Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان شامگاه یکشنبه در دیدار جمعی از مسئولان نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس استان گیلان که در دفتر معظم له برگزار شد،گفت: انسان باید همواره در دنیا برای آبادانی آخرت خود تلاش کند.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به لزوم توجه و تدبر به آیات الهی افزود:اگر قرآن کریم محور امور قرار نگرفته و بدان عمل نکنیم قطعاً از اهل جهنم خواهیم بود، این موضوع را باید باور کنیم که رفتنی هستیم و در این دنیا ماندگار ماندنی نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: خداوند متعال در این آیه تقواپیشگی و احسان کردن را به‌عنوان دو پیش‌شرط برای یاری و همراهی خود برای انسان‌ها معرفی کرده است.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود: این امام همام تقوا را عمل به واجبات و ترک محرمات دانسته‌اند، امیرالمؤمنین (ع) تقوا را دارای چهاراصل اساسی معرفی کردند که این اصول عبارت از ترس از خداوند، عمل به قرآن کریم، قناعت کردن و آمادگی برای روز قیامت است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت تقوا در دین اسلام ادامه داد: وظیفه‌داریم در عرصه‌های فردی و اجتماعی زندگی خود همواره در راستای تقواپیشگی گام برداریم، عالمی که خشیت ندارد از دایره علم بیرون است و عالمی که به علم خود عمل نکند هیچ ثمره‌ای ندارد.

آیت الله علوی گرگانی یادآورشد: باید تلاش کنیم تا انقلاب اسلامی که مرهون خون شهدا است صدمه نخورد، باید سعی داشته باشیم با توجه به رسالت‌های انقلابی باید انقلاب اسلامی را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سخن بزرگان مراجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین

تلویزیون دولتی چین گزارش داد امروز چهارشنبه آزمایش‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل‌بعدی این کشور را که سومین و پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر آن است، به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایسنا، شبکه تلویزیونی «سی.سی.تی.وی» چین گزارش کرد شروع آزمایش دریایی این ناو مشهور به ناو هواپیمابر «فوجیان» توسط نیروی دریایی چین حدود دو سال بعد از نخستین رونمایی پکن از این ناو در ژوئن ۲۰۲۲ اتفاق می‌افتد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر فوجیان که کاملا به صورت بومی و داخلی طراحی و ساخته شده، پیشرفته‌تر و بزرگتر از ناوهای هواپیمابر دیگر ارتش چین شامل ناو «شاندونگ» که در اواخر ۲۰۱۹ شروع به کار کرده و همچنین اولین ناو هواپیمابر این کشور یعنی ناو «لیائونینگ» که توسط پکن در سال ۱۹۹۸ به صورت دسته دوم از اوکراین خریداری شد، است.

توسعه ناو هواپیمابر «فوجیان» در راستای برنامه چین برای تقویت ارتش این کشور، یکی از محوری‌ترین برنامه‌های «شی جین‌پینگ»، رئیس جمهور چین برای تبدیل کردن پکن به یک قدرت نظامی برجسته در منطقه و تبدیل نیروی دریایی چین به یک به اصطلاح «نیروی دریایی آب‌های آبی» که قادر به قدرت‌نمایی در فواصل خیلی دورتر از سواحل چین باشد، است.

نام این ناو برگرفته از استانی در چین است که روبروی جزیره تایوان واقع است. این ناو به فن‌آوری‌های پیشرفته‌ای همچون پرتابگرهای الکترومغناطیس پیشرفته مجهز است.

ناو هواپیمابر مذکور قبل از اجرای آزمایشات دریایی در کارخانه ساخت کشتی «جیانگنان» شهر «شانگهای» مستقر بود و در آنجا تحت آزمایشاتی قرار گرفت. شبکه تلویزیونی «سی.سی.تی.وی» گزارش داد که ناو فوجیان روز چهارشنبه در ساعت هشت صبح به وقت محلی  به آب انداخته شد.

آزمایشات دریایی یک مرحله قبل از شروع رسمی خدمت در نیروی دریایی چین است و انتظار می‌رود این مرحله بالغ بر یک سال طول بکشد. ناو شاندونگ قبل از آنکه رسما وارد خدمت شود ۹ مرحله مورد آزمایش‌های دریایی قرار گرفت.

این آزمایش همزمان با بروز تنشی دیگر میان کشتی‌های فیلیپین و چین در دریای چین جنوبی اتفاق افتاد. فیلیپین امروز چهارشنبه اعلام کرد گارد ساحلی چین با دو کشتی فیلیپینی در مسیر عزیمت به ناحیه کم عمق «اسکاربورو شول» با سلاح آب‌پاش برخورد کرده است.

روزنامه انگلیسی «چاینا دیلی» به نقل از نیروی دریایی چین نوشت، آزمایش دریایی ناو هواپیمابر فوجیان با هدف ارزیابی ثبات و قابل اتکا بودن عملکرد سامانه‌های پیشران و برق الکتریک این ناو انجام شد.

این روزنامه در گزارش خود تصریح کرد این ناو در زمره «یکی از مهم‌ترین تجهیزات نظامی» که چین در دست توسعه قرار داده، محسوب می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسفالت در منشعبات خیابان شهید علوی در حال پخش است
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+ شرایط
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • عکس| تبریک عجیب و غریب بهرنگ علوی در روز معلم
  • شروع تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی چین
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • وضعیت زباله بهشهر پس از ۶۰ سال ساماندهی شد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم