Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: در حوزه نیروی توانبخشی با کمبود سه برابری مواجه هستیم و ۱۰ سال است در این مدت جذب نیرو نداشتیم. ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

علی متقیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد٬ اظهار داشت: 1387 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در 59 مدرسه استثنایی روستایی و شهری خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش خراسان‌شمالی توسعه عدالت آموزشی را مهمترین وظیفه این حوزه عنوان کرد و افزود: 10 تا 15 درصد دانش‌آموزان هر جامعه نیازهای ویژه دارند که باید از نظر آموزشی و توانبخشی تحت پوشش قرار بگیرند. این رقم در خراسان شمالی 3 درصد است به طوری که سه درصد دانش آموزان مدارس استان تحت پوشش آموزش‌های ویژه قرار دارند.

وی در ادامه از کمبود نیروی تمام وقت توانبخشی در مدارس استثنایی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 350 همکار فرهنگی و 15 نیروی تمام وقت توانبخشی در 230 کلاس درس وظیفه هدایت و ارائه خدمات به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را برعهده دارند اما آن چیزی که در این بین بیش از هر چیزی به چشم می خورد کمبود نیروی تمام وقت توانبخشی است که باید این رقم سه برابر باشد اما 10 سال است جذب نیرو در این حوزه نداشتیم.

تهران| نمایشگاه توانمندی‌ها و آثار هنری دانش‌آموزان معلول در آموزشگاه استثنایی باغچه‌بان+ تصاویراصفهان| پای درددل یک قهرمان؛ حق معلولان درباره اشتغال کجاست؟16 اجرای خیابانی در محوطه تئاترشهر به مناسبت روز معلولین

متقیان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 14 دانش آموز طیف اوتیسم در استان شناسایی شده٬ تصریح کرد: در سال 98، 115 تنبلی مورد چشم دانش آموزان با نیازهای ویژه شناسایی و برای درمان ارجاع شده‌اند. همچنین در این مدت 300 دانش‌آموزان نیازمند عینک، 30 دانش آموز نیازمند سمعک و 14 دانش آموز طیف اوتیسم شناسایی شده‌‌اند.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان طیف اوتیسم در استان در حال افزایش هستند٬ ادامه داد: دانش آموزان طیف اوتیسم که دارای دو مشخصه نقص شدید در برقراری روابط اجتماعی و حرکات محدود و تکراری هستند در حال افزایش بوده که باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این خصوص صورت بگیرد. تاکنون در خراسان شمالی 40 دانش‌آموز این ردیف شناسایی شده است.

رئیس اداره استثنایی آموزش و پرورش خراسان شمالی در پایان با اشاره به مشکلات و کمبودهای این حوزه اضافه کرد: عدم مسئولیت‌های تعریف‌شده برای دانش آموزان استثنایی و معلول، ناهماهنگی بین ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان به این دسته از دانش آموزان و افراد، نبود وسایل حمل و نقل مناسب سازی شده، کمبود سالن ورزشی مجهز ویژه دانش‌آموزان معلول و استثنایی و کمبود فضای خوابگاهی برای دانش‌آموزان دختر این حوزه از جمله مهمترین مشکلات اداره استثنایی آموزش و پرورش استان است.

انتهای پیام/312/ز

R7719/P/S6,55/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، علی اکبر چراغیان در جمع نمازگزاران جمعه بردسکن از برگزاری بیش از ۴۰ عنوان برنامه در طول این هفته خبر داد و افزود:  آموزش و پرورش بردسکن در حوزه پرورشی از جمله اقامه نماز در مدارس یکی از شهرستان‌های برتر در استان انتخاب شده است و طرح سه‌شنبه‌های معنوی هر هفته با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در یکی از مدارس برگزار می‌شود. 

مدیر آموزش و پرورش بردسکن از راه‌اندازی مهد الرضا برای آموزش قرآن در رده سنی زیر۶ سال خبر داد و افزود : در همین راستا نیز توانسته ایم بیش از ۶۰ مربی قرآن  در شهرستان تربیت کنیم.
 وی به طرح قاضی در مدارس اشاره کرد و افزود : با اجرای این طرح که با مشارکت دادگستری و مشاوران اجرا می‌شود باعث شده است بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان و والدین کاهش پیدا کند.

مدیر آموزش و پرورش بردسکن وضعیت آموزشی دانش آموزان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود :  ۱۵ درصد قبولی دانش آموزان در مقطع‌های  مختلف تحصیلی نسبت به سال تحصیلی گذشته  افزایش پیدا کرده است که از این لحاظ آموزش و پرورش شهرستان بردسکن جز  ۱۰ نواحی آموزش و پرورش در سطح استان می‌باشد. 

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت/ زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع مشخص نیست
  • ترک تحصیل ۱۵ درصد دانش‌آموزان خراسان شمالی در دوره متوسط دوم
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • کمک ۸۵ میلیارد تومانی خیران و دولت به حوزه آموزش و پرورش بردسکن
  • مراسم روز معلم در مدارس دانش‌آموزان اتباع + فیلم
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان
  • ممنوعیت‌های تازه به سبک دهه ۶۰ در مدارس
  • تکرار سختگیری دهه ۶۰ در مدارس
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی