Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@05:42:02 GMT

ساخت ۱۳ مدرسه برای اتباع خارجی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۲۶۱۸۴

ساخت ۱۳ مدرسه برای اتباع خارجی

به گزارش خبرنگار مهر، فرخ ساسانی رییس اداره امور بین الملل و اداره اتباع وزارت کشور صبح امروز در کارگاه آشنایی خبرنگاران با پناهندگان و مسائل پناهندگی اظهار کرد: زمانی که پناهندگان وارد کشور می شوند به این دلیل که مسیر طولانی را در راه بوده اند باید قبل از هرچیزی امکانات اولیه زیست را برای آن ها فراهم می کردیم، همچنین اقدامات اولیه را در خصوص مکان هایی برای پذیرای در استان ها در همین راستا ایجاد شد و آن ها مستقر شدند و بخشی عظیمی نیز در سطح شهر اسکان پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساسانی در ادامه با بیان اینکه اولویت و اهمیتی دیگر که در جمهوری اسلامی ایران و در حوزه ارائه خدمات وجود بحث آموزش است، بیان کرد: شناسایی و صدور مدارک شناسایی برای پناهندگان داخل کشوز انجام شد و امکان ثبت نام در مدارس برای دانش آموزان پناهنده فراهم شد و بنابر مصوبه هیات محترم وزیران ثبت نام فرزندان پناهندگان به صورت رایگان انجام می شود و در حال حاضر نیز نزدیک به ۴۸۰ هزار پناهنده در مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: از موارد نادر در خصوص آموزش تحصیلی برای پناهندگان که مانند آن در هیچ جای دنیا یافت نمی شود مبحث ثبت نام پناهندگان فاقد مدارک است، در سال ۲۰۱۵ میلادی بنابه دستور مقام معظم رهبری اتباع افغان فاقد مدارک که فرزندان لازم تعلیم داشتند بدون مدرک در مراکز تحصیلی ثبت نام شدند و قریب به ۱۳۷ هزار نفر از این دانش آموزان در حال حاضر اشتعال به تحصیل دارند.همچنین روند ثبت نام در مدارس همواره همراه با اقداماتی است که تمامی این اقدامات برای این دانش آموزان نیز صورت پذیرفته است. 

رییس اداره امور بین الملل و اتباع وزارت کشور در رابطه با آموزش نهضت سواد آموزی برای پناهندگان درون کشور،خاطرنشان کرد: در بخش های مختلف برای پناهندگان دنبال شد و نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در دوره های سواد آموزی شرکت کردند، نکته قابل توجه در این رابطه این است که میزان سواد تحصیلی این پناهندگان در بدو ورود کمتر از ۶ الی ۷ درصد بود اما در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد دارای سواد هستند، در خصوص امکانات برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی برای آن ها نیز فراهم شد.

ساسانی افزود: با مشارکت برخی از سازمان از جمله آژانس پناهندگان که بزرگترین شریک ما در خصوص ساماندهی پناهندگان محسوب می شود بسیاری از امکانات آموزشی و تحصیل فراهم شد و در حال حاضر ۱۳ مدرسه را در دست احداث داریم که تجهیز این مدارس تماما از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

این‌مقام مسئول با بیان این مبحث که خدمات اولیه بهداشتی از دیگر مباحثی است که در اولویت قرار دارد و یکی از دغدغه هایی که وجود داشته موضوع حمایت از کودکان و مادران است، تصریح کرد: پناهندگان از ابتدا می توانستند به مراکز درمانی مراجعه کنند. از سال ۲۰۱۵ توافقی میان وزرای کشور، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت انجام شد که تمامی خدمات درمانی ارائه شده بر بستر بیمه خدمات سلامت قرار گیرد و ان ها بتوانند از دفترچه بیمه سلامت ایرانیان استفاده کنند، همچنین در رابطه با اقشار آسیب پذیری که نیازمند توجه بیشتری بودند،با مشارکت کمیساریا برای ۹۲ هزار نفر دفترچه بیمه رایگان صادر شده است، البته شایان ذکر است این موضوع منهای بحث خدمات درمانی است و مراجعه به مراکز ارائه دهنده این خدمات است. در باب معلولین نیز تفاهنامه هایی با سازمان بهزیستی صورت گرفته که سعی در برطرف سازی مشکلات آنان دارد.

ساسانی در پایان گفت: بحث حمایت از معیشت اقشار به شدت آسیب پذیر از جمله موارد دیگری است که در دستور کار قرار گرفته و مصداق بارز این موضوع همکاری سازمان های ذکر شده با سازمان فنی و حرفه ای است که در این راستا آموزش در ۲۰۰ رشته برای پناهندگان صورت پذیرفته و ادامه پیدا خواهد کرد تا در بازگشت به کشور خود امکان اشتغال داشته باشند. برای کسانی که فاقد سرپرست خانوار هستند نیز کارگاه هایی احداث شده و با کمک های سازمان بین المللی می توانند اشتغال پایدار داشته باشند و می توانند از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند. در حوزه های فرهنگی و هنری و ورزشی نیز فعالیت های فراوانی صورت گرفته است که به دلیل ضیق وقت نمی توان به صورت دقیق به آن ها اشاره ای کرد.

کد خبر 4792997 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: اتباع خارجی وزارت آموزش و پرورش وزارت کشور شهرداری تهران شورای شهر تهران آلودگی هوا شهر تهران قوه قضاییه معلولان محسن هاشمی وزارت آموزش و پرورش اغتشاشات ایران دستگیری سارق آتش نشانی سیدابراهیم رئیسی محمد علی نجفی روز جهانی معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری جرائم ابلاغی کارفرمایان متخلف در استان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه امسال با اجرای هزار مورد گشت زنی از ۵ هزار و ۵۵۲ کارگاه و بنگاه اقتصادی استان بازرسی شده است، گفت: در این بازرسی‌ها ۴ هزار و ۷۵۸ نفر از اتباع غیرمجاز شناسایی شدند.
سید مهدی قائم مقامی با بیان اینکه در این مدت بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از کارفرمایان متخلف در به‌کارگیری اتباع غیرمجاز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند، افزود: همچنین بیش از هزار پرونده درخواست به کارگیری اتباع خارجی بررسی شد که در نتیجه ۵۴۷ روادید با حق کار اتباع خارجی، ۴۷۳ پروانه کار اتباع خارجی صادر شده و ۷۲۲ پروانه کار اتباع خارجی تمدید شده است.
قائم مقامی، علت حضور برخی از اتباع خارجی را ارائه آموزش‌های تخصصی اعلام کرد و گفت: با حضور متخصصان دیگر کشور‌ها تاکنون ۵۷۹ نفر ساعت آموزش نیرو‌های ایرانی اجرا و هزار و بیست نفر از نیرو‌های ایرانی با اتباع خارجی جایگزین شده‌اند.
این مقام مسؤول با بیان اینکه امسال اشتغال ۷۲ هزار تبعه تعیین شده است، افزود: اجرای طرح‌های تعیین وضعیت اشتغال اتباع افغانستانی دارای مدرک سرشماری و بازشماری در بازه زمانی ۳ ماهه اول سال و طرد اتباع خارجی غیرمجاز در بازه زمانی ۶ ماهه دوم سال و تشدید گشت‌های مشترک بازرسی از دیگر اقدامات حوزه اتباع خارجی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.
وی ادامه داد: همچنین نظارت، ارزیابی عملکرد و بازرسی از ۲۴ دفتر خدمات اقامت و اشتغال اتباع خارجی (دفاتر کفالت) از جمله اقدامات مؤثر در صدور و تمدید بیش از ۴۰ هزار کارت کار برای اتباع خارجی مجاز موضوع بند "ج" ماده ۱۲۲ قانون کار بوده است.

دیگر خبرها

  •  اختصاص ۱۰۰ مدرسه و تعدادی از اماکن و سالن‌های ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی
  • تنها طرح قانونی برای اتباع خارجی طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری است
  • تنها طرح قانونی برای اتباع و مهاجرین خارجی طرح جذب، مدیریت منابع مالی و سپرده گذاری است
  • بازگرداندن اتباع خارجی غیر مجاز در استان فارس
  • افزایش چهار برابری جرائم ابلاغی کارفرمایان متخلف در استان
  • برگزاری جلسه ساماندهی اتباع خارجی استان قزوین
  • بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز
  • اختصاص ۱۰۰ مدرسه برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در کرمانشاه
  • ۱۰۰ مدرسه برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در کرمانشاه اختصاص یافت
  • بررسی پرونده توقیف خودروی اتباع خارجی غیرمجاز در سیستان و بلوچستان