Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری استان کرمانشاه گفت: هدف اصلی در ایجاد مناطق آزاد تجاری قصرشیرین؛ ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، لایحه هشت منطقه آزاد جدید در کشور که دولت و مجلس آن را تصویب کرده است، ظاهرا مغایرتی با قانون دارد که شورای نگهبان لایحه دولت در این خصوص را مجددا عودت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این لایحه سال گذشته در مجلس تصویب شد و به شورای نگهبان رفت که براساس اصل 74 قانون اساسی دوباره به مجلس برگشت داده شد تا اصلاحات انجام شود.

طبق اصل 74 قانون اساسی لایحه‌ای که از دولت به مجلس می‌رود، شاکله آن باید حفظ شود و کلیات طرح تغییر نکند اگر هم تغییری دارد به صورت جزیی باشد.

اما، به گفته صاحبنظران، مجلس در کلیات این لایحه تغییرات عمده‌ای ایجاد کرده که مورد تایید شورای نگهبان قرار نمی‌گیرید.

این لایحه احتمالا باید به دولت برگردد در آن‌جا دوباره تصویب شود و دوباره به مجلس و طی کردن پرسه قبلی تا در نهایت دوباره به شورای نگهبان فرستاده شود.

ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نیز در این لایحه آمده است، برای اطلاع از وضعیت این منطقه در استان به سراغ علی‌حیدر کرمی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری استان کرمانشاه رفتیم.

وی ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در بحث اشتغالزایی را بسیار بااهمیت توصیف کرد و گفت: این لایحه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، اما ظاهرا شورای نگهبان براساس اصل 74 قانون اساسی ایراداتی را گرفته که آن ایرادات به طور کامل رفع نشده است.

کرمی ادامه داد: اگر ایرادات شورای نگهبان مرتفع شود، فعالیت‌های خوبی در راستای وضعیت اقتصادی و اشتغالزایی استان صورت می‌گیرد، مسؤولان استان به طور جد پیگیر این موضوع هستند تا ایرادات رفع شود و این منطقه به منطقه آزاد تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری استان کرمانشاه، منطقه آزاد تجاری قصرشیرین نسبت به سایر مناطق آزاد تجاری کشور متمایز دانست و گفت: این منطقه به لحاظ وسعتی که دارد از دو جهت به اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور در ارتباط است اگر این کار به نتیجه برسد، قطعا شاهد رونق اقتصادی استان خواهیم بود.

وی افزود: این منطقه ظرفیت و استعدادهای بالایی دارد می‌تواند در بحث جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری در راستای توسعه استان خیلی موثر باشد.

رئیس سازمان مسؤول منطقه ویژه قصرشیرین ادامه داد: تمام نیازمندی‌هایی که در یک منطقه آزاد لازم است در قصرشیرین دیده شده و مشوق‌هایی را برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌ایم تا با خیال آسوده سرمایه‌گذاری کند.

رشد و توسعه منطقه‌ای، اجرای سیاست‌های توسعه منطقه‌ای، ایجاد قطب‌های اقتصادی، رشد و توسعه اقتصادی استان، بهره‌گیری از توانایی بالاقوه استان کرمانشاه، جذب سرمایه‌گذار خارجی و ایرانی، اقدام عملی برای ایجاد اشتغال، تعریف فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری در استان، جذب دانش و ارتقای فناوری سطح تکنولوژی، بهره‌گیری از فناوری برتر و نیروهای اقتصادی از طریق همکاری با شرکت‌های بین‌المللی، حمایت از صنعتگران داخلی و حمایت از آن‌ها و...؛ بخشی از اهداف ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین است که کرمی به آن اشاره کرد.

وی اظهار داشت: هدف اصلی در ایجاد مناطق آزاد تجاری، چه در قالب منطقه ویژه چه در قالب منطقه آزاد؛ ایجاد اشتغال، جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان است.

کرمی در خصوص منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین نیز، گفت: سازمان همیاری به‌عنوان سازمان مسؤول بخشی از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین را انجام داده طرح مطالعاتی جامع آن در مراحل پایانی است، این محدوده حدود یک‌هزار و 345 هکتار است.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای نگهبان کرمانشاه مجلس شورای اسلامی قانون اساسی کرمی قصرشیرین منطقه آزاد سرمایه گذار اشتغال رونق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است

دریافت 924 KB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ طحان نظیف گفت: برخی ایرادات سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است و انشاالله تا روزهای آینده جمع بندی و ارسال نظر را خواهیم داشت.

کد خبر 849316 برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان زنان

دیگر خبرها

  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی وارد کشور شد
  • نخستین محموله خودروهای هیبریدی واردات قطعی به قشم رسید
  • ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی واردات قطعی به قشم
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • ایرادهای سابق شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب هنوز به قوت خود باقی است
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد