیست و همین الان هم لطف کردند و دستشان را می‌بوسم نماینده شهرم و محبت کردند که مرا 3 بار پی در پی انتخاب کردند، در گام دوم انقلاب همانطور که حضور جوانان اشاره شده است و با توجه به لطف مردم جوان و با تجربه هستم و اعتقاد دارم مجلس آینده مجلس تخصص‌گرا باشد در کمیسیون تخصصی خودم عمران هستم.

دامادی در پاسخ به این سوال که اگر دوباره رای بیاورید چه کارهایی مانده است که آن را دنبال می‌کنید، بیان می‌کند: کارهای زیادی باقی مانده است کار کم نیست و در این حوزه‌های تامینی ۸ سال کار کردم و تجربه کافی دارم و یک سری طرح‌ها ابتر مانده است، طرح دهیاری‌ها که قبلا تدوینش کردیم متوقف کردیم اتفاق بیافتد، اصلاح قانون شهرداری‌ها یکی از نگاه‌های من است و باید اتفاق بیافتد، توزیع عادلانه آب یکی از قوانینی است که باید کار شود و به عنوان مسؤول کمیته آب و فاضلاب اینها در حوزه قانونی است، در حوزه نظارت مجلس پیشنهادی دادم موفق نشدم، مجلس در صحن علنی مدام جلسه بگذارد و تولید قانون بکند دو روزش را به امر نظارت اختصاص بدهد.

در دوره سومی که برای مجلس انتخاب می‌شود با همکاران قدیمی و جدید مدیریت جدید را در مجلس جا بیاندازیم و قوانین مزاحم گذشته را که تولید شده اما تاریخش گذشته و کارایی لازم را از دست داده با همکاری مرکز پژوهش و مردم خوب شهرم ساری و میاندورد بروز داده و اصلاحش کنیم، پروژه ساری و تاکام را تقریبا در هفته دولت به اتمام کارش نزدیک شده است، جاده لاریم و گهرباران شروع شده و تمام خواهد شد و کارهای زیادی در امور روستایی مانده است.

*منشا همه مشکلات اشتغال است

رضا پیوندی یکی دیگر از داوطلبان مجلس یازدهم شورای اسلامی که در گذشته نماینده شورای شهر ساری بوده پس از ثبت‌نام در ابتدا با بیان اینکه پست مدیریتی ندارم در پاسخ به اینکه از کدام جناح هستید گفت: از جبهه مردم آمدم و مستقل هستم.

وی در ارتباط با هزینه‌های انتخاباتیاش اعلام کرد: هزینه‌های انتخاباتی شاید هزینه در بر داشته باشد اما معقول است و همیشه سعی کردم دستم در جیب خودم باشد و به اندازه توان خودم حرکت می‌کنم.

پیوندی درباره مهمترین کاری که می خواهد در مجلس آینده انجام دهد می‌گوید: همه نمایندگان مجلس تلاششان را کردند و بالاخره یکسری کارها عقب مانده بحث اشتغال است که به صورت جدی و کلان دنبال می‌کنم و تا بخشی از مشکل اشتغال در مرکز استان را حل کنیم، با احیای کارخانه‌های  نیمه‌کاره این مشکل را حل کنیم، به نظرم منشا همه مشکلات اشتغال است و اشتغال نباشد جوانان به مسیر دیگری می‌روند.

وی در مورد مهم‌ترین مشکل استان نیز چنین گفت: در حوزه عمران و آبادانی حرف زیادی است ما مردم خوبی داریم و چیز زیادی نمی‌خواهند. راه، آب شرب، گز و برق که از زیرسخت‌ها است را برایشان آماده نکردیم و باید برایشان آماده کنیم.

* اصولگرای اصلاح‌طلب 

علی بابایی‌کارنامی در انتخابات مجلس یازدهم یعنی دوره جاری، از داوطلبان بوده و ثبت‌نام کرده است، وی در سابقه خود دارای سمت‌هایی چون مدیرعامل سازمان همیاری و شهرداری استان مازندران، قائم مقام وزیر و مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، شورای اسلامی شهرستان، نماینده کارگران در صنایع چوب و کاغذ مازندران، نماینده کارگران مازندران و کشور در شورای عالی کار، بخشدار چهاردانگه، معاون فرماندار ساری و مشاور استاندار است.

وی که با شعار کمک به قشر مظلوم پا به عرصه گذاشته است در پاسخ به سوال فارس در مورد اینکه از کدام جناح کاندید شده چنین می‌گوید: من فعلا مستقل ثبت‌نام کردم و اعتقادات من در دسته بندی‌هایی شرکت می‌کنم که منشور عملیاتی و عملی گفتمان رهبری را در مملکت رعایت کنند، امروز از نظر مقام معظم رهبری همه مردم انقلابی هستند و همه مردم اصولگرا هستند و رهبری می‌فرمایند مردمی که در چارچوب کار می‌کنند هم می‌توانند اصولگرا و هم اصلاح طلب باشند و بهترین واژه‌ای که می‌توانیم به کار ببریم اصولگرای اصلاح طلب ست.

دسته‌بندی جدید نیروهای انقلابی و غی انقلابی در کشور اضافه شده است  همه مردم انقلابی هستند و اگر خلافش ثابت شود و بعضی از آقایان از طبقات پایین نیستند و عموما رئال هستند و در راستای عالیه نظام حرکت نمی‌کنند و مردم در ۲ اسفند صف‌شان را از آنها جدا خواهند کرد و تکلیف روشن است.

*اعلام کامل دارایی کاندیدای مجلس

علی بابایی‌کارنامی در پاسخ به سوال هزینه‌های انتخاباتی شما از کجا تامین می‌شود؟ می‌گوید: من دارایی خودم را اعلام می‌کنم یک آپارتمان در راهبند و یک خانه در کارنام دارم و کد ملی من 5769636221 است و مردم می‌توانند دارایی بانکی من را از طریق بانک‌ها مرور کنند و مقدار بدهکاری من به بانک از طرق اوراق تسهیلات مشخص است و هیچ حساب سپرده‌ای ندارم، بزرگترین فرزند من محصل است و زندگی سالمی دارم. حدود ۷۰ نفر از دوستان من از ابتدای زندگی من در روستای کارنام هم خدمتی، هم محلی و دوست من هستند که کمکم می‌کنند از من توقعی ندارند و از من درخواست کردند که در انتخابات شرکت کنم، دوستان من تلاش کردند یک کار مردمی و جنبش مردمی در شهر ایجاد کنند و عددی را در جلسات سرشکن و جشن گلریزان هزینه مالی ستاد بابایی طراحی کردند و حساب ستاد من در بانک آینده است و تکلیف مالی ستاد من مشخص است، برای اولین بار یک روند صحیح انتخابات با شفاف ‌ازی در حوزه انتخابات ساری راه انداخته‌ام، هزینه‌های انتخاباتی من از محل جنبش مردمی در کارگروهی حدود ۶۰ نفره در استان مازندران تأمین می‌شود، جمع هزینه‌ها از یک میلیون تا ۲۰ میلیون تومان خواهد بود، از  حمایت‌کنندگان من جمع آوری شده، لیست این افراد هم مشخص است.

 

*شفافیت را باید از خودمان شروع کنیم

وی در ارتباط با ویژگی یک نماینده موفق می‌گوید: سیاست توام با عدالت مدنظر من است، همان ۶ ماه اول کار مجلس اصلاح قانون انتخابات باید در دستور کار مجلس قرار بگیرد، یعنی شفافیت را باید از خودمان شروع کنیم، باید شفافیت دارایی‌های نمایندگان اولین خواسته مجلس از نماینده باشد، سوابق اجرایی و کاری باید برای مجلس مورد لحاظ قرار بگیرد، گرایش باید شایسته سالاری باشد نه احساسی، در مجلس که همان ۶ ماه اول باید اصلاح شود، و تکلیف رقبا روشن باشد، اصلاح قوانین دیر صورت می‌گیرد.

*مجلس دهم برای کشور خسارت ایجاد کرد

بابایی‌کارنامی در پاسخ به سوال مهمترین ضعف مجلس فعلی چیست و شما می‌خواهید برای اصلاحش چه کنید؟ می‌گوید: مگر مجلس وجود دارد؟ از نظر من مجلس وجود ندارد و مجلس دهم برای کشور خسارت ایجاد کرد و در حد نظام جمهوری اسلامی ایران وارد نشده است، در بحث کارشناسی اطلاعات لازم و ورود خوبی نداشته است و در حوزه‌های نظارتی خوب کار نکرده است و مجلس دهم یکی از ضعیف‌ترین مجلس براساس و نظر کارشناسان سیاسی کل کشور در طول تاریخ بعد از انقلاب بوده است، مجلس دهم در برجام، هدفمندی یارانه‌ها، ساماندهی اوضاع کشور، صندوق ذخیره ارزی، توجه به رفاه مردم، اشتغال جوانان و مسائل و مشکلات بانوان و در راستای تعالی بخشی نظام  و مسئولان و در اثرگذاری اسناد بالادستی و در همه حوزه‌ها در مجلس توجه نداشته است و در حوزه عدالت اجتماعی کم کر کرده است و در رابطه با مبارزه با فساد کم کار کرده و گزینشی عمل کرده است.

 

وی خاطرنشان می‌کند: کسانی که ادعا می‌کردند این کارها را انجام می‌دهیم مخاطب من نمایندگان مازندران نیستند چراکه آنها در سطح دهم رده‌های مجلس هستند، آنهایی که وارد مجلس شدند در حوزه عدالت گزینشی عمل کرده و در فساد، برخود با دانه درشت‌ها تحقیق و تفحص‌ها گزینشی عمل کردند، مجلس در گام دوم انقلاب ضعف‌های زیادی داشته است نقاط قوت داشت اما بسیار محدود بوده است و مجلس در دفاع از مظلومان، فقرا و اقشار آسیب‌پذیر و کارگران تک صدایی بوده است و در معیشت افراد ضعیف و نظارت بر دولت ضعیف عمل کرده است.

بابایی در ادامه بیان می‌کند: 3 طرح در مجلس دهم، طرح تنفس ده ساله نباید به سادگی تصویب می‌شد و نمایندگان باید مقاومت می‌کردند،طرح بعدی انتقال آب دریای خزذ به استان‌های کویری بود که نباید تصوی می‌شد و باید امتیازات بزرگتری می‌گرفتیم، تعهدات دولت به استان‌ها به عنوان هدیه دولت به استان‌ها به شهرهای کوچک در حد و اندازه شعار تجاری نبود، توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و سیاسیت‌های رفاهی اسناد تحول در آموزش و پرورش و نخبگان جامعه طرح‌ها و لوایحی ندیدم و جسته و گریخته اظهارنظری داشته است.

*ثبت‌نام نماینده مردم ساری و میاندرود در حوزه انتخابیه استان تهران!

علی‌اصغر یوسف‌نژاد یکی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه ساری و میاندورود در دوره های پنجم، هشتم و دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی از استان مازندران بوده است، وی در سوابق خود در بخش‌های نظارتی فعالیت‌های زیادی داشته و در حوزه قانون‌گذاری در طراحی بیش از ۱۸۰ طرح مشارکت داشته است، می‌توان گفت اکثر مردم استان مازندران علی اصغر یوسف‌نژاد را به خوبی می‌شناسند.

در انتخابات مجلس یازدهم یعنی دوره جاری، وی با تغییر رویه نه در حوزه ساری و میاندورود بلکه در حوزه انتخابیه استان تهران ثبت‌نام کرد، یوسف نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس دلیل این کار را سخت بودن کار نمایندگی در شهرهای کوچک و پیشنهادات متعددی که در حوزه تهران داشته است، بیان کرده و گفته است: بنا بر تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری، امیدوارم بتوانم در شهری بزرگ اقدامات وسیع‌تری انجام بدهم، برای اینکه جامعه‌ای خوب داشته باشیم و در جهت رفاه، آسایش، نشاط اجتماعی، تولید، اشتغال، افزایش گردش پولی و درآمد تلاش کنیم، باید مجلسی خوب داشته باشیم تا دولت قوی شود، مجلس قوی به کابینه ضعیف رأی نمی‌دهد تلاش می‌کند تا در راستای اجرای قوانین درست عمل کند برای این کار باید نمایندگانی قوی داشته باشد. 

*هزینه‌های انتخاباتی‌ام توسط مردم انجام شد

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در ارتباط با هزینه های انتخاباتی اش می‌گوید: متأسفانه در حال حاضر یکی از مشکلاتی که وجود دارد بحث تأمین هزینه‌های انتخابات و در برخی موارد ورود پول کثیف یا پول شویی‌ها است، من در طول دوره نماینده بودن هزینه‌های انتخاباتی‌ام توسط مردم انجام شد، من مردم را محرم می‌دانم و اعلام می‌کنم لیست افرادی که برای نماینده بودن من تلاش می‌کردند ثبت و درج است و هزینه‌ای اگر انجام شده توسط خود مردم بوده است. 

 

وی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید مردم به چه دلیل به شما رأی خواهند داد، خاطرنشان می‌کند: برای من حضور در انتخابات مهم‌تر از رأی آوردن است، چرا که وقتی مردم را می‌بینم با شور و شعور به پای صندوق‌های رأی می‌آیند، حس خوبی دارم، از طرفی این مهم برای نظام و مملکت ضروری است، من سعی می‌کنم در جهت منافع مردم بخصوص قشر ضعیف و متوسط تلاش کنم، داشتن رزومه مدرک یا تجربه برای نماینده مردم بودن لازم است ولی شرط کافی نیست، شرط کافی این است که نماینده مردمی، شجاع و مطلع باشد.

*ضعف مجلس دهم در بعد نظارت بر قانون‌گذاری‌ها 

یوسف‌نژاد در ارتباط با مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی چنین می‌گوید: متأسفانه در مجلس دهم بعد نظارتی در ارتباط با قانون‌گذاری‌ها ضعیف بوده است البته هر مجلس را باید در شرایط خودش ارزیابی کرد.

وی در مورد مهم‌ترین کار بر زمین مانده مجلس فعلی اظهار می‌کند: در مجلس آینده با نظر مردم کارها باید اولویت‌بندی شود، اعمالی شامل تولید، اقتصاد و اشتغال که در رأس امور است باید مدنظر نمایندگان باشد.

یوسف‌نژاد در مورد مهم‌ترین مشکل استان و همچنین ویژگی یک نماینده موفق می‌گوید:  اتحاد و انسجام بین مسؤولان باید حفظ شود، توجه به بعد کشاورزی، زباله، گردشگری و مناطق آزاد به نظرم ضروریست و یک نماینده خوب باید در قانون و نظارت بر اجرای آن فعال باشد، اگر مجلس بخواهد قوی باشد در کنارش باید نماینده به بهترین شکل از پس خواسته‌های مردم بر بیاید به نوعی انضباط کاری داشته باشد.

وی در مورد طرح شفافیت آرای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز چنین نظری دارد و می‌گوید: یک نماینده باید از بدو ورود به مجلس تا پایان دوره خدمت‌گزاری شفاف باشد، من کاملا موافق شفاف‌سازی در نظر و آرای نمایندگان هستم، و از این طرح حمایت می‌کنم.

*عدم حضور زنان حلقه مفقوده شهر، استان و کشور است

عالیه زمانی کیاسری عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجلس یازدهم به‌عنوان داوطلب آمادگی خود را برای کاندیداتوری این دوره از انتخابات اعلام کرد و حین ثبت‌نام در فرمانداری ساری  در پاسخ به اینکه از کدام جناح کاندید شدید، اصلاح طلب، اصولگرا، مستقل به خبرنگار فارس پاسخ می گوید: من به عنوان یک زن مستقل متخصص و مدیر با 21 سال پشتوانه فعالیت علمی و اجتماعی وارد عرصه انتخابات شدم.

 

وی تامین هزینه‌های انتخاباتی‌اش را مربوط به شخص خودش و خانواده‌ اش و حمایت همکاران و جامعه پزشکی اعلام می‌کند.

*انسان سالم محور توسعه پایدار است

زمانی در ارتباط با هدف از کاندیداتور‌اش در مجلس یازدهم چنین می‌گوید: من در راستای احقاق حق سرزمینم به‌ویژه برای زنان سرزمینم با منش و رویکرد مادرانه و نگاه مادرانه در عرصه سیاست‌گذاری وارد انتخابات می‌شوم و معتقدم که انسان سالم محور توسعه پایدار است. آنچه حلقه مفقوده شهر و استان و کشور ما است عدم حضور زنان به خصوص زنان تحصیلکرده با تجربه و توانمند در عرصه‌های مختلف سیاسی اعم از اجرایی، تصمیم‌گیری و بویژه در حوزه قانون‌گذاری است بدون تردید نگاه و مدیریت مادرانه در عرصه سیاست رویکردی از مهربانی، عشق، هم‌دلی، نوعدوستی، ایثار، سعه‌صدر، از خودگذشتگی، ناامید نشدن، جنگنده بودن به ما نشان می‌دهد و دریچه زیبایی برای رسیدن به یک آینده روشن را می‌توان در مسیر مادرانگی بدون تردید جستجو کرد و به آن دست یافت.

*مسیر فعالیتم براساس خانواده‌مداری است

وی در پاسخ به سوال مبنی بر مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی بیان می‌کند: به نظرم مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی عدم تعهد و تدین به مردم بوده و همین‌طور مهم‌ترین ضعف در حوزه سیاست‌گذاری و اجرایی، عدم رویکرد خانواده‌مداری است، خانواده واحد سازنده شهر و استان و کشور است و باید همه تلاش‌ها و قانون‌گذاری‌ها و نظارت و پیگیری‌های ما منجر به ایجاد تحکیم و یک خانواده سالم به معنای علمی‌اش باشد، امروز ما متاسفانه بسیار دور افتادیم و اصلا رویکرد خانواده‌مداری حتی نگاهش هم وجود ندارد که منجر به یک نگرش شود و ما تغییری را مشاهده کنیم، مسیر فعالیتم بر اساس خانواده‌مداری است. اگر خانواده را در عرصه سیاسی به عنوان هدف‌گذاری  لحاظ کنیم و قرار گیری یک زن و یک مرد برای ایجاد یک خانواده و تلاش کنیم که این فضا را گر به سمت بقا ببریم بی‌تردید بحث‌های معیشتی و اقتصادی یک پایه اساسی در این مسیر است، ولی اگر این رویکرد وجود نداشته باشد اتفاقاتی مثل چند سال اخیر که شاهد هستیم رخ می‌دهد.

*خانواده‌های ما دچار آسیب و ناامنی شده است

زمانی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی در صورت ورود به مجلس انجام می‌دهید، می‌گوید: کارهای زیادی است اما اساس و هدف‌گذاری و مبنا باید بر این موضوع استوار باشد و ما هم در این مسیر فعالیت می‌کنیم که قدم برداریم و برای ایجاد و افزایش خانواده‌های سالم، قوی و اندیشمند برای جامعه بعدی، هر موضوعی که کمک کند و برای رسیدن به این هدف پایه باشد آن اولویت است و بسیاری از موضوعات مربوط به این رویکرد همه روی زمین مانده و دغدغه امروز مردم و من است که خانواده‌های ما دچار آسیب و ناامنی شده که بخش مهمی در مشکلات معیشتی و اقتصادی گره خورده که به دنبال خودش دنیایی از عوارض را ایجاد می‌کند همانطور که خانواده تک والد خوانده موفقی نخواهد بود ما باید تلاش کنیم که شهر و استانمان را از یک خانواده بزرگ تک والدی به سمت یک خانواده با محوریت مادرانگی ببریم تا با رویکرد ایثار و سعه‌صدر و از خود گذشتگی و مهربانی راهی روشن برای جوانان پیش‌رو بگذاریم.

مصاحبه خبرنگار فارس با دیگر کاندیدای سرشناس شهرستان ساری در روزهای آینده منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی آموزش شهرستان ساری معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت

فعالیت ستاد انتخابات وزارت کشور برای برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۲۱ اردیبهشت ماه به صورت منسجم و هماهنگ با ۱۵ استان کشور از هفته قبل به صورت فعال‌تری دنبال شده و احزاب ، تشکل‌ها و شخصیت‌های سیاسی نیز به ارائه تحلیل‌ها و انجام فعالیت‌های‌ انتخاباتی خود شدت داده‌اند. 

احزاب و تشکل‌ها چه کرده‌اند؟

جامعه اسلامی مهندسین با انتشار بیانیه‌ای فهرست کاندیداهای مورد حمایت خود در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول به این شرح اعلام کرد: احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.»

نشست ۱۴۰ نفر از منتخبان مجلس شورای اسلامی دوازدهم سه شنبه شب ۱۱ اردیبهشت در مسجد نور تهران به دعوت شورای ائتلاف انقلاب اسلامی با حضور غلامعلی حدادعادل، محمدباقر قالیباف، مرتضی آقا تهرانی، علی نیکزاد، حمیدرضا حاجی بابایی و اسماعیل کوثری برگزار شد.

هم‌چنین نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد و زینب قیصری، سمیه رفیعی و سمیه گلپور سه کاندیدی انتخابات دومین دوره مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس به تشریح برنامه‌های خود پرداختند.

شورای وحدت اصولگرایان هم اعلام کرده است که ارائه هرگونه فهرست انتخاباتی منتسب به شورای وحدت در هر خبرگزاری و یا پایگاه خبری و فضای مجازی، فاقد اعتبار است و فهرست انتخاباتی شورای وحدت فقط از وبسایت و کانال‌های رسمی این شورا در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

شخصیت‌ها چه می‌گویند؟

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در جلسه تبیین مواضع این حزب از همگان برای حضور در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم دعوت کرد و انتخابات ۲۱ اردیبهشت را تکمله برای مجلس تحول و تکامل دانست و گفت: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است که نباید در آن کوتاهی کرد.

زینب قیصری داوطلب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: حضور نمایندگان خانم در مجلس برای شهری مثل تهران مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند مسائل زنان را دنبال و حل کنند.

علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگوی اظهار داشت: نیاز است که مردم مانند دور اول، در دور دوم انتخابات پای صندوق‌های رای حضور یابند و با مشارکت در انتخابات، الباقی نمایندگان را انتخاب کنند.

هم چنین ابوالفضل ظهره‌وند یک داوطلب انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی تاکید کرد: اگر سطح مشارکت در انتخابات از دور اول هم بیشتر شود، آورده بیشتری به لحاظ امنیت ملی برای کشورمان دارد.

هادی طحان‌نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفته است که شورای نگهبان مفتخر است که نظارت بر انتخابات را با بهره‌گیری از مشارکت مردم، خصوصا فرهنگیان به انجام می‌رساند.

چه کسی رئیس می‌شود؟


با مشخص‌شدن نتایج انتخابات مجلس دوازدهم در بیشتر کرسی‌های نمایندگی،‌ رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است که شنیده‌ها از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.

از همان ابتدای اعلام نتایج انتخابات،‌ موضوع اصلی در محافل سیاسی تعیین «رئیس مجلس دوازدهم» بود. موضوعی که هم در رسانه‌ها پیگیری شد، هم چهره‌های سیاسی داخل و خارج مجلس را به واکنش واداشت و هم زمینه جناح‌بندی‌ها در این باب را فراهم کرد؛ این روند در روزهای پس از برگزاری انتخابات مجلس آنقدر سرعت گرفت که به موازات اعلام نتایج در مهمترین حوزه‌های انتخابیه، اسامی چهره‌هایی برای تکیه‌زدن به صندلی ریاست مجلس شنیده می‎شد. با نزدیک‌شدن به شروع کار مجلس آینده اما این رقابت‌ها رنگ‌وبوی بیشتری گرفته و خبرها حکایت از برگزاری جلسات متعدد رسمی و غیررسمی برای تصمیم‌سازی درباره ریاست مجلس آینده دارد. گزارش ایسنا در این موضوع را اینجا بخوانید.


رسانه‌های دیگر
 

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت دوازدهم در گفت‌وگویی مدعی شده است: درباره برخی اشخاصی که در جریان رد صلاحیت‌ها پیگیری کردم، دیدم که تایید شدند.

محمد مهاجری روزنامه نگار هم  در گفت‌وگوی ابراز عقده کرده است: اشتباه آقای قالیباف در ائتلاف با پایداری‌ها این بود که بسیاری از دوستان خود را به بهای این ائتلاف کنار گذاشت و پذیرفت که این افراد همسو با خود را از لیست حذف کند. باید بپذیریم قالیباف در مجلس یازدهم تیم قوی و یاران زیاد همسو با خود را داشت که یک موج قوی و پرجمعیت نمایندگان را پشت‌ سر او (قالیباف) به وجود آورد که حرف و سخن و تصمیم قالیباف را منشأ اثر در مجلس کرده بود. ولی آقای قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک اشتباه کرد.

حسین نوش‌آبادی به عنوان گزینه شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات حوزه انتخابیه ورامین انتخاب شد.

ظهره‌وند خبر داده است: صبح ایران، ائتلاف امناء، جبهه ایران اسلامی و وفاداران در انتخابات مرحله دوم در تهران لیست انتخاباتی می‌دهند.

زهره طبیب‌زاده نوری عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در یک نشست خبری گفته است: ،مجلس سازو کار خاص خودش را دارد. نماینده نمی‌تواند به طور فردی تصمیم بگیرد و به تنهایی برنامه‌ریزی کند. نمایندگان می‌توانند طرحی را تنظیم ‌کنند و یا دولت لوایحی ارائه می‌دهد که بر اساس فوریت آن در مجلس بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود. معمولا دو فوریتی‌ها و بعد یک فوریتی‌ها در اولویت قرار می‌گیرند و لوایح و طرح‌های دیگر هم به صورت عادی در مجلس بررسی می‌شود. اینکه نماینده چه برنامه‌ فردی برای تدوین طرح‌ها دارد، یک چیز ایده‌آلیستی و دور از ذهن است.

ریحانه اخلاقی عضو فهرست ائتلاف امناء هم در همان نشست خبری گفته است: نمی‌توانیم منکر این قضیه شویم که یک فضای اکثریت مردانه در مجالس ما وجود دارد، طبعأ مطرح کردن مسائل زنان به صورت خاص در مجلس و همراه کردن آقایان کمی مشکل است. چرا لایحه امنیت زنان باید ۱۱ سال در مجلس بماند؟ قطعا در مجالس مختلف دهم و یازدهم زنان قدرت یا لابی مورد نظر را نداشتند، زنان معمولا در هیأت رئیسه حضور ندارند تا بتوانند نیازهایشان را مطرح و از پشتوانه آرای نمایندگان استفاده کنند.

هم‌چنین صمصامی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در گفت وگویی مدعی شده  است: اگر مجلس شفاف بود و مردم می‌دانستند یک عده چه بلایی سر سفره‌ آنها آوردند قطعا در دور اول به آنها رای نمی‌دادند.

حسن روحانی ریس‌جمهور سابق هم در دیدار جمعی از وزرا و معاونان سابق رئیس‌جمهور از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

جزییاتی از مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

اخذ رای راس ساعت ۸ صبح روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری شروع می شود و به مدت ۱۰ ساعت ادامه خواهد داشت. زمان اخذ رای با تشخیص ستاد انتخابات و وزیر کشور قابل تمدید است که دراین صورت توسط ستاد انتخابات کشور اطلاع رسانی خواهد شد.

واجدین شرایطی که درحوزه انتخاباتی که به مرحله دوم کشیده شده است؛ اگر درمرحله اول انتخابات شرکت کرده باشند فقط می توانند در همان حوزه رای دهند. اما افرادی که در مرحله اول انتخابات رای نداده اند می توانند درهر کدام از حوزه های ۲۲گانه شرکت نمایند.  بازه سنی برای شرکت در انتخابات ۱۸ سال است؛ بنابراین افراد متولد پیش ۱۳۸۵/۲/۲۱می‌توانند در انتخابات روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه شرکت نمایند. تشخیص اینکه افراد در مرحله اول در چه حوزه ای رای داده اند از طریق دستگاه احراز هویت و سیستم های موجود در شعب اخذ رای انجام می گیرد.

۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه درمرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان و ۲۲حوزه انتخابیه به این شرح وجود خواهند داشت: «تبریز، آذرشهر و اسکو» ، «شبستر»، «میانه»، «پارس آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز مغان »، «سمیرم»، «لنجان»، «کرج، اشتهارد و فردیس»، «تهران، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «مشهد و کلات»، «بیرجند، درمیان، خوسف»،«آبادان»، «رامهرمز و رامشیر»، «خدا بنده»، «زنجان و طارم»، «شیراز و زرقان»، «مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد»، «کرمانشاه»، «گنبد کاووس»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی» و «ملایر» که در ۱۵ استان کشور قرار دارند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران به جز حوزه انتخابیه ورامین  به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

تبلیغات این انتخابات هم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد امروز؛ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز شد و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند.

ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است که مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه «انتخاب ایران»، از سوابق نامزد مورد نظرشان جویا شوند.

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اظهارات جدید سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مرحله دوم انتخابات مجلس/ چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
  • ۹ روز مانده به انتخابات ۲۱ اردیبهشت
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • تمام ظرفیت‌ها وتجارب مدیریتی برای حل مشکلات مردم بهره‌گیری می شود
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس در استان تهران
  • آغاز تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس از بامداد امروز
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات در میانه و شبستر