Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان با اشاره به ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط کنترل شده (گلخانه) بر واگذاری اراضی و تسهیلات به افراد توانمند تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، باقرزاده همایی ظهر امروز در جلسه ستاد گلخانه  اظهار داشت: استان هرمزگان، رتبه نخست توسعه کشت‌های گلخانه ای در سطح کشور را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حجم تعهد ابلاغی کشت‌های گلخانه ای در سال‌جاری 300 هکتار است، افزود : پیش بینی می‌شود سطح کل گلخانه‌های این استان تا پایان سال‌جاری به 645 هکتار برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به اینکه 5 هزار و 136 هکتار سطح شناسایی شده شهرک‌های گلخانه ای در استان هرمزگان است، گفت: تاکنون 3 هزار و 170 هکتار زیرساخت این شهرک‌های گلخانه ای توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی در استان در حال احداث بوده که یک هزار و 966 هکتار نیز توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

باقرزاده همائی در خصوص اشتغا‌لزایی ایجاد شده توسط شهرک‌های گلخانه ای اظهار داشت: با بهره برداری از این سطح شهرک های گلخانه ای در استان هرمزگان برای 45 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می‌شود.

وی گفت: برای توسعه کشت‌های گلخانه ای باید افراد توانمند و کشاورزان پیشرو شناسایی شوند و تسهیلات لازم به این افراد پرداخت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از کشاورزان بیان کرد: تنها واگذاری اراضی به افراد ملاک عمل نیست و مهم‌ترین مسئله تولید محصول بوده که در کانون توجه است؛ اگر در اراضی واگذار شده محصولی تولید نگردد تنها هدر رفت منابع خواهیم داشت، مدیران ستادی و شهرستانی باید درنظر داشته باشند که برای جلوگیری از اتلاف منابع مالی و نهاده‌های کشاورزی نظارت کافی بر اجرای طرح‌ها تا زمان به نتیجه رسیدن را در اولویت کاری خود قرار دهند.

باقرزاده همائی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگری که برای ما حائز اهمیت بوده، استفاده از خدمات بیمه کشاورزی است که مدیران شهرستان‌ها تلاش کنند کشاورزان را ترغیب به استفاده از این خدمات کنند و ریسک فعالیت آن‌ها را در تولید محصول کاهش دهند.

انتهای پیام/88037

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان کشاورزی تسهیلات واگذاری اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۲۶۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از اجرای ۱۳۰ طرح آبیاری نوین با معدل پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در حدود ۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد و اظهار کرد: یک هزار و ۹۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۱۳۰ طرح با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۳ درصد در دست اجرا برای سامانه‌های نوین آبیاری است.

وی از تجهیز ۱۲۴۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری خبر داد و افزود: این میزان تجهیز زمین‌های کشاورزی به سامانه آبیاری نوین در یک‌سال گذشته و در قالب اجرای ۴۹ طرح آبیاری نوین صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در راه‌اندازی سامانه‌های آبیاری نوین است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری تاکنون بیش از ۶۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.

عطایی تعهد اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در این استان را ۳۰۰۰ هکتار عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تأمین به موقع اعتبار بتوان به این هدف دست پیدا کنیم.

کد خبر 747488

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • برداشت چغندر قند از اراضی کشاورزی خوزستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد