Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-05@23:55:03 GMT

نقش انقلاب توئیتری در آشوب هاب ایران

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۵۸۰۸

نقش انقلاب توئیتری در آشوب هاب ایران

ریچارد سیمور ضمن ‌اشاره به استفاده‌ای که وزارت امورخارجه آمریکا در استفاده از توئیتر و فیس‌بوک برای ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران ۸۸ انجام داد، به پایان گرفتن نقش این رسانه‌های مجازی می پردازد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، عبارت «انقلاب توئیتری» ابداع وزارت امور خارجه آمریکا در هدایت وقایع فتنه ۸۸ در ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اینک پس از گذشت ۱۰ سال، اسطوره‌ «انقلاب توئیتری» در حال مرگ است. زمانی این اصطلاح با شور و حرارت در مورد شورش‌های ایران (۲۰۰۹) و برخی کشورهای دیگر به‌کار می‌رفت... دفتر اوباما پیوند تنگاتنگی با سیلیکون وَلی (محل اصلی شرکت‌های و موسسات سایبری در آمریکا) داشت، زیرا اینترنت را راهی برای برهم‎زدن آسایش مخالفان آمریکا قلمداد می‌کرد.

این مطلبی است که ریچارد سیمور در نشریه بریتانیایی NewStatesman نوشته است. او ضمن ‌اشاره به استفاده‌ای که وزارت امورخارجه آمریکا در استفاده از توئیتر و فیس‌بوک برای ایجاد آشوب و اغتشاش در ایران ۸۸ انجام داد، به پایان گرفتن نقش این رسانه‌های مجازی پرداخته و سپس کارنامه سیاهی از فعالیت‌های آنها ارائه می‌دهد. ریچارد سیمور می‌نویسد: «امروز کمتر عبارت «انقلاب توئیتری» شنیده می‌شود و از دلایل آن از میان رفتن اعتبار و تازگی آن است. رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان گونه‌ای از ارتباط دیگر چندان مهم تلقی نمی‌شوند؛ این در حالی‌ است که توئیتر و فیسبوک در تحولات سیاسی فاجعه‌باری نقش داشته‌اند: گروه داعش آگاهانه جهت جذب نیرو و تشکیل کمپین‌های پیام‌رسانی پیشرفته‌اش از رسانه‌های اجتماعی بهره برد و از این طریق یک ارتش جهانی شبه‌دینی برپا ساخت. «انقلاب توئیتری» واقعی با بریدن سرها و اهتزاز پرچم‌های سیاه بود که تحقق یافت.»


با این حساب چه ایده‌ای از انقلاب توئیتری باقی مانده درحالی که امثال توئیتر و فیس‌بوک به کار جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات برای دولت‌های آمریکا و اسرائیل می‌آیند و محل رشد و سازماندهی گروه‌های تروریستی مخوفی همچون داعش هستند و به قول ریچارد سیمور «این غول‌های رسانه‌های اجتماعی در کار نظارت دولتی و جنگ سایبری شریک دولت آمریکا هستند.»

منبع: کیهان

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: وزارت امورخارجه آمریکا انقلاب توئیتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۵۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پمپاژ دروغ‌های رسانه‌ای علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا + فیلم

با اینکه برخی رسانه‌ها دروغ‌هایی چون آزار و اذیت‌ اساتید تا یهود ستیزی را علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا پمپاژ کردند اما باید واقعیت را از زبان دانشجویان یهودی دانشگاه‌های آمریکا بشنوید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • پمپاژ دروغ‌های رسانه‌ای علیه دانشجویان معترض دانشگاه‌های آمریکا + فیلم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی