Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@17:44:11 GMT

دانشجو برای اندیشه آزاد ستاره‌دار نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۵۳۹۰

دانشجو برای اندیشه آزاد ستاره‌دار نمی‌شود

گروه فرهنگی ــک ارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا با یادآوری این مطلب که در نظام جمهوری اسلامی ایران کسی را به خاطر اندیشه زندانی نمی‌کنند، اظهارکرد: برای اندیشه آزاد دانشجو ستاره‌دار نمی‌شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، امیر علی‌حیدر امیری، کارشناس مسائل سیاسی غرب آسیا عصر یک‎شنبه، هفدهم آذر در کرسی آزاداندیشی که به‌مناسبت روز دانشجو در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهارکرد: مسئولان باید در جلسه مقدس روز دانشجو شرکت کنند و عدم حضور مسئولان استانی در مراسم روز دانشجو قابل پذیرش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ذکر این مطلب که دانشجو قشر پویا و فعال جامعه است، اضافه کرد: ۱۶ آذر ۳۲ در انقلاب بیشترین شهدای ما دانشجو بودند امروز نیز دانشجویان قشر روشنگر جامعه هستند.

امیری با اشاره به این‌که دانشجویان در بیان انتقادها باید معیارها را بیان کنند و مصداقی صحبت نکنند، تصریح کرد: در مسائل سیاسی مُدل اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر مُدل اقتصادی اسلام است.در خصوص مسائل پیش آمده نمایندگان به‌جای مجوز دادن هر سال قیمت بنزین و خامل‌های انرژی را گران کنند دولت باید سالانه حامل‌های انرژی را گران می‌کرد هر چند دولت قبل از گرانی باید مردم را توجیه می‌کرد.

این تئوریسین مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که دولت قبل از گران شدن بنزین باید مردم را نسبت به افزایش قیمت بنزین اقناع می‌کرد، طرح هدفمندسازی یارانه‌ها را اشتباه دانست و گفت: ۴۵ هزار به مردم دادند اما نرخ اجناس آزاد شد.

مردم نسبت به گرانی بنزین اقناع نبودند

وی با ذکر این مطلب که در زمینه مسائل اقتصادی باید همه پایبند به سند چشم‌انداز بیست ساله تحول باشند، تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین زمانی رخ داد که عراق و لبنان شلوع شد و اطراف ما ناامن بود بنزین گران شد از طرفی مردم هم نسبت به گرانی بنزین اقناع نبودند.

امیری در خصوص موارد اغتشاشات و جرم امنیتی، اظهارکرد: ما اندیشه سیاسی و جرم سیاسی داریم در نظام اسلامی ندیدیم کسی را برای اندیشه زندانی کنند و برای اندیشه آزاد دانشجو ستاره‌دار نمی‌شود اما اگر کسی با اندیشه خود زمینه وقوع جرم شود آنگاه جرم امنیتی ایجاد کرده است به‌معنای دیگر اگر کسی بخواهد وضع موجود را با زور و شیشه شکستن تخریب کند حرکت آن جرم امنیتی است.

این مدرس اقتصاد مقاومتی کرسی‌های آزاداندیشی را فضا و مکانی برای ابراز نظرات برای رفتن به سمت تکامل دانست و گفت: این جلسات فرصتی برای بیان آزادانه نظرات دانشجویان است کمااینکه مقام معظم رهبری بر برگزاری و گسترش کرسی‌های آزاداندیشی تاکید دارد.

وی بر لزوم کارآمدی بیشتر احزاب در جامعه تاکید کرد و گفت: در قضیه بنزین اگر احزاب ما برای مردم خوبی‌ها، بدی‌ها و محسنات مباحث گرانی حامل‌های انرژی را بیان می‌کردند برخی مشکلات حل می‌شد.

امیری در پاسخ به این سؤال که آیا رهبری با برجام مخالف بودند یا خیر، تصریح کرد: رهبری با برجام موافق نبودند و موافق هم‌ نبودند اما فرمودند آمریکا بدعهد و پیمان‌شکن است با این وجود دولت از خط قرمزها عبور نکند.

لزوم توجه به حجاب و عفاف در جامعه دانشگاهی

این تئوریسین مسائل سیاسی با یادآوری این مطلب که انقلاب بر بستر شرایط نامطلوب است، ادامه داد: اگر ما از رژیم پهلوی راضی بودیم قطعاً انقلاب نمی‌کردیم و خدمات پس‌از انقلاب نسبت به قبل از آن قابل قیاس نیست به‌طوری‌که به استناد بانک جهانی اقتصاد ایران قبل از انقلاب در رتبه ۲۶ و امروز جایگاه ۱۸ است این در حالی‌است که جمعیت ما نسبت به قبل از انقلاب دو برابر شده است.

این مدرس اقتصاد مقاومتی با بیان این‌که قدرت اقتصادی ما از ۴۹۰ میلیارد دلار قبل‌از انقلاب به ۱۸۰۰ میلیارد دلار ارتقا پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب بخش خصوصی در بحران بود اما پس‌از آن شاهد ده برابر شدن واحدهای صنعتی نسبت و رشد صد برابری صادرات غیر نفتی نسبت به قبل از انقلاب شاهد هستیم.

وی با بیان این‌که ما از لحاظ اقتصادی پیشرفت کردیم اما اتتخاب‌های نادرست، فشارهای اقتصادی ریشه مشکلات اقتصادی است، ادامه داد: رهبری بر اقتصاد مقاومتی و توجه داخل تاکید کردند و مُدل اقتصادی ما مُدل خویی است باید اقتصاد مقاومتی را به‌معنای واقعی کلمه ترویج دهیم.

وی بر لزوم توجه به حجاب و عفاف در جامعه دانشگاهی تاکید کرد و یادآور شد: حجاب به‌ویژه برای بانوان صیانت از آنان در برابر نامحرمان است این در حالی‌است که کسانی‌که برای حجاب خود ارزش قائل هستند زندگی موفقی دارند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان گروه فرهنگی کرسی آزاد اندیشی مدرس حوزه و دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند

به گزارش خبرنگار مهر، فرح حدیب ظهر دوشنبه در همایش افق تحول دانشگاه، اجلاسیه گروه کشوری معماری و شهرسازی در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد شاهرود با بیان اینکه دانشگاه نباید خود را از مسائل کشور جدا ببیند، تاکید کرد: مسائل کشور، چالش‌ها برای دانشگاه، می‌بایست مسائل حقیقی، واقعی و اصلی باشد.

وی با بیان اینکه تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان از جمله دیگر مسائل مهم در نظام دانشگاهی کشورمان است، افزود: فراتر از مسئله تعلیم، باید تربیت با جهت گیری معنوی و اخلاقی و تلطیف روحی در کنار دمیدن روح احساس هویت در مجموعه جوان دانشجو از دیگر رسالت‌های دانشگاهی است که آن را دنبال می‌کنیم.

مدیرگروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزادهای کشور سه دسته هستند گروهی هیأت علمی پیوسته هستند گروهی هیأت علمی وابسته و گروه دیگر مدرس یارها هستند که تحولی در حوزه کارکرد استاد و دانشگاه و دانشجو را دنبال می‌کنیم، تاکید کرد: در واقع ما دانشگاه را در سند تحولی جدید دانشگاه آزاد به عنوان سکوی دانایی می‌دانیم.

حدیب گفت: تحولی که دنبال می‌کنیم، حرکت از دانشگاه مدرک گرا که استاد بر اساس تعداد مقاله ارزیابی شود و دانشجو هم علاقمند به گرفتن مدرک باشد به سمت دانشگاه تعاملی یاد دهی، یادگیری، ارزش آفرین، دانایی و توانایی است.

وی با بیان اینکه گروه‌های معماری و شهرسازی به واسطه اینکه در سبک زندگی مردم تأثیرگذار هستند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند، گفت: برای اینکه بتوانیم تأثیر فرهنگ ساز دانشگاه را داشته باشیم تلاش داریم که تعامل بین استاد به عنوان رابط با دانشجویان، گروه‌ها و دانشکدگان را تقویت کنیم.

مدیرگروه کشوری گردشگری و میراث با بیان اینکه ۸۷۶ هیأت علمی در رشته معماری و شهرسازی در دانشگاه آزاد کشور مشغول به تدریس و فعالیت علمی هستند، تاکید کرد: ۱۹۲ دانشگاه آزاد کشور رشته معماری و شهرسازی را دارد و در این رشته‌ها ۴۸ هزار دانشجو تحصیل می‌کنند همچنین سرانه هیأت علمی به دانشجویان ما در رشته معماری و شهرسازی ۵۶ نفر به یک عضو هیأت علمی است.

حدیب با بیان اینکه ۴۲ درصد اساتید معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد کشور خانم و مابقی آقایان هستند، تاکید کرد: رشته معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد در کشور، دارای شش استاد تمام، ۲۲ دانشیار و ۴۶۸ استاد یار است.

وی با بیان اینکه در گروه کشوری گردشگری و میراث دانشگاه آزاد مجلات بسیار خوبی نیز به لحاظ علمی داریم، تاکید کرد: ۱۴ مجله امروز در این رشته‌ها فعال هستند که از بین آنها چهار مورد مرتبط با علمی، پژوهشی وزارت علوم و مقالات آی اس سی هم می‌شوند و هشت مورد دیگر هم گرید آ دانشگاه آزاد را دارند و دانشجویان دکترای ما می‌توانند برای پیش دفاع‌ها و گرفتن مجوز دفاع از آنها استفاده کنند.

کد خبر 6098438

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا پیوند بین دانشجو، صنایع و ایجاد اشتغال است
  • شهید مطهری مسیر حرکت جوانان را به سمت آموز‌های دینی سوق داد
  • نگاه دولت به مسائل اقتصادی تخصصی است نه سیاسی
  • دانشکده‌های مهارت برای تأمین نیاز صنایع دانشجو تربیت کنند
  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • نقش و تأثیر زنان فرهیخته مسلمان در ارتقا اندیشه دینی بررسی می شود
  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • دانشگاه‌ها از مسائل کشور جدا نشوند
  • چرا ساترا به حذف «حشاشین» ورود کرد؟/ ترور را به ایران نسبت دادند!
  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است