Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود برومند در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش و فناوری که امروز دوشنبه ۱۸ آذرماه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: براساس سنتی که در وزارت علوم داریم، هر سال در آستانه هفته پژوهش و فناوری، برنامه‌ها را مطرح و گزارشی از فعالیت‌های حوزه پژوهش و فناوری ارائه می‌دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعار هفته امسال پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین و رونق تولید در تمام استان‌ها است.

وی ادامه داد: هر یک از روزهای هفته به نام مشخصی مزین شده است. امسال نیز مانند هر سال پژوهش را از مدرسه آغاز می‌کنیم. زنگ پژوهش را با حضور وزرای علوم و آموزش و پرورش در دبیرستان پسرانه فرهنگ منطقه ۲ تهران برگزار می‌شود. مدارس به مناسبت هفته پژوهش این امکان را دارند با دانشگاه‌ها هماهنگ کرده و دانش‌آموزان را با فضای دانشگاه‌ها بیشتر آشنا کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: دوشنبه به برنامه‌های ویژه بیانیه گام دوم اختصاص دارد. سه‌شنبه تجلیل از پژوهشگران برتر را همزمان با افتتاحیه سه نمایشگاه خواهیم داشت. این مراسم در نمایشگاه بین‌المللی برگزار خواهد شد.

برومند بیان کرد: امیدواریم با حضور محققان، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، فضای مثبتی را فراهم کنیم تا دانشگاه‌ها و شرکت‌های فناور از این فضا استفاده کنند.

وی افزود: سال ۹۷ با تمام مشکلات و پیچیدگی‌ها، سال خوبی بود و تعداد ایده‌های تجاری رشد خوبی داشت. تعداد فناوری‌ها و خدمات صادر شده هم با افزایش روبرو بود. میزان صادرات با توجه به شرایط کشور ۶۲ میلیون دلار بوده که تابع 2 شاخصه مهم تنگناهای صادراتی و خروج شرکت‌های بزرگ از پارک‌ها بود.

برومند یادآور شد: رشد بسیار زیادی را در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور داشتیم. مجموعه مستقر در پارک‌های فناوری، تحصیل‌کرده و هوشمند هستند. استراتژی وزارت علوم در توسعه فعالیت‌ها و زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری بر سه پایه استوار است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه پیام‌نور و صندوق نوآوری و شکوفایی امضا کردیم و ۳۰۰ میلیارد تومان از این صندوق به صندوق‌های پژوهش و نوآوری برای حمایت از واحدهای فناور اختصاص داده شد. همچنین طرح تحول ارتباط دانشگاه با صنعت را تدوین کردیم. راهبردهایی مانند فرهنگ‌سازی و تشویق در نظر گرفتیم. تاکید داریم بر مدل‌سازی اصرار نورزیم و هر واحد استانی براساس مقتضیات، مدل تعریف کند.

برومند خاطرنشان کرد: تعداد قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه در سال ۹۷ به بیش از هفت هزار قرارداد رسید. تعداد کارفرماها و مجریان قرارداد نیز با افزایش روبرو بود. پروژه بعدی ما تبدیل این پروژه‌ها به پروژهای تحصیلات تکمیلی است تا دانشجویان از این راه، درآمد داشته باشند.

وی بیان کرد: تعداد پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی مرتبط با قراردادهای ارتباط لت صنعت و جامعه رشد سه برابری داشته؛ اما مطلوب ما نیست؛ چراکه باید به سهم ۲۵ درصدی از مجموع پایان‌نامه‌ها دست پیدا کنیم.

ادامه دارد.

168 / 31 معاون پژوهش و فناوری مسعود برومند وزیر علوم پایان‌نامه‌

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: معاون پژوهش و فناوری مسعود برومند وزیر علوم پایان نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد

سید مسعود عظیمی در بازدید شهرک‌ها و نواحی صنعتی فیروزآباد با بیان اینکه هم‌اکنون شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند فعال و آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: فعال‌سازی ناحیه صنعتی جایدشت نیز در برنامه قرار خواهد گرفت.

او تصریح کرد: ۵۵ واحد تولیدی، صنعتی بهره‌بردار با اشتغال ۴۶۰ نفر نیز در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد مشغول فعالیت هستند.

عظیمی با بیان اینکه شهرستان فیروزآباد به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر محور مواصلاتی استان با پارس جنوبی از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، افزود: توسعه اراضی شهرک‌های صنعتی این منطقه با هدف بسترسازی برای استقرار صنایع در برنامه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در راستای تکمیل زیرساخت‌ها، ۵ پروژه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته در شهرک‌های صنعتی روزبدان و میمند انجام یا در حال انجام است، گفت: این طرح‌ها شامل تکمیل شبکه داخلی آب و فاضلاب و جدول‌گذاری و زیرسازی معابر در شهرک روزبدان و طرح‌های تکمیل زیرسازی و شبکه داخلی آب در شهرک صنعتی میمند است.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با بیان اینکه واحد‌های صنعتی بزرگی در شهرک صنعتی میمند در مرحله استقرار هستند و این شهرک صنعتی افق درخشانی برای توسعه و تبدیل شدن به‌عنوان یک قطب صنعتی دارد، افزود: از واحد‌های صنعتی مطرحی که هم‌اکنون مراحل پایانی ساخت‌وساز را طی می‌کند، دو واحد صنعتی تولید روغن پایه با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۶۰ نفر انجام است که نیمه نخست امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود