Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران گفت: به توجه به اقدامات انجام‌شده، پیش‌بینی می‌کنیم پروژه‌های مترو استان تهران تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.

نعمت اله ترکی رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تأمین اعتبار متروی پردیس، پرند، اسلامشهر و ورامین، اظهار کرد: امسال متروی پردیس در ردیف بودجه قرارگرفته، اما متروی پردیس با مشارکت شرکت عمران پردیس ساخته می‌شود و منابع مالی این پروژه نیز بر عهده این شرکت است تا به‌صورت مشارکتی به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سال آینده برای مترو پردیس ردیف بودجه اختصاص دادیم اما به دلیل مشارکتی بودن این پروژه ردیف‌های دولتی برای پشتیبانی در نظر گرفته‌شده است.

ترکی افزود: مطالعات متروی پردیس به اتمام رسیده و شرکت عمران زمان آغاز عملیات عمرانی را دهه فجر اعلام کرده است و سعی ما بر این است که متروی تهران به پردیس جزو شاخص‌ترین و بی‌نظیرترین پروژه مترو شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران در خصوص وضعیت متروی تهران به اسلامشهر، بیان کرد: منابع مالی این پروژه از ابتدای امسال به‌صورت مشارکتی با دولت، حوزه بخش خصوصی و شهرداری اسلامشهر آغازشده است.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها و تجهیزات متروی اسلامشهر با تفاهم‌نامه میان شهرداری و قرارگاه خاتم انبیاء تهیه و پیشرفت فیزیکی خوبی را در این پروژه مشاهده می‌کنیم.

ترکی با بیان اینکه پروژه قطار عمومی تهران به پاکدشت در اولویت قرارگرفته، عنوان کرد: ردیف اعتباری خوبی برای متروی تهران به پرند در ردیف اعتباری سال ۹۹ در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران در خصوص وضعیت قطار بین‌شهری تهران به ورامین، پیشوا و گرمسار، گفت: به این پروژه در سال ۹۸ حدود ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و سال آینده هم حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت تا این پروژه به‌سرعت به اتمام برسد.

وی افزود: پیش‌بینی ما این است که این پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد و با اتمام طرح حمل‌ونقل ریلی در استان تهران چندین کار زیربنایی در استان تهران انجام می‌شود.

ترکی در پایان خاطرنشان کرد: پس از اتمام این طرح شاهد کاهش حمل‌ونقل جاده‌ای از شهرستان‌های اطراف به تهران و بلعکس خواهیم بود که در ادامه خروجی آن کاهش آلودگی هوا، کم شدن ترافیک درون و برون‌شهری و مصرف حداقلی انرژی و سوخت خواهد بود.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/م/ی۳۰

منبع: فارس

کلیدواژه: استان تهران تهران پردیس مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند ساخت و بهبود وضعیت اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در گرو همکاری و مشارکت های مردمی و سازندگان است گفت: دولت در حال حاضر با عرضه زمین و در اختیار قرار دادن این اراضی به متقاضیان و پرداخت تسهیلات ساخت روند را برای ورود بیشتر متقاضیان فراهم می‌کند.

وی افزود:  حدود ۲میلیون و ۵۰۰هزار پروژه نهضت ملی مسکن در حال ساخت است که دولت می تواند با استفاده از ظرفیت های مردمی و عرضه زمین  این پروژه ها را  تا پایان دولت سیزدهم تحویل دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن توضیح داد: در حال حاضر روند ساخت یکی از سایت‌های طرح نهضت ملی مسکن به مساحت ۵۶۰ هکتار ظرفیت ساخت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد.

وی یادآور شد: حضور مردم در پروژه های نهضت ملی مسکن زمینه ساز تسریع در اجرای خانه های ویلایی و پروژه های کوتاه مرتبه می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهرک پرنیان در ۲۰ کیلومتری پردیسان محدوده امامزاده عبدالله (ع) قرار دارد که در آن دو مجموعه مجزا احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان طرح نهضت ملی مسکن را به عنوان یک اولویت و برنامه اساسی پیگیری می‌کنند، ادامه داد: در  شهرهای مرکزی  کشور روند ساخت۷۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی شورای شهر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • اتمام مرمت و لایروبی دو رشته قنات کشاورزی در ورزقان
  • هیچ صندوقی در انتخابات تهران ابطال نشد
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • درخواست فرهنگیان بر نظارت به موضوع نقل و انتقال
  • دوستی: تعریف منابع چندگانه اعتباری ضامن پیشرفت پروژه‌های پیشران بوده است
  • تقسیم استان تهران / استان تهران غربی : شهریار، ملارد، بهارستان و پرند / استان تهران شرقی : ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک
  • جزییات تقسیم استان تهران: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند / در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • جزییات طرح تقسیم استان تهران از زبان استاندار: در غرب، شهریار، ملارد، بهارستان و پرند تبدیل به یک استان می‌شوند و در شرق، ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک یک استان جدید می‌شوند
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است